סגור

בלעדי
יגרמן במו"מ להצעת הסדר נושים, הנאמן מבקש להקפיא את הבקשה לצו מאסר

ל"כלכליסט" נודע כי עו"ד קוטלר, הנאמן לנכסיו של טל יגרמן, הדמות המרכזית בפרשת קריסת חברות פלד-גבעוני, אשר חייב אישית לנושיו כ-37 מיליון שקל, ביקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב להקפיא את הבקשה נגדו, לאחר שיגרמן הגיע למשרדו והציע הסדר

האם צפויות לנושיו של טל יגרמן בשורות טובות בקרוב? ל"כלכליסט" נודע כי הנאמן לנכסיו של יגרמן, עו"ד שאול קוטלר, ביקש לפני מספר ימים מבית המשפט המחוזי בתל אביב להקפיא בקשה שהגיש הנאמן עצמו לצו מאסר נגד יגרמן לשם גיבוש הסדר נושים.
הנאמן ציין בפני השופטת איריס לושי עבודי כי לאחר שהנאמן הגיש בקשה להוצאת צו מאסר נגד יגרמן, התייצב יגרמן במשרדו והתקיימה פגישה "במסגרתה הועלתה הצעה מטעמו של החייב יגרמן לגיבוש הסדר נושים".

2 צפייה בגלריה
טל יגרמן  על רקע בניין ברחוב בן יהודה בהרצליה
טל יגרמן  על רקע בניין ברחוב בן יהודה בהרצליה
טל יגרמן, על רקע בניין ברחוב בן יהודה בהרצליה
(צילום: אוראל כהן גוגלסטריט)
הנאמן ציין כי "על פניה מדובר בהצעה ראויה, הכוללת גם מנגנון לדמי רצינות משמעותיים. הנאמן יגבש נושא זה מול יגרמן ובא כוחו, ולאחר מכן תוצג ההצעה לאספת נושים, כך שניתן יהיה להצביע על ההסדר ולהכריע בו. לאור התפתחות חיובית זו, סבור הנאמן כי יש טעם בהקפאת בקשת המאסר לתקופה של 30 יום ולאחריה ידווח הנאמן שוב".
יגרמן, הדמות המרכזית בפרשת קריסת חברות פלד-גבעוני, חייב אישית לנושיו כ-37 מיליון שקל. יגרמן נכנס להליך פשיטת רגל בשנת 2004 והוכרז כפושט רגל ביוני 2018. הוא השתחרר בספטמבר 2019 מהכלא, לאחר שריצה עונש מאסר בגין הרשעות במספר נושאים פיננסיים, כולל בפרשת פלד-גבעוני, שהסעירה את העולם העסקי בתחילת שנות האלפיים.
יגרמן היה הדמות המרכזית בפרשת פלד-גבעוני
כדי להבין מי זה יגרמן צריך להיזכר בקבוצת פלד-גבעוני, שהיתה קבוצת משקיעים אשר פעלה בשוק ההון הישראלי בין שנת 2000 לשנת 2002. עם ראשי הקבוצה נמנה רפי פלד, אשר כיהן במגוון תפקידים בכירים בשירות הציבורי, ובהם מפכ"ל המשטרה ומנכ"ל חברת החשמל, וכן איש העסקים אריה גבעוני ודוד הבי. איש הכספים של הקבוצה והרוח החיה בה היה יגרמן.
כשהפרשה התפוצצה בתחילת שנות האלפיים היא היוותה רעידת אדמה בשוק ההון הישראלי לאחר קריסתה של קבוצת החברות הציבוריות, שהמרכזית בהן היתה פויכטונגר תעשיות. השליטה בקבוצה נרכשה לפני כן על ידי קבוצת משקיעים בראשות פלד, גבעוני, הבי ויגרמן, כשהקריסה הותירה את הקבוצה עם חובות של כ-800 מיליון שקל. התברר כי במסגרת פרשת פלד-גבעוני רכשו ראשי הקבוצה אחזקות בכמה חברות ציבוריות, ובהן פויכטונגר תעשיות.

2 צפייה בגלריה
עו"ד שאול קוטלר
עו"ד שאול קוטלר
עו"ד שאול קוטלר
(צילום: עמית שעל)
לצורך הרכישה נטלו אנשי העסקים הלוואות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים באמצעות חברות פרטיות שהיו בשליטתם. עם רכישת האחזקות בחברות הציבוריות, פעלו אנשי העסקים להעברתם של כספים מתוכן, בלי שעסקאות אלה לוו בהליכי הדיווח והאישורים הנדרשים על פי דין. בסופו של יום קרסו מרביתן של החברות הציבוריות ומונו להן מנהלים מיוחדים.
יגרמן הורשע בדצמבר 2012 על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בשורה של עבירות כמו גניבה בידי מנהל, מרמה ועוד, ונידון לעונש מאסר של ארבע שנים, אולם בית המשפט העליון החמיר את עונש המאסר שלו. ביחד עם יגרמן הורשעו ונידונו לעונשים שונים חבריו לפרשה, מפכ"ל המשטרה לשעבר פלד, גבעוני והבי. על פלד נאמר בהכרעת הדין כי לא גנב כספים אך "כשל במילוי חובתו כבעל שליטה". על פלד נגזרו שישה חודשי עבודות שירות וקנס.
כולם ערערו לבית המשפט העליון ונדחו בינואר 2016, כשעונשו של יגרמן הוחמר לשש שנים. לאחר שערעורו נדחה ביקש יגרמן דיון נוסף מבית המשפט העליון ונדחה. בסוף שנת 2019 שוחרר יגרמן מהכלא.
יגרמן בחר לא להגיב.