שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מעסיקים

קיפוד או שועל - איזה סוג עובדים אתם?

"השועל יודע דברים רבים אך הקיפוד יודע דבר אחד גדול". שאלנו מנכ"לים איזה סוג מנהלים הם וכיצד הם מתמודדים עם עובדים שסגנונם הפוך משלהם

מעין מנלה 14:4629.04.19

"השועל יודע דברים רבים, אך הקיפוד יודע דבר אחד גדול". הפתגם היווני הזה מתאר שני סגנונות של מנהלים. המנהלים ה'שועלים' הם גמישים, יודעים קצת בהרבה תחומים והמנהלים ה'קיפודים' מעמיקים מאוד בתחום אחד ובגישה ניהולית אחת. יש מנהלים שהם קיפודים מובהקים וכאלה שהם שועלים מובהקים, לעומתם יש גם מנהלים ועובדים שיש בהם קצת מכל סגנון.

 

"הסגנון הניהולי הקיפודי מאופיין בהתמקדות בגישה ניהולית אחת שברוחה יש לפעול. אותה גישה, המגיעה מעולמות התוכן האינדיבידואליים של המנהל, היא "עמוד האש" שלו ועל פיה הוא משיט את ספינתו. כמו כן מנהל קיפוד מושפע פחות מטרנדים, מגמות ניהוליות ותעסוקתיות ושינויים שחלים על עולם העבודה ומעדיף לדבוק במוכר ובידוע. כך, מחד הוא עמיד יותר לשינויים לא רצויים ומייצר אווירה של ביטחון ויציבות ומאידך, בהעדר חשיבה משתנה ואג'ילית ובהעדר הכרות עם טקטיקות ניהוליות שונות, הוא יכול להפוך במהירות לפחות רלוונטי. כמו כן אותה גישה שמנחה אותו, לא תמיד עולה בקנה אחד עם צרכי העובדים בפועל. למשל, מנהל קיפוד שמאמין כי יוכל להניע עובדים באמצעות בונוסים כספיים וכך יתגמל וינסה להמריץ אותם על אף שרובם הם מונעים מסיבות אחרות, לאו דווקא כלכליות", אומרת איה לחמי, מנכ"לית איה לחמי יועצים.

 

איה לחמי איה לחמי

"לעומת זאת, סגנון ניהולי שועלי מאופיין ביכולת לפרק ולהרכיב מחדש התנסויות ותפישות עולם ניהוליות ובכך להתאימן למציאות המשתנה. אנו נמצאים בעידן המהפכה הטכנולוגית, המאופיין בחוסר ודאות, מורכבות, עמימות ושינויים תכופים ודרמטיים, שמשנים בכל עת את כללי המשחק. סגנון ניהול שועלי הינו גמיש דיו לאמץ גישות ניהוליות חדשות רלוונטיות ומעודכנות בהתאם לסיטואציה. כיום עובדים יכולים ואף דורשים לעבוד באופן גמיש יותר מבעבר. אי לכך, מקומות עבודה רבים כבר פתוחים לעבודה מהבית ובכלל עבודה מרחוק, עבודה בשעות לא שגרתיות ויוצאים מתבניות מקובעות כדי איזון חיי בית עבודה ועוד. מנהלים שועלים מותאמים יותר לאווירה המתחדשת הזו ויוכלו לוותר על הפרדיגמות המקובלות ולהתאים את מתודות העבודה שלהם לצרכים של עובדיהם. לדוגמא הם יקיימו שיחות וידאו במקום שיחות פנים אל פנים וייצרו שגרות ניהול התואמות את מגוון הצרכים שעולים מהשטח".

 

אמנם מדובר בסגנונות שונים, אך בכל הקשור לקיפודים ושועלים, בעידן בו אנו חיים היום יש עדיפות מובהקת וחד משמעית למנהלים שועלים. זאת בשל כניסת דור ה-Z וה-Y לשוק העבודה וכן השינויים הטכנולוגיים התכופים. "ככל שישנו שוני תפישתי ואישי בין מנהלים לבין עובדיהם, הגישה המאמצת אסטרטגיות שונות ואינה מקדשת אמת אחת, הינה עדיפה וסתגלנית יותר לעולם המשתנה של היום.

 

מעבר לסתגלנות הניהולית, הפתיחות המחשבתית של מנהלים שועלים, תקל עליהם לזהות עובדים קיפודים ולבוא לקראתם. היכולת שלהם לאמץ דרכי פעולה משתנות מהווה יתרון משמעותי על פני מנהלים קיפודים, שגם אם יוכלו לזהות את עובדיהם, יתקשו לאמץ את דרך הפעולה של העובדים וינסו לקרב אותם אל תפישת העולם שלהם. למשל ישנם עובדים הזקוקים לפידבקים תכופים ואחרים שרוצים שישתפו אותם בסוגיות אסטרטגיות, ישנם עובדים הרוצים לגדול לכיוון ניהולי ואחרים לעמדות מפתח מקצועית. מנהל שועל יצליח להבין את הצרכים של העובדים השונים ולנהל אותם באופן דיפרנציאלי, בעוד שמנהל קיפוד ידבק באמת הניהולית שלו ומפאת צרותה הוא עלול לאבד עובדים טובים", היא אומרת.

שאלנו מנכ"לים איזה סוג מנהלים הם וכיצד הם מתמודדים עם עובדים שסגנונם שונה.

 

ירון יצהרי מנכ"ל מדטרוניק ישראל 

ירון יצהרי ירון יצהרי צילום: ליאת מנדל

"אני מנהל שועל. כל מסלול הקריירה שלי הכשיר אותי כשועל. לאורך 20 שנות קריירה מכספים ותפעול, דרך שיווק מכירות ופיתוח עסקי ועד לתפקידי הנוכחי כמנכל חברה בינלאומית. גם תחומי הלימוד שלי מגוונים, וכוללים תארים בראיית חשבון, משפטים ומנהל עסקים", אומר ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל המפתחת טכנולוגיות רפואיות. "אני סבור שהמנהל של היום חייב שיהיה שועל כדי להתאים עצמו לדור הנוכחי, ההופך לשועלי. האינפורמציה והדאטה שהעובד נחשף אליהן עוד לפני שהגיע לשוק העבודה הן אדירות והעובדים יכולים להעשיר את הידע שלהם באמצעים דיגיטליים (כמו למשל "הקורסיה" הדיגיטלית המחוברת למוסדות האקדמיים המובילים בעולם). לכן העובד הקיפוד ילך ויעלם, עם שינוי עולם התעסוקה למעברים תכופים בין קריירות, תחומים וחברות. יש להכין את שוק התעסוקה הארגוני למצב בו יהיו בעתיד יותר מדי שועלים באותו הארגון באמצעות הרחבת תחומי האחריות של העובד, ולאתגר אותם על מנת להשאיר אותם בארגון".

 

כיצד אתה מתמודד עם עובדים שהסגנון שלהם הוא הפוך – עובדים 'קיפודים' או 'שועלים'?

"אני מעדיף סביבת עבודה מגוונת ולכן דואג להקיף את עצמי במנהלים ועובדים שמשלימים אותי ושונים ממני בהשכלה והרקע. עובדים קיפודים אמנם לא גמישים ומתקשים לראות את התמונה הכוללת, אבל מהווים איזון והשלמה לסגנון הניהולי השועלי. במיוחד בתחום הרפואי בו עוסקת החברה. בעולם התוכן של מדטרוניק בו עוסקים בהצלת חיים, הידע המקצועי של הקיפוד הוא הכרחי.

רוב העובדים שלי הם טכנאים קליניים, התומכים כל יום בחדרי ניתוח ומדריכים את הרופאים והצוותים הרפואיים בשימוש בטכנולוגיות שלנו. הסמכה לתפקיד כזה כזו יכולה לארוך שנה והמיומנות הנדרשת כאן היא הגבוהה ביותר. עובדים אלה יכולים להפוך לשועלים בשלב מאוחר יותר, כשהם נדרשים לפיתוח שוק, הגשות לסל הבריאות, הנגשת טכנולוגיות לאוכלוסיות שזכאיות לכך ולא מודעות לזכויותיהן ופיתוח והכשרות לצוותים רפואיים ברמה המתקדמת ביותר.

