סגור

בלעדי
עובד שהיה "כמו אח" תובע את הקרן של יואל חשין על התעמרות: "מזועזעים מהבגידה"

אהרון כהן, הטוען שהוא אחד משותפיה המייסדים של קרן ההשקעות 2 בי-אנג'לס, תובע אותה בסכום של כ-1.3 מיליון שקל בטענה ל"יחס מתעמר, משפיל ומחפיר במגמה ברורה למרר את חייו התעסוקתיים"; הקרן: "כהן משקר ללא הפסק"

קרן ההשקעות 2 בי-אנג'לס של יואל חשין, נתבעת בסכום של כ-1.3 מיליון שקל על ידי אהרון כהן, הטוען שהוא אחד משותפיה המייסדים ועובד לשעבר בקרן. התביעה הוגשה בין השאר בטענה להתעמרות במקום העבודה. יואל חשין הוא בנו של שופט בית המשפט העליון, מישאל חשין ז"ל.
חיפוש בפרסומי עבר מעלה שהיחסים בין הנתבע לתובע ידעו ימים טובים יותר. כך, בשנת 2014 התראיין יואל חשין לכלכליסט ואמר על כהן: "הוא אחד האנשים הקרובים אליי ביותר, שותף סוד, ומי שהכי קרוב למעמד של אח, לעסקים ובכלל". אחיו של יואל, שניאור חשין, נהרג בשנת 2010 כאשר יצא לרכיבת אופניים ונדרס על ידי נהג שיכור.
בכתב התביעה שהוגש השבוע לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מגולל התובע, המיוצג על ידי עו"ד איתן לירז ממשרד עורכי דין איתן לירז ושות', כיצד לטענתו חשין הצר את צעדיו, ונקט כלפיו "ביחס מתעמר, משפיל ומחפיר במגמה ברורה למרר את חייו התעסוקתיים, להמאיס עליו את המשרה ובהמשך לסמן לו - כך ממש - את הדרך החוצה מהנתבעת". כהן טוען כי בינו לבין הקרן התקיימו יחסי עובד-מעביד ברציפות מאז שנת 2009 ועד "לפיטוריו הלא חוקיים וסיום העסקתו בנתבעת, בסמוך לפני הגשת תביעה זו".
2 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 10.5.18 הון אנושי יואל חשין
מוסף שבועי 10.5.18 הון אנושי יואל חשין
יואל חשין
(צילום: יואב דודקביץ)

שפה בוטה וקיצוץ סמכויות

על פי הנטען בכתב התביעה, "חשין היה נוהג לפנות אל התובע כהן בתדירות גבוהה, בשפה וסגנון דיבור אשר אינם מתקבלים על הדעת במסגרת מקום העבודה, מקל וחומר כאשר נמענם של הדברים נתון למרותו של אומרם". כך למשל טוען כהן כי באוגוסט 2011 כתב לחשין כי: "אכן מפריע לי שאתה מקצץ לי סמכויות". בתגובה, נכתב בתביעה, השיב לו חשין: "פחות גרוע מקיצוץ זין". כמו כן הביא התובע במסגרת התביעה מספר משפטים שנכתבו לטענתו על ידי חשין במיילים ששלח לאורך השנים האחרונות, הכוללים שפה בוטה שאין לה מקום במסגרת שיח במקום עבודה.
כהן טוען בתביעה כי הוא פוטר על ידי חשין שלא כדין וכי "חשין נהג, באופן תדיר, לצרוח על התובע, להתפרץ כלפיו בזעם (לפחות פעם אחת, לאחר שהגיע לבית התובע בשעת לילה, דרש ממנו לרדת לרחוב, ושם השפיל את התובע בראש חוצות) ואף להלך אימים על התובע כי 'יפטר אותו' תוך שהוא משליט בנתבעת אווירת טרור מאיימת, במסגרתה אף היו מפוטרים עובדים באבחת חרב, ולאחר מכן מושבים למשרתם. ניכר כי הקו המנחה העיקרי בהתנהלות זו היה הטלת מורא על עובדי הנתבעת בכלל, והתובע בפרט. למותר לציין, כי התנהלות זו ערערה את תחושת הביטחון התעסוקתי של התובע והביאה לכך שמשך שנים עבד בנתבעת תחת התחושה, כי 'חרב' כבדה מונפת מעל ראשו ועלולה לגדוע באחת את מטה לחמו".
הקרן נתבעת לשלם לתובע סכומים שונים, בין היתר בגין השלמת פיצויי פיטורין ושכר עבודה, פידיון ימי חופשה, פיצויים בגין פיטורין שלא כדין והתעמרות במקום העבודה ועוד.
2 צפייה בגלריה
איתן לירז חדש דן אנד ברדסטריט
איתן לירז חדש דן אנד ברדסטריט
עו"ד איתן לירז
(צילום: איל טואג)

