שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מחפשי עבודה

זו השאלה הפופולרית ביותר בראיונות עבודה בפייסבוק - כך תענו עליה

הרשת החברתית נחשבת למקום עבודה נחשק. לכן, לא מפתיע שחברות רבות נוספות אימצו את השאלה המפתיעה והסובייקטיבית, החביבה במיוחד על המגייסים בפייסבוק

מעין מנלה 11:0227.04.19

יש שאלות שתמיד שואלים בראיונות עבודה. לרוב מגייסים מבקשים ממועדים לספר על עצמם, לפרט את כישוריהם וניסיונם הרלוונטי וגם שיצביעו על יתרונות וחסרונות. אבל גישה לפיה גיוס האנשים הטובים ביותר זו רק ההתחלה. חברות מצליחות מודעות לכך שהן צריכות לגייס את העובדים הטובים ביותר. פשוט כי חברות מעולות מתבססות על אנשים מעולים. אבל אחרי שמוצאים את העובדים הטובים ביותר - צריך גם לעזור להם להצליח בחברה ובתפקיד.

 

בפייסבוק, שנחשבת לאחת מהמעסיקות המבוקשות ביותר על ידי עובדים בעמק הסיליקון, מבינים זאת. היא מדורגת שנה אחר שנה ברשימת מקומות העבודה הכי טובים לעובדים שמפרסמת לינקדאין, בהתבסס על פרמטרים כמו מעורבות גבוהה של העובדים, ביקוש ושימור עובדים. למרות זאת - גם הרשת החברתית נמצאת בתחרות קשה על כל עובד.

 

כדי לגייס את העובדים הטובים ביותר, בפייסבוק יש שאלה אחת שחביבה במיוחד על המגייסים - וכמעט כל העובדים בחברה נאלצו לענות עליה: 

 

"ביום העמוס ביותר שלכם בעבודה, היום שבסופו אתם חוזרים הביתה וחושבים שיש לכם את העבודה הטובה ביותר בעולם, מה בעצם עשיתם ביום הזה?"

 

מטה פייסבוק. אם אתם רוצים לעבוד שם כדאי שתדעו לענות על השאלה החביבה על המגייסים בחברה מטה פייסבוק. אם אתם רוצים לעבוד שם כדאי שתדעו לענות על השאלה החביבה על המגייסים בחברה צילום: אי פי איי

 

השאלה הזו מפתיעה במידה מסוימת, שכן היא מאד סובייקטיבית ואינה באמת מתמקדת בכישורים או היכולות של המועמד. עם זאת, זו שאלה שמתמקדת בחוזקות ובמוטיבציות של המועמד ואף, כפי שהסבירו באתר inc.com, בודקת אינטליגציה רגשית:

 

1. היא חושפת מחשבות פנימיות ורגשות:

מירנדה קלינאוסקי, מנהלת הגיוס עולמית של החברה הסבירה לאתר ביזנס אינסיידר שכשהמראיינים שואלים את השאלה הזו הם מנסים לזהות את התשוקות והרצונות האמיתיים של המועמד והאם תחומי העניין הללו תואמים למה שפייסבוק מחפשת. המועמדים לעבודה לרוב מתאמנים במשך ימים או שבועות לקראת הריאיון המבוקש, אך השאלה הזו עוזרת לחדור מעבר לתשובות מוכנות מראש או אפילו כוזבות, זאת מכיוון שהיא מתייחסת לרגשות של אותו אדם. בסופו של דבר, קשה לזייף תשוקות.

 

2. היא חושפת את נקודות החוזק של המועמד:

פייסבוק נוהגת להגדיר עצמה כחברה המבוססת על נקודות החוזק של העובדים. פירוש הדבר, שבהנהלה מאמינים שאם מעניקים לאנשים הזדמנויות להתבסס בביצועיהם על דברים שהם כבר הכיחו כי הם טובים בהם - אז הם ישגשגו. "אנחנו יודעים מתי העובדים עושים עבודה שהם נהנים ממנה. הם שמחים ומעורבים יותר, ומפגינים את הביצועים הטובים ביותר שלהם", הוסיפה לורי גולר סגנית נשיא למשאבי אנוש בחברה בריאיון לפורבס. "אנחנו רוצים שכל עובד ישגשג בתפקיד שלו. לכן, לפני שהם מצטרפים לחברה, אנחנו מנסים לגלות את נקודות החוזק האמיתיות של כל אחד מהם, וכיצד אפשר לנצל אותן. המטרה היא לגלות אילו פעילויות עוזרות להכניס את העובד למצב טבעי של זרימה בעבודה. אם חושבים על היום הטוב ביותר מבחינתכם, תדעו את התשובה". הנחת המוצא היא ששיבוץ האנשים בתפקידים המתאימים בצורה הטובה ביותר לנקודות החוזק שלהם, היא שמאפשרת להם להצליח בתפקיד, וכתוצאה מכך הם מפתחים רגשות חיוביים כמו ביטחון ותחושת סיפוק, שלמרבה הצער אי אפשר למצוא בכל עבודה.

 

3. היא עוזרת גם לחברה להשתפר:

השאלה הזו מספקת גם לפייסבוק יתרונות לטווח הארוך. לאורך זמן, החברה אוספת כמות מידע מרובה על הדברים שמשמחים את העובדים. אפשר להוציא מהמידע הזה דפוסים ותבניות, שמאפשרים לפייסבוק לוודא שהם מציעים לעובדים המוצלחים את התפקידים והתנאים הטובים ביותר. במילים אחרות, השאלה הז לא רק עוזרת לפייסבוק למצוא את המועמדים הטובים ביותר בהווה, אלא היא גם מסייעת לחברה להתכונן לעתיד.

 

מכיוון שפייסבוק נחשבת מעסיקה כל כך מבוקשת, זה לא מפתיע שחברות רבות אחרות אימצו את השאלה הפופולארית. אז, איך ניגשים לענות על שאלה כל כך סובייקטיבית והאם בכלל אפשר להתכונן לכך? כמו בכל שאלה בראיון עבודה - הכנה נכונה היא קריטית. מכיוון שמדובר בשאלה שמטרתה לברר חוזקות ולסייע לעובד באמת להצליח בהמשך - חשוב לענות עליה בכנות ולא להגיד רק מה שאתם חושבים שהמגייסים רוצים לשמוע.

 

גם אם מה שאתם אוהבים לעשות שונה ממה שאתם טובים בו, הישארו כנים, כך ממליצה יועצת הקריירה סוזי וולש ב-CNBC. לדוגמא, אומרת וולש, "אני עורכת טובה, ואני נהנית לעבוד עם עיתונאים כשהם עובדים על הסיפורים שלהם - אבל אני אוהבת לעזור לאנשים בקריירה שלהם. יש לכל אחד כישורים ויש לנו גם תשוקות. זה בסדר שהם שונים".

 

מנהלי גיוס, כאשר הם שואלים את השאלה הזאת, יודעים שיכול להיות פער בין הכישורים של אדם לבין התשוקות שלו.

 

לכן, כאשר אתם משיבים על השאלה חישבו על הדברים שבאמת מרגשים אתכם. האם אתם נהנים מלערוך חישובים ולחשוב עד שאתם מגיעים לפתרון הבעיה, לