סגור

פריים אנרג'י הישראלית תקים מתקנים סולאריים באיטליה בעלות של 250 מיליון יורו

החברה חתמה על הסכם יעם יזם מקומי להקמת פרויקטים סולאריים קרקעיים בהיקף של כ-400 מגה וואט. הצפי הוא להכנסה שנתית בסך של כ-30 מיליון יורו מהמיזם, החל ב-2024

חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י, שהונפקה לאחרונה בבורסה בתל אביב, מרחיבה את פעילותה באיטליה בתחום ייזום פרויקטים סולאריים.
החברה דיווחה היום כי חתמה על הסכם ייזום משותף עם יזם מקומי להקמת פרויקטים סולאריים קרקעיים בהיקף של כ-400 מגה וואט.
בהתאם להסכם, הצדדים יקימו חברה משותפת לצרכי פיתוח, הקמה, מימון והפעלה של פרויקטים סולאריים באיטליה, אשר תוחזק ב-77.5% ע"י פריים אנרג'י וב- 22.5% ע"י היזם.
עלות הקמת הפרויקטים מוערכת בכ-250 מיליון יורו וצפויה להניב לחברה המשותפת הכנסה שנתית בסך של כ-30 מיליון יורו, החל ב-2024.
לפי ההערכה תקופת ההקמה תארך בין שנתיים לשנתיים וחצי לפחות, מרגע תחילת הפיתוח של הפרויקט ועד להפעלה המסחרית, וזאת ככל שלא יהיו עיכובים בלתי צפויים.
1 צפייה בגלריה
שדה סולארי לוחות סולאריים אנרגיה ירוקה
שדה סולארי לוחות סולאריים אנרגיה ירוקה
שדה סולארי
(צילום: אתר החברה)
פריים אנרג'י היא חברת אנרגיה מתחדשת הפועלת בשוק הישראלי, האיטלקי והפולני בתחום ייזום, פיתוח, הקמת והפעלת מתקנים סולאריים. לחברה יש כיום מיזמים בהיקף 800 מגה וואט המצויים בשלבים שונים, כאשר הפרויקט הנוכחי מוסיף כאמור עוד 400 מגה וואט.
בשוק האיטלקי נקבע יעד לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות לשנת ,2030 דומה לזה שבישראל: בשיעור של כ-30% מכלל צריכת החשמל. על-פי הערכה, על מנת לעמוד ביעד זה, נדרש להקים באיטליה מערכות סולאריות נוספות המייצרות חשמל בהיקף של כ- 30 ג'יגה וואט. בשנת 2019 אחוז האנרגיה המתחדשת היווה כ17.5%- מצריכות החשמל הכוללת ובכך עמדה איטליה ביעד לשנת 2020 שנקבע על .17% לשם השוואה בישראל האנרגיה המתחדשת היוותה פחות מ-6% מכלל יצור החשמל ב-2020.
ליאור אהרון, מנכ"ל פריים אנרג'י: "ההסכם הנוכחי מהווה אבן דרך חשובה במימוש יעדי החברה להרחבת פעילותה באיטליה, לצד פעילותה הצומחת בישראל. לאחרונה חתמה החברה על מזכר הבנות להסכמי מימון ומימון מחדש בסך כ-450-400 מיליון שקל לפרויקטים מניבים ושנמצאים בתהליך הקמה בישראל, בהספק כולל של כ-100 מגה וואט. נמשיך בקידום ופיתוח הפעילות המקומית והבינלאומית של החברה, תוך בחינה מתמדת של הזדמנויות עסקיות התואמות את יעדי החברה."