מדי פעם אנו רוכשים סטרטאפים רפואיים, ולכן הקיפודים יהיו אלה אשר יבצעו את ההערכה אשר תקבע בסופו של דבר האם בתחום הרפואי של הסטרטאפ הרפואי אשר מבקשים לרכוש, אכן הפתרון יכול לעבוד בפועל. לאחר שהקיפודים יתנו את האישור המקצועי הטכנולוגי, נכנסים השועלים לסגור את הרכישה".

 

גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים

גיל טופז גיל טופז צילום: יוסי צבקר

"עולם הבנקאות נמצא בתהליך שינוי יסודי של המודל העסקי. המשימה המרכזית שלי היא לדאוג שהבנק ידע להתאים את עצמו לשינויים, להתבסס על מודל עסקי רווחי וצומח ולהמשיך לייצר ערך ללקוחות ולבעלי העניין גם מעבר לגבולות הזמן של הניהול שלי", אומר גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים. "בסגנון הניהולי שלי אני משלב בין שועל וקיפוד. אני באופן קבוע בוחן ובונה מגוון תרחישים אסטרטגים, במציאות הנוכחית אי אפשר לכוון לתרחיש בודד ולקוות שהוא יהיה זה שיתממש. אני מפרק ובונה מחדש, שואל שאלות ולא מנסה "להלביש" בכוח את התשובות שמתקבלות על המודלים הקיימים. אבל, לאחר שהוחלט על נתיב ליישום אני מקפיד לתרגם אותו לרעיון ברור ולהוציא אותו לפועל באמצעות משמעת אסטרטגית".  

  

איך אתה מתמודד עם עובדים 'קיפודים' או 'שועלים'? האם זה מאתגר או דווקא קל יותר להתמודד עם עובדים השונים ממך?

סגנונות ניהול שונים וגיוון בהנהלה של חברה היא סימן מנבא טובות. בשולחן ההנהלה שלי יש שונות רבה בין אנשי הצוות והשלם עולה על סך חלקיו. המנהלים בעלי הנטייה הקיפודית מובילים בנחישות מהלכים חוצי ארגון, עוסקים בבהוצאה לפועל של תוכניות רב שנתיות מורכבות ונדרשת מהם מומחיות גבוהה והתמחות עומק ואילו למנהלים ה'שועלים' בהנהלה יש התמחות לרוחב, הם מייצרים "ניצוצות", יודעים להתחבר לחזון אך להטיל בו ספק בכל עת, מחדשים, מתחדשים ולוקחים סיכונים וביצירתיות וסקרנות הם חלק מהמנוע שמניע את הארגון קדימה.

בתפקידי ניהול בכירים חשוב לטעמי להתמחות גם לעומק וגם לרוחב, כלומר להיות 'שועל קיפודי' ו'קיפוד שועלי'. הקצנה לכאן או לכאן מקשה על יצירת דיאלוג חכם ופורה בין הצוותים".

 

שירי גרין אלגביש, מנכ"לית רשת מרכזי היזמות OpenValley

 

שירי גרין אלגביש שירי גרין אלגביש

"אני מניחה כי על פי התיאוריה היוונית המוצגת במשפט, אני עונה להגדרה של שועל, בעצמי ובאופן הניהול שלי", אומרת שירי גרין אלגביש, מנכ"לית OpenValley. "במהלך השנים זכיתי לעבוד בארגונים אשר פתחו לי צוהר לעולמות מקצועיים רבים ולתחומים מגוונים ושונים. מעצם החשיפה למגוון רחב של תחומי פעילות, סקטורים, שווקים ובעלי תפקידים שונים מולם עבדתי, פיתחתי ידע, היכרות ומיומנויות במגוון רחב של תחומים. אני מניחה שהגדרת "השועל" תעמוד במבחן המציאות לגבי, הן בהקשר המקצועי והן בהקשר האישי. אני מתעניינת בנושאים רבים, נמצאת בלמידה יומיומית ומנסה להיחשף לכמה שיותר תחומים חדשים. אנו חיים כיום במציאות המתפתחת מדי יום בקצב מסחרר. אין כמעט תחום שאינו משתנה, מתקדם ומתפתח, מה שמחייב כל אחד מאיתנו לעמוד בקצב, ולהתקדם באותה המהירות, או שנמצא את עצמנו מהר מאוד כ"לא רלוונטיים". אנחנו חייבים להתפתח וליזום חדשנות בכל תחום ואני מאמינה כי על כל ארגון וכל עובד עומדת החובה לנסות ולהיחשף למספר דיסציפלינות שונות. היכולת להכיר ולערבב בין תחומי עניין שונים היא גם הדרך באמצעותה נוכל להחדיר חדשנות ויצירתיות בין אם לעבודה או לחיים שלנו".

