סגור

מגבלת התקהלות, חיסון שלישי ותו ירוק: האפשרויות שעל הפרק

מחצות נמנו 213 מאומתים, ולראשונה תדון הממשלה החדשה בהגבלות קורונה. בין האופציות: מגבלה ספציפית לילדים, וגם השבת "התו הירוק", במתכונת מסוימת. מחר: בנט והורוביץ ידונו בחיסון השלישי. מחרתיים: קבינט הקורונה יתכנס. בנט: "בלי שיתוף פעולה של הציבור, נשקול מגבלות"

מאות נדבקים מדי יום, במשרד הבריאות אומרים כי "ללא ספק אנחנו בהתפרצות" - וכעת השאלה כנראה היא כבר לא האם יחזרו הגבלות, אלא כמה מחמירות הן יהיו. לאחר שמשרד הבריאות עדכן כי 213 אובחנו מחצות עם קורונה, מחר (ב') ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ יכנסו דיון בנושא החיסון השלישי, מחרתיים יכונס קבינט הקורונה, ועל הפרק כמה אפשרויות שונות להגבלות.


בין היתר נשקלת חזרה של מגבלת ההתקהלות, אבל סדר הגודל עדיין לא ברור, ויוכרע כנראה מחר. בנוסף, וכפי שאמר הבוקר ראש הממשלה בנט, קיימת גם אפשרות שהתו הירוק יוחזר במתכונת כזו או אחרת. פרט לכך נשקלת גם הגבלת התקהלות לילדים, כך שלא יוכלו להיות יותר עשרות ילדים באירוע בודד בחלל סגור.
נושא החיסון השלישי, ה"בוסטר", יידון היום בישיבת הצט"מ (צוות הטיפול במגפות), מחר בכירי משרד הבריאות וגורמים נוספים ידונו בכך עם בנט והורוביץ. קבינט הקורונה יתכנס מחרתיים במשרד ראש הממשלה. זו תהיה ישיבתו השנייה של הקבינט, והמשתתפים ידונו בעליית התחלואה בישראל וכאמור גם באפשרות להטלת מגבלות.

1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ב בית חולים איכילוב
מחלקת קורונה ב בית חולים איכילוב
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב
(צילום: עמית שעל)

בפתח ישיבת הממשלה קרא בנט להקפיד על עטיית מסכות במקומות סגורים: "החיסון הכי טוב נגד הקורונה זה המסכות, אם לא יהיה לנו את שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל ואם נראה שהיקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות 'התו הירוק' ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה".
ראש הממשלה הזכיר כי המועד האחרון לחיסון הראשון הולך ומתקרב: "ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הדבקה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. הקצב היומי של בני הנוער שהתחסנו זינק פי 6 תוך שבוע, אבל זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, וחמישה ימים נותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שתוקפן יפוג בסוף החודש".
על הרקע הניסיון להגעה לעסקת חיסונים עם בריטניה, עסקה שדורשת את אישור חברת פייזר, שוחח בנט בימים האחרונים כמה פעמים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, בנט ומנכ"ל פייזר שוחחו על עסקאות אפשריות להחלפת חיסונים בין ישראל למדינות שונות. תוקף החיסונים שבידי ישראל יפוג בסוף החודש, ולאחרונה ניסתה ישראל להגיע לעסקה עם בריטניה - לפיה החיסונים העודפים יועברו לבריטים, ובתמורה תקבל ישראל מיליון חיסוני פייזר שבריטניה אמורה לקבל בספטמבר. עסקה זה טעונה את אישור פייזר.