סגור
מחלבות רמת הגולן ב קצרין
מחלבות רמת הגולן בקצרין (צילום: אביהו שפירא)

פרסום ראשון
בית המשפט מינה שני נאמנים למחלבות רמת הגולן

החברה הגישה ביום שני בקשה דחופה לבית המשפט למתן צו הקפאת הליכים ולמינוי נאמן זמני בשל חובות של 40 מיליון שקל. היום מונו לה הנאמנים עו"ד אהוד גינדס ורו"ח חן ברדיצ'ב. השופט הסמיך אותם לבחון אם ניתן ונכון לשקם את החברה, והאריך את צו עיכוב ההליכים עד סוף ינואר

בית המשפט המחוזי בנצרת מינה היום (ד') שני נאמנים לחברת מחלבות רמת הגולן לאחר שצברה חובות של מעל ל-40 מיליון שקל.
השופט עאטף עיילבוני מינה כנאמנים את עו"ד אהוד גינדס ורו"ח חן ברדיצ'ב. השופט הסמיך אותם לבחון אם ניתן ונכון לשקם את החברה והורה להם להמשיך להפעילה. כמו כן האריך את צו עיכוב ההליכים עד סוף ינואר. המשמעות היא כי השופט העניק שקט תעשייתי לחברה, ונושיה לא יכולים לפעול נגדה משפטית ולפתוח בהליכים נגדה.
2 צפייה בגלריה
מימין עו"ד אהוד גינדס
מימין עו"ד אהוד גינדס
עו"ד אהוד גינדס
(יריב כץ)
השופט ציין בהחלטתו כי במסגרת הדיון שהתקיים היום "הבהרתי לבאת כוח העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, כי ככל שיהיה צורך בפיטורי עובדים, הם מוזמנים להציע לנאמנים שחלף פיטורי העובדים תחול הפחתה רוחבית מוסכמת בשכר כל העובדים תוך השארת כל העובדים או רובם במסגרת העבודה, כך שההתייעלות תבוא בהפחתת שכר חלף פיטורי חלק מהעובדים".
מחלבות רמת הגולן פנתה ביום שני לבית המשפט המחוזי בנצרת בבקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים ולמינוי נאמן זמני בשל חובות של 40 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
מימין עו"ד דורית לוי טילר ועו"ד חן ברדיצ'ב חדש
מימין עו"ד דורית לוי טילר ועו"ד חן ברדיצ'ב חדש
רו"ח חן ברדיצ'ב
(צילום: אוראל כהן, תמר דניאלי)
"בשל הגירעון המצטבר ונוכח מצב הדברים, החברה אינה יכולה להמשיך עוד בפעילות עסקית ונזקקת לעזרת בית המשפט כדי לנסות להביא לשיקומה", נכתב בבקשה, שכללה גם התייחסות למה שעלול להתרחש ככל שהבקשה תידחה: "החלופה הינה פירוק החברה, שישמיד ערך לנושי החברה ויביא נזקים כבדים לעובדיה. אין מחלוקת כי קיימת חשיבות רבה לעשות כל מאמץ למצוא תקומה לחברה, אשר פעילותה בתחום החקלאות ובפריפריה".
לפי הבקשה שהוגשה באמצעות עורכי הדין ישראל בכר ועומר קלנר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, המחלבה החמישית בגודלה בישראל - הפועלת משנת 1983 ומעסיקה כ-100 עובדים וכ-30 עובדי קבלן וממוקמת באזור התעשייה של קצרין ברמת הגולן - "מתמודדת זו תקופה ארוכה עם קשיים תזרימיים והפסדים מצטברים הנובעים משלל סיבות, ובעיקר מעלייה מתמשכת במחירי החלב הגולמי ועלויות ותשומות הייצור".