 

כיצד את מתמודדת עם עובדים שהסגנון שלהם הוא הפוך – עובדים 'קיפודים' או 'שועלים'?

"אני אוהבת אתגרים, מאמינה בשונות ובגיוון ולכן מבחינתי זוהי זכות ללמוד מהצוות וללמד אותו במקביל, בין אם הוא מורכב מקיפודים או שועלים. הדרך שלי להתמודד עם עובדים או יזמים הפוכים ממני המשתייכים לקהילת OpenValley, היא להנגיש אותם לעולמות מידע מגוונים ככל הניתן. לחבר ולהכשיר אותם במיומנויות אשר עליהם להכיר לדעתי וזאת באמצעות: המלצה על מיט אפים, כנסים מקצועיים, מפגשי נטוורקינג וכל הזדמנות שעשויה "לפתוח להם את הראש". לא פעם אני מוצאת את עצמי שולחת בין אם ללקוחות, שותפים או עובדים, קישורים לכתבות, מאמרי דיעה או משפטי השראה, אשר עשויים לעורר מחשבה יצירתית מבחינתם, או פשוט לערער מוסכמה או תפיסה הטבועים בהם.

 

קורה לי שאני פוגשת יזמים מאוד טכנולוגיים שאני יודעת שחייבים לצאת מאזור הנוחות שלהם. אם הם מדברים בשפה טכנולוגית מדי, אנסה להפגיש אותם דווקא עם מנטורים שונים מהם שישלימו להם את הפיסה החסרה. זו תורה שלמה של איך אני מפתח אנשים וגורם להם לגעת בתחומי עניין מגוונים. אני גם מנסה להביא כל הזמן הרצאות מעולמות תוכן שונים: מפיתוח עסקי וטכנולוגיה ועד לחינוך. כל תחום שאני חושבת שיכול לתרום".

 

המנהל ה"שועל" יודע קצת על הרבה תחומים והקיפוד יודע הרבה על מעט תחומים המנהל ה"שועל" יודע קצת על הרבה תחומים והקיפוד יודע הרבה על מעט תחומים צילום: שאטרסטוק

תני דוגמא למקרה שבו התמודדת עם עובד שסגנונו הפוך ממך.

"זכור לי מקרה ייחודי בו זיהיתי פוטנציאל אדיר באיש צוות שעסק בתחום הכספים והיה בעל השקפה מאוד צרה לגבי תפיסת העולם המקצועית שלו. היה לי ברור כי על מנת לפתח אותו ולאפשר לו להתקדם לתפקידי ניהול והובלה אסטרטגית, יהיה עלי לחשוף אותו לעולמות מקבילים כגון שיווק, פיתוח עסקי, קשרי לקוחות ועוד. החלטתי לצרף אותו אלי לפגישות וידעתי שהחשיפה לעולמות התוכן שאינם בהכרח פיננסיים, יפתחו בפניו צוהר לעולם תוכן חדש ומרתק, אותו רציתי שילמד. פעם אחר פעם שיכנעתי או מצאתי סיבה לכך שעליו להצטרף אלי לפגישות וכנסים, כך שבמשך תקופה הזדמן לו לצאת "מאחורי המסך" ולקחת חלק במפגשים עסקיים, אירועי נטוורקינג ופגישות בעלות אופי שונה. הסיבה שעשיתי את זה היא כדי לחשוף אותו לסדר יום שלא בהכרח בעולם שלו ובעיקר להכיר לו מיומנויות רכות, בינאישיות אותן חשוב היה לי שיסגל. במרוצת הזמן למד כיצד לייצר שיתופי פעולה, כיצד לייצר שיח עיסקי מקדם ובמיוחד שיכלל והרחיב את כישוריו המקצועיים באופן שאיפשר לו בעתיד להשתלב בתפקידי מטה ניהול בכירים".

