סגור

יאיר כץ מאיים לשבש את העבודה בתע"א מיום חמישי

מחרתיים ייפגשו יו"ר עובדי תע"א כץ, יו"ר ההסתדרות בר דוד, ונציגי ההנהלה והאוצר לדיון מכריע בהחלטת הממונה על השכר לפסול הסכמות בין הוועד והנהלה על העלאות שכר. כץ: השוק רותח, עובדים מקבלים הצעות טובות יותר בחוץ ועוזבים. האוצר: תע"א מחויבת למבנה השכר בשירות הציבורי

בדרך לשיבושים בתעשייה האווירית? מחרתיים (רביעי) מתוכננת פגישה בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, הנהלת התעשייה האווירית ונציגי משרד האוצר, לדיון מכריע בסכסוך העבודה הנוכחי.


כפי שנחשף בכלכליסט, פסל הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, הסכמות שאליהן הגיע הוועד עם ההנהלה לגבי העלאות שכר בחברה לשנת 2021. השיחות הן חלק מהמו"מ בין שני הגופים לקראת ההנפקה המתוכננת של 25% ממניות החברה. לפי הממונה, כל עוד לא נחתם הסכם שכר חדש בחברה, לא ניתן לאשר את תוספת הדרגות לעובדים כפי שסוכמה בין ההנהלה לוועד, והחברה מחויבת למבנה דרגות השכר בשירות הציבורי.

1 צפייה בגלריה
מימין: הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ויו"ר ועד עובדי תע"א יאיר כץ
מימין: הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ויו"ר ועד עובדי תע"א יאיר כץ
מימין: הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ויו"ר ועד עובדי תע"א יאיר כץ
(צילומים: עמית שאבי, עמית שעל)

"כשהמדינה מנוהלת בידי ממשלת מעבר, הפקידות הופכת הרבה יותר דומיננטית", אמר לכלכליסט יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התע"א. "לא יכול להיות שהוועד יגיע לדיונים כפוף ושהאוצר יתבצר בעמדתו. לאור המצב הזה עצרנו את השיחות על ההנפקה ואנחנו מתמקדים ב-2021".

"יש גל עזיבות"

כץ טוען שחוסר היכולת של הנהלת התעשייה האווירית לשפר את תנאי השכר של העובדים גורם לבריחת מוחות מהחברה. "יש גל עזיבות, כי השוק רותח ועובדים שלנו מקבלים הצעות כספיות טובות יותר מחברות אחרות. אם המדינה לא תתעשת היא תצטרך לקנות את כיפת ברזל הבאה ואת המכ"ם שמיוצר במפעל אלתא של התעשייה האווירית מחברות בחו"ל. כדי לשמר את המוחות בחברה צריך לדעת לשלם להם, ואנחנו נעשה הכול כדי להבטיח שיישארו".
לדברי יו"ר הוועד, אם לא יושגו הסכמות בפגישה ביום רביעי, יחל הוועד כבר ביום חמישי בעיצומים שיפגעו בעבודה השוטפת בחברה.