שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
12.1.12

איך בכל זאת עומדים בזה? לקוח יקר, יש גבול

רבֶּקה גלנטה, בעלת עסק עצמאי לתיירות באיטליה: "אני לא עובדת 24 שעות ביממה כי אני איטלקייה, ובאיטליה לא עובדים שעות ארוכות כמו בישראל"

נקודת המוצא לעבודה מוצלחת מהבית היא גבולות. ולפני שהעובד שם אותם לבני המשפחה ולעצמו, הוא צריך לשים אותם לבוס או ללקוחות. בלי זה, כל שעה היא שעת עבודה, והחיים הפרטיים נמחקים. "אני לא עובדת 24 שעות ביממה כי אני איטלקייה, ובאיטליה לא עובדים שעות ארוכות כמו בישראל", אומרת

רבֶּקה גלנטה, בעלת עסק עצמאי לתיירות באיטליה, "אז אנשים מבינים שיש לי משפחה וחיים פרטיים. התחלתי עם מכשיר טלפון אחד ואחרי שנה הפרדתי בין הנייד של העבודה לטלפון האישי. אנשים מסוגלים להתקשר בכל שעה, בעשר בערב, בשבע בבוקר ובשבת. אני לא אוהבת את זה. זאת לא הצלת חיים, וזאת סכנה גדולה כשאת כל הזמן מול המחשב. ביום שישי בצהריים אני שמה את הטלפון של העבודה על 'שקט' במשרד שלי ולא רואה אותו. במקרה חירום אפשר למצוא אותי בטלפון האישי, אבל אני לא רוצה שיפריעו לי בסוף השבוע, אני רוצה לנוח".

 

גם יעל גמרמן (34), מתרגמת שעובדת שנה וחצי מהבית, מציבה ללקוחות שלה גבולות ברורים, וגם לעצמה. "זה אומר בשש בערב להפסיק להסתכל על כל אימייל שנכנס ולדחות עבודה שמבקשים ממני להגיש מחר בבוקר", היא אומרת. "יש לקוחות שמצפים ממני לעבוד בלילה. עשיתי את זה והפסקתי, ורובם מכבדים את זה. אני עובדת הרבה מול חו"ל, ולהם אני צריכה להזכיר שיום שישי הוא לא יום עבודה. לפעמים אני כן עובדת בסופי שבוע, אבל מבחירה שלי. אני מדגישה ללקוחות שהם לא יכולים לצפות לזה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x