 

ורדית מיכאלי, מנכ"לית דיור מוגן "אחוזת פולג"

ורדית מיכאלי ורדית מיכאלי צילום: דן פרץ

"במשך 17 שנים הדרכתי ואימנתי מנהלים וצוותים לשיפור מיומנויות התנהגותיות ולשיפור מיומנויות ניהוליות. לצד תיאוריות של אדיג'ס, פירמידת הצרכים ועוד, נחשפתי לרעיון של ישעיהו ברלין לפתגם היווני, פגשתי התייחסות נוספת בספר גלגל התנופה של ג'ון קולינס, והתחלתי לשלב את המושג סגנון ניהולי שועלי או קיפודי בהדרכות שלי תוך ניתוח ותרגול בפועל כך שכל מנהל יכול היה להיחשף לסגנון שלו, ולהבין איך כל אחד מהסגנונות בא לידי ביטוי ואיך ניתן לאמץ יותר מסגנון ניהול אחד", אומרת ורדית מיכאלי, מנכ"לית דיור מוגן "אחוזת פולג".

 

"סגנון הניהול שלי הוא שועלי, הכל מסקרן אותי, אני אוהבת ללמוד הכל מכל, כל תחום בעיני הוא עולם ומלואו. בעברי ליוויתי חברות בתחום שיפור מיומנויות ההתנהגותיות. ליוויתי חברות בענפים שונים, תפקידים שונים ומחלקות שונות, זה ענה לגמרי על סגנון הניהול שלי שחשף אותי לתכנים חדשים ותחומים חדשים. אני ערה לכך שכאי לפעמיים לאמץ את הסגנון הקיפודי וללמוד לעומק תחום שבו יש צורך להתעמק אם למשל אני רוצה לקבל החלטה על רכישה של מכשיר חדש או כמנכ"לית מלון לפני חידוש רישיון עסק וביקורת של כיבוי אש למדתי את התחומים לעומק כך שאני יודעת לאמץ את התחום הקיפודי. אבל הסגנון הספונטני שלי הוא שועלי. כמנהל אני אוהבת להבין בכל תחום, לצד הרצון שלי להבין אני נעזרת במנהלים או במומחים בתחום שאמורים לתת את הערכים המוספים שלהם ולהשלים אותי כל אחד בתחומו.

 

העולם עשיר מגוון והשינויים התכופים מכריח היום אותנו המנהלים להיות הרבה יותר גמישים, עלינו לקחת בחשבון הרבה יותר שיקולים, ולכן אני רואה יתרון בסגנון הניהול שלי הסגנון השועלי.  יחד עם זאת חשוב לי לציין כי לעיתים יש מקום לשלב ולאמץ את הסגנון הקיפודי כשיש צורך במיקוד ובהעמקה כדי להגיע להחלטות נכונות או כדי לנהל תהליכים בצורה מיטבית".

  

כיצד את מתמודדת עם עובדים שהסגנון שלהם הוא הפוך – עובדים 'קיפודים' או 'שועלים'?

"חשוב שיהיו מנהלים ועובדים עם סגנון אחר, זה יוצר שיח ומעורר חשיבה נוספת, כשמנהל שלי מתבצר או מעמיק בפתרון שנראה לו נכון או פתרון קבוע שהוא רגיל לבחור בו, אני מבקשת ממנו לחשוב על פתרונות נוספים, אני מבקשת ממנו למצוא סיבות למה הפתרון הקבוע הוא לא הפתרון הטוב ביותר, ומה תהיה התוצאה אם נבחר בפתרון הקבוע מול מה תהיה התוצאה אם נבחר בפתרון אחר. כמי שבאה מעולם ההדרכה אני רגילה לאמן אנשים לחשיבה אחרת, חשיבה יצירתית פורצת גבולות, בעיני זה מפתח כל אחד מאתנו וגורם לנו לאמץ ולתרגל יותר מסגנון ניהולי אחד. הפתיחות והיכולת לאפשר לסגנון אחר להביע את דעתו גורם לכולנו לגדול להתפתח ולהסתכל על כל נושא מכל הצדדים".

  

רומן לוי, מנכ"ל Urban Place

רומן לוי רומן לוי צילום: עמית שעל

"אני רואה את עצמי כמנהל שועל. אני חושב שכיום מנכ"לים לא יכולים להיות קיפודים. מנכ"ל של ארגון חייב להכיר כל תחום בארגון שלו ולהיות מעורב מאוד, ואנשים שלא מסגלים את צורת העשייה הזו ייתקעו מהר מאוד בתחום אחד הנוח להם, כשתחומים אחרים יישארו לא מטופלים. אין סיכוי שישאלו אותי על מחלקה מסוימת ולא אדע לענות. כשאתה בונה חברה מהתחלה, וגם כשאתה מתמנה למנכ"ל בחברה חדשה, אתה חייב להיות ללמוד ולעבור בכל מחלקה. כשפתחנו את Urban Place למשל, הייתי מנהל קהילה, הייתי איש מכירות, עברתי על כל דוח, וכל זה כדי באמת לדעת מה עובר על כל עובד שלי ומה הם הצרכים שלו בעבודתו", אומר רומן לוי, מנכ"ל רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place.

  

כיצד אתה מתמודד עם עובדים שהסגנון שלהם הוא הפוך – עובדים 'קיפודים' או 'שועלים'?

"אני רואה את עובדי הקיפוד כעובדים שעושים את העבודה שלהם הכי טוב שאפשר, אבל פועלים לפי זווית הראייה שלהם, וקשה להם לפעמים להבין את התמונה הגדולה שבנויה מהמון מחלקות וצוותים. לכן, חשוב לי לחבר את העובדים שלי כל הזמן לתכנית הגדולה, חשוב לי שהם ירגישו חלק ויבינו את התרומה הגדולה שלהם למכלול. אני מאמין שכשאנחנו יודעים את הסיבה שבגללה אנחנו מחליטים על משימה כלשהי, יותר קל לנו להתחבר ולעשות.

 

בנוסף, אני מאמין שתקשורת פותרת המון בעיות. בין אם מדובר בקיפודים או שועלים, כל אחד מאתנו רגיל לעבוד בצורה מסוימת ותקשורת מייצרת את הסינרגיה הזו. אני כל הזמן מנסה לייצר קשר בין הצוותים השונים ולייצר תקשורת בין המחלקות השונות. כשיש תקשורת טובה אז הכל פשוט מתנהל בצורה טובה יותר. כשכל אחד יודע מה הוא נותן ומה הוא מקבל מהאדם שעובד מולו.

 

דבר נוסף הוא השאיפה שלי לשלמות, למרות שאני מתעסק כל יום במספר תחומים שונים אני פרפקציוניסט, ואני מנסה להיות דוגמא עבור העובדים שלי, לכן אני משתדל להנחיל להם ערכים של סדר ועבודה לפי משימות ושלבים, שעוזרת להם ולי להתמקד במטרה".

 

תן דוגמא למקרה שבו התמודדת עם עובד שסגנונו הפוך ממך

"רק עכשיו חווינו מקרה כזה, ואפשר לומר שחוויתי אותו גם כשפתחנו את Urban Place לפני כמה שנים. כשעליתי לארץ, השפה שלי, התרבות וכל ההתנהלות הייתה צרפתית. לא ידעתי דבר על חיים בתל אביב, על התרבות ואיך לפנות לציבור ההיי טק הישראלי. ידעתי שאני צריך ללמוד עברית אבל שעוד יותר חשוב עבורי הוא ללמוד את השפה התל אביבית אם אני רוצה לפעול במקום, וחיפשתי אדם שיהיה מומחה בתחומו, מחובר מאוד וידע להכווין אותי במקום הזה. לקחתי איתי מנהלת קהילה, שחיה ונושמת את תל אביב והיא עזרה לנו לבנות את המקום באופן הכי נכון שיגרום לתל אביביים להרגיש בבית.

 

וממש עכשיו נתקלנו שוב בצורך הזה, בקיפוד המומחה, כשפתחנו את הסניף החדש בירושלים לפני חודש, ידענו שהסביבה הירושלמית שונה מאוד מהסביבה התל אביבית ושוב חיפשנו את האדם הנכון, שיהיה היועץ שלנו לענייני ירושלים. כך מצאנו את מנהל קהילה מירושלים, אדם שמבין את הקהילה מבפנים, שהיה לנו לעזר, ולימד אותנו איך לפנות נכון לקהל הירושלמי".

 

יניב כהן, מנכ"ל חברת 7twenty

"כאב לחמש בנות אשר מעוניין לדעת כל העת על המתרחש בחייה של כל אחת מהן, אני יכול לומר שאני לגמרי רואה עצמי כשועל. אני מאמין שאדם מביא את אופיו למקום העבודה, לכן גם ב - 7twenty אני מאוד מעורב אם כי אני משתדל שלא להתערב יותר מדי. כך, למרות שפעמים רבות לא יהיה לי כ"כ זמן לדבר עם הסמנכ"לים שלי, תמיד אדע מה קורה בחברה.

  

יניב כהן יניב כהן צילום: אילן בשור

בנוסף, אני מקיף עצמי באנשים שאני סומך עליהם במאה אחוז. הדוגמה הטובה ביותר שלי היא מנהלת המשרד שלי לימור. לימור מאוד דומה לי, גם היא בעלת אופי של שועל, עוסקת במגוון רחב של תחומים, והיא הלב הפועם של החברה. אני מתייעץ איתה בכל, והיא מעורבת בכל מה שקורה בחברה. כך שכשאני עסוק בפרויקט מסויים או נמצא לא מעט בחו"ל, אני יודע שאני יכול לסמוך עליה ואני מאוד רגוע".

 

כיצד אתה מתמודד עם עובדים שהסגנון שלהם הוא הפוך – עובדים 'קיפודים' או 'שועלים'? 

"עבורי התמודדות עם עובד שחושב בצורה מובנית היא מאתגרת. בספר "משלי" יש משפט שאני מאוד מאמין בו. הוא אומר "חנוך לנער על פי דרכו". אני מבין שלא כל העובדים שלי חושבים בדיוק כמוני, ויש עובדים עם יכולות מדהימות בתחום מסוים, אבל דרך המחשבה שלהם ודרך קבלת ההחלטות שלהם שונה משלי. אם אני מזהה עובד כזה ומזהה את הקושי שלו, אני לא אנסה להכריח אותו לעבוד כמוני. אני אשתדל ללכת בראש שלו ולהפיק ממנו את המיטב, עד גבול מסויים כמובן כל עוד אין פגיעה בחברה".

 

תן דוגמא למקרה שבו התמודדת עם עובד שסגנונו הפוך ממך.

"לאחרונה קיבלנו פרויקט שדורש הבנה מעמיקה בתחום מסוים, וידעתי שיש לי בדיוק את העובד המתאים. למרות ששיטת העבודה שלנו שונה מאוד, ולמרות שלעתים היו ביננו חילוקי דעות, הרגשתי שהפעם הדרך שלו נכונה לטיפול בלקוח, שדרש ידע מקצועי מאוד מקיף בתחום הספציפי של הלקוח, ונהלי עבודה מובנים מאוד וברורים, עם מקום קטן מאוד לגמישות, וכך היה, השידוך בינהם עבד והביא לתוצאות מעולות".

 

כך תזהו איזה סוג עובדים או מנהלים אתם:

בדקו עד כמה אתם מסכימים עם האמירות הבאות (דרגו את מידת ההסכמה מ-1 עד 5).

 

1. אני מאמינ/ה שיש אחת תשובה נכונה לכל שאלה.

2. בעיני ישנה שיטה אחת שיכולה לפתור הרבה בעיות.

3. איני נהנה/ית להתנסות בשינויים בסביבת העבודה.

4. חבריי לעבודה מעידים עלי כי ברגע שקיבלתי החלטה קשה מאוד לשנות את דעתי.

5. אני מאמינ/ה שרוב האנשים פועלים מתוך אותן מוטיבציות כמו שלי.

6. חבריי לעבודה מעידים עלי שהחשיבה שלי גמישה, וכי אני פתוח לשינויים.

7. אני מאמינ/ה כי בעיות שונות מצריכות פתרונות שונים.

8. על פי תפישת עולמי כל שינוי הוא הזדמנות לצמיחה.

9. עובד טוב הוא כזה שמכיר את שיטות העבודה שלו ומתמיד בהן לאורך זמן.

10. שיטה שפתרה בעיה אחת לא תמיד תעבוד עם בעיה אחרת.

 

אם הסכמתם בעיקר עם האמירות 1-5 אתם "קיפודים". אם דווקא הזדהתם יותר עם האמירות 6-10, הרי שאתם "שועלים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x