שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מעסיקים

מחקר: אלה הן חמש התכונות של מנהלים חדשניים

מחקר משותף של מאסטרקארד ואוניברסיטת הרווארד בדק מהם הכלים והיכולות של מנהלים בכירים בתאגידים עולמיים ליצירת סביבת עבודה חדשנית ועד כמה הם באמת משפיעים על העובדים

מעין מנלה 12:2910.12.19

חדשנות היא מאפיין קריטי בעולם העסקי. חברות חדשניות הן המצליחות ואלה ששורדות את השינויים, אבל מסתבר שרק 17% מהמנהלים בארגונים בינלאומיים הם באמת מקדמי חדשנות. מחקר משותף של מאסטרקארד ואוניברסיטת הארוורד "BEcome 2020" בדק מהם הכלים והיכולות של מנהלים בכירים בתאגידים עולמיים ליצירת סביבת עבודה חדשנית ועד כמה באמת הם משפיעים על העובדים והארגון. בין החברות שהשתתפו במחקר ניתן למצוא את סיטיגרופ, קוקה-קולה, IBM, פייפאל, ורייזון ו-Salesforce.

 

כמו כן המחקר, שבדק את דרך הניהול של יותר מ-1000 מנהלים בכירים בארגונים שונים על סמך 40 מדדי התנהגות ב-5 עוגנים שונים: תהליכי עבודה, הון אנושי, מימון, ניסיון לקוח ונתונים וטכנולוגי, מיפה חמישה גורמים המהותיים ביותר לארגונים שרוצים להצליח באימוץ חדשנות:

 

1. מהירות מנצחת – מי שמעוניין להציג חדשנות צריך לחשבון לפרקי זמן של רבעונים ושבועות ולא בשנים. 96% ממנהיגי החדשנות מביאים רעיונות ופתרונות חדשים לשוק במהירות וללא עיכובים.

 

2. דאטה כמאיץ חדשנות - בכדי ליזום חידושים יש לשאוב מידע ממקורות רבים. 73% ממנהיגי החדשנות מבססים את המידע שלהם על נתונים פנימיים וחיצוניים.

 

3. עדיפות לעכשיו - כ-90% ממנהיגי החדשנות מבצעים תיעדוף למאמצי החדשנות שלהם בארגון ובכך מצליחים להשיג את התקציב הנדרש לטובת הפעילות או הרעיון.

 

4. תרבות - ארגונים צריכים להעצים את העובדים להתנהל כיזמים ובכך ליצור תרבות המוכנה לקבל סיכון ביישום הרעיונות גם במחיר של טעויות.  

 

5. מיקוד - כמחצית מהצרכנים מציינים כי הם מצפים מהחברות לפתח מוצרים, שירותים ותכונות חדשות שיענו על צרכיהם. ארגונים צריכים לתעדף רעיונות פורצי דרך.

 

רק 17% מהמנהלים הם מובילי חדשנות רק 17% מהמנהלים הם מובילי חדשנות צילום: ZDNet

 

 

המחקר חילק את המנהלים לשלוש קטגוריות של מנהלים - מנהיגים - כאלה שמובילים חדשנות; עוקבים - כאלה שאינם מובילים חדשנות אך לא מעכבים אותה ומנהלים מעכבים - שמונעים חדשנות. 

 

המנהיגים היוו כ-17% מכלל הנסקרים ולארגונים שאותם הם מנהלים יש את המגוון הרחב ביותר ליכולת חדשנות. העוקבים היוו כ-42% מסך הנסקרים, יש להם יכולות להשפיע על חדשנות באירגונים אך אין להם ראיה רחבה כמו למנהיגים. המעכבים היוו כ-41% מכלל הנסקרים ולהם חסרה יכולת חדשנות.

 

היתרונות של חדשנות לפי המחקר הם גם כלכליים. כשליש מהמנהלים בקטגוריית "מנהיגי החדשנות" העידו כי הכנסותיהם גדלו ב-20% בשנתיים האחרונות בזכות שילוב חדשנות בארגון. 87% ממנהיגי החדשנות טוענים שהם מעניקים לחדשנות עדיפות גבוהה ו-75% מהם רואים בחדשנות כתורם משמעותי לתוצאותיהם הכספיות. זאת לעומת 19% מהמנהלים בקטגוריית ה"מעכבים", המעניקים לחדשנות עדיפות ו-14% מהם המשייכים את החדשנות כגורם משמעותי לתוצאותיהם הכספיות.

 

בארגונים המנוהלים על ידי "מנהיגי חדשנות" יש סיכוי גבוה לקבלה ותיעדוף של רעיונות פורצי דרך ולא רק הצעת שיפורים למוצרים ושירותים קיימים. יותר מ-40% מהמנהיגים יקדמו פרויקטים שאפתניים. זאת לעומת 22% ממנהלים בקטגוריית ה"עוקבים" ו-13% מהמנהלים בקטגוריית ה"מעכבים". 91% ממנהיגי החדשנות מבינים כי כישלון בתוך גבולות התהליך הינו דבר מקובל, אחרת, עובדים עשויים לקחת פחות סיכונים ולפגוע בחדשנות של הארגון.

 

המנהלים בכל הקטגוריות מעידים כי התגברות הציפיות מצד הלקוחות לטכנולוגיה חדשנית היא הגורם המרכזי המשפיע על האסטרטגיה שלהם בכל הנוגע לחוויית הלקוח. 60% מכירים בחשיבות ציפיות הלקוחות לחדשנות. בנוסף, המחקר נערך גם בקרב 1,014 צרכנים מקבוצות גיל שונות ואזורים שונים בעולם ונמצא כי מחצית (48%) מהלקוחות מציינים כי חדשנות מתמשכת, שירותים ותכונות חדשות הינם גורם משמעותי בהחלטות הרכישה שלהם.  

 

המנהלים שנחשבים חדשניים פועלים מהר. 96% מהם ציינו כי הם מוציאים פתרונות ורעיונות חדשניים לשוק במהירות. לשם השוואה, בקרב המנהלים שנחשבים מעכבי חדשנות רק 17% העידו שהם מיישמים את הפתרונות החדשים בצורה מהירה. יותר מכך, רק 23% מהם מודדים את השפעת החדשנות על התוצאות העסקיות וזאת לעומת 97% מהמנהלים שנחשבים מובילי חדשנות.

 

המחקר בדק גם את הגורמים המעכבים או מונעים את יישום החדשנות בארגונים השונים. 54% מכלל הנשאלים השיבו כי זמן וחוסר משאבים הינה הסיבה העיקרית לכך. 37% ציינו כי תהליך העברת הנתונים בין המחלקות השונות מעכב את החדשנות ו-32% שימוש בטכנולוגיות מדור קודם והיעדר תהליך ברור לניהול חדשנות.

 

44% מהמנהלים החדשניים מקדמים רעיונות "עוצרי נשימה", לעומת 22% מהמנהלים העוקבים ו-13% מהמעכבים. עוד עולה כי 84% ממנהיגי החדשנות בוחנים מגוון רחב של רעיונות חדשניים, לעומת 50% מהעוקבים ו-13% מהמעכבים.

 

"ארגונים חייבים להיות בעלי אסטרטגיה ברורה וניתנת לביצוע, טיפוח וניהול חדשנות כדי לבדל את עצמם", אמר אג'יי בנגה, נשיא ומנכ"ל מאסטרקארד. "מחקר ה- BEcome 2020 מספק תובנה מוחשית על חמשת התכונות הנפוצות של מנהלים עולמיים מובילים ביחס לאופן בו הם מטפחים ומנהלים תרבות המצאתית לטובת הלקוחות".

x