"עקרב שיורק לבאר"

מנספח שצורף לתביעה עולה כי עו"ד רון דרור, המייצג את הקרן ואת יואל חשין, כתב באוגוסט 2021 לבא כוח כהן: "מרשינו אינם רואים סחטנות בעין יפה. לא זו בלבד, שכול פעולה כזו תענה באופן תקיף בכול האמצעיים החוקיים הנדרשים הן ביחס לכהן והן ביחס לכול מי שישתף איתו פעולה בתוכנית זו לצורך לפירעון מלא הנזקים שעלולים להיגרם למרשינו, אלא שמרשינו אף יידרשו בנסיבות אלה לחשיפת מלוא האמת ביחס לכהן, דבר שיציג אותו כפי שהוא – מניפולטור, שקרן, סחטן, עקרב שיורק לבאר ממנה שתה, מתדהר ביכולות מקצועיות לא לו - בבחינת שומר נפשו ירחק".
במכתב נוסף ששלח בא כוח חשין לבא כוח כהן ביוני 2021 כתב:" למרשינו תביעות כנגד כהן בשורה של נושאים הכרוכים בהתנהלותו... תביעות אלה בשלבי גיבוש, כמו גם הנזקים שגרם כהן שטרם התגבשו במלואם אך מוערכים כבר בשלב זה בסך של לכל הפחות שמונים מיליון שקל... בניגוד לטענת כהן הוא עובד של מרשתנו, ואינו שותף או בעל מניות". טרם הוגש כתב הגנה.
עו"ד איתן לירז, המייצג את אהרון כהן, מסר בתגובה: "התביעה שהוגשה על ידי מרשנו לבית הדין לעבודה מדברת בעד עצמה. התנהלות הקרן כמעביד, באמצעות העומד בראשה - ראויה לכל גנאי. אנו נפעל למצות את הדין עם הקרן - ולא רק בהליך זה - תוך שאנו סמוכים ובטוחים שהקרן תחויב לשלם למרשנו את כל המגיע על פי דין, לרבות פיצויים בגין פיטוריו הלא חוקיים ובגין מסכת הייסורים וההשפלות שהיו מנת חלקו בתקופת העסקתו".
מקרן 2 בי-אנג'לס נמסר בתגובה: "אהרון כהן סיים את תפקידו בקרן לאחר שהתגלו ממצאים חמורים מאוד ביחס להתנהלותו המקצועית והאישית. כהן ניצל במשך שנים משפחה שכולה באופן מניפולטיבי ומחוסר יושרה. משפחת חשין טעתה בכך שנתנה בו אמון כפי שמשתקף מההתכתבויות בינו לבין יואל, שכן כהן קיבל יחס של אח. הקרן הודיעה לו על כוונתה לתבוע אותו על נזקים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בטענות של מרמה כנגדה, ופנתה ללשכת עורכי הדין במטרה למנות בורר, כפי שמחייב ההסכם בין הצדדים. כהן הזדרז להגיש תביעה מופרכת בבית הדין לעבודה בעיצומה של פגרת בתי המשפט, בניסיון מלאכותי לסכל את בירור תביעת הבוררות נגדו, כפי שההסכם עליו הוא חתום מחייב.
"כהן משקר ללא הפסק: הוא טוען כיום שפוטר אבל שכח שעורכי דינו הקודמים הודיעו שהוא בכלל התפטר. הוא תובע פדיון ימי חופשה, אבל שכח שלא דיווח על ימי חופשה אותם נטל במשך שנים בלא לרשום אותם, פעל למנוע רישום שלהם, וכאשר התבקש לעשות כן סירב. הוא שילם על הוצאות אישיות מכספי החברה תוך שימוש באשראי עסקי ובאמון שניתן בו. ואלו רק כמה דוגמאות. אנחנו נתקדם עם התביעה נגד כהן ומאמינים שערכאות המשפט יפסקו לטובתנו בפרשה הזו".