סגור
אראל מרגלית מייסד ויו"ר JVP ומרגלית סטארטפ סיטי

אראל מרגלית: "הממשלה חונקת את החברה הערבית, אני חש בושה גדולה"

יזם ההייטק, הפעיל בקידום הפריפריה, כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי הוא קורא להעביר את הכספים המוקפאים לרשויות הערביות. הוא ציין כי החלטתם "גזענית, מקוממת, מלבה שנאה, שבכוחה להצית להבות"

יזם ההייטק אראל מרגלית, מחשובי היזמים החברתיים בארץ, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה לשחרר את 2.4 מיליארד השקלים המוקפאים מזה 5 שנים לרשויות מקומיות ערביות ולמכינות הקדם אקדמיות של מזרח העיר. מרגלית טוען: "חש בושה גדולה בהחלטה שמעוררת שאט נפש. זו החלטה גזענית, מקוממת, מלבה שנאה, שבכוחה להצית להבות".
מרגלית כתב לראש הממשלה ולשר האוצר כי "כמי שפועל מזה עשורים לקידום וחיזוק הדור הצעיר של מדינת ישראל בחינוך, בחדשנות, ביזמות ושילוב ההייטק בפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל ללא הבדל בין גזע, מגזר ודת-אני חש בושה גדולה נוכח ההחלטה לעכב העברת תקציבים לרשויות הערביות ולהשכלה וחינוך במזרח ירושלים. זו החלטה גזענית, מקוממת, מלבה שנאה, שבכוחה להצית להבות".
לדבריו, "זו אינה דרכה של מדינת ישראל. אלו אינם ערכי היהדות והמוסר עליו גדלנו. זחיחות הדעת, היוהרה, והפטרונות בה נוקט שר האוצר כלפי החברה הערבית מעוררת שאת נפש. שמתם בידיכם את השלטר אילו רשויות בישראל יקבלו כספי מדינה שמגיעים להם על פי חוק ומי יישארו בחוץ, תוך ידיעה כי מדובר בטבעת חנק על צווארה של החברה הערבית".
מרגלית פונה לנתניהו וכותב "הודעתך לפי העברת הכספים תעשה רק לאחר בדיקה ופיקוח כדי להבטיח שיגיעו ליעדם הראוי-היא בגדר לעג לרש וסחבת מכוונת שכל מטרתה לקרוץ ל'בייס' ולרמוס את כבודם של תושבי מזרח ירושלים והרשויות הערביות. זו החלטה גזענית, מקוממת, מלבה שנאה, שבכוחה להצית להבות וליצור בערה גדולה בירושלים ובכל הארץ". הוא מציין ש"החלטה זו מנוגדת לחוות הדעת של זרועות הביטחון שתומכות בהעברת הכספים כנדרש".
"במקום להקפיא תקציבים ולפגוע באוכלוסיות אני ממליץ לכם לרדת לשטח ולראות במו עיניכם את ההשתלבות, העשייה חינוכית והחיבור ליזמות ולהייטק שמתרחשים בחברה הערבית בשנים האחרונות" כותב מרגלית עוד. הוא מציין ש"לפני כשני עשורים הקמתי את עמותת 'בקהילה' ששינתה עד היום מציאות חיים של מעל 55,000 ילדים בישראל, יהודים וערבים. תוכנית 'שנת מעבר' שאנו מובילים במזרח ירושלים, כמו תוכניות רבות אחרות שמופעלות על ידי גורמים שאכפת להם, מצליחה לקדם שלום ועתיד בטוח בישראל ובאזור. הכספים שאתם מעכבים-פוגעים בסיכויים ליצירת דו-קיום ושלום בירושלים ובאזור".