סגור

פרסום ראשון
ביהמ"ש נעתר: סלטי שמיר תקבל מימון להפעלתה בגובה 4.5 מיליון שקל

המחוזי בירושלים אישר לחברה ולמנהל ההסדר לתקשר בהסכם מימון עם חברת אקורד, בין היתר כדי לשלם משכורות ל-250 עובדי החברה ולהפעילה כעסק חי

בית המשפט המחוזי בירושלים נעתר לבקשת חברת סלטי שמיר ומנהל ההסדר, ואישר לחברה להתקשר בהסכם מימון עם חברת אקורד על מנת לקבל מימון ביניים בסך 4.5 מיליון שקל. בין השאר, על מנת לשלם משכורות ל-250 עובדי החברה ולהפעילה כעסק חי.

נציגת הכנ"ר, עו"ד תהילה ביטון שמש, ציינה בתגובת הכנ"ר כי "בשלב זה, בהסכמת מנהל ההסדר, ישולם מתוך אותו אשראי שכר עובדים בסך שלא יעלה על 1.8 מיליון שקל. יתאפשר לחברה לעשות שימוש ביתרת המימון לצורך הפעלתה השוטפת, אך זאת בליווי צמוד ושוטף מטעם מנהל ההסדר".

1 צפייה בגלריה
סלטי שמיר
סלטי שמיר
סלטי שמיר
(יח"צ)

החלטת בית המשפט הנותנת למעשה אור ירוק להמשך הפעלתה כעסק חי של סלטי שמיר ניתנה לאחר שאתמול הוגשה לבית המשפט בקשה דחופה להתקשר בהסכם מימון עם חברת אקורד על מנת לקבל מימון ביניים לחברת סלטי שמיר.
הבקשה הוגשה על ידי מנהל ההסדר, עו"ד יעקב אמסט ועל ידי חברת סלטי שמיר באמצעות עו"ד שלום גולדבלט וד"ר איל בן זקן. מדובר בסכום של 4.5 מיליון שקל שחלקו (כ-1.8 מיליון שקל), כאמור, יידרש לתשלום שכר עבודה לכ-250 עובדי סלטי שמיר. "מדובר בעובדים, שרובם ככולם הינם עובדי ייצור המשתכרים שכר בסיסי. מימון הביניים נדרש לצורך תשלום לספקים, למפיצים, לרשויות, למשכירים ועוד", נטען בבקשה.
מחזור של 120 מיליון שקל בשנה
סלטי שמיר היא חברת הסלטים השלישית בגודלה ויצרנית המותג הפרטי של שופרסל, עם נתח של 9.4% משוק הסלטים בישראל. מחזור מכירותיה עומד על כ-120 מיליון שקל בשנה.
במהלך השנים האחרונות עברה סלטי שמיר כמה משברים, בהם מציאת חיידקי סלמונלה במוצריה, שחייבה ריקול נרחב ובעיקרהעובדה ששוק הסלטים נמצא בירידה עקבית עקב המעבר של הצרכן ממזון תעשייתי לבריא יותר. משבר הקורונה גם הוא לא הקל על החברה.
כמו כן, מדובר בשוק שבו שולטות (80%) שתי ענקיות: שטראוס עם "אחלה" ואסם עם "צבר". מדובר בשתי חברות רווחיות שמתחרות ביניהן בסלטים עם מבצעי מחיר, ויצרניות הסלטים הקטנות לא תמיד יכולות להתמודד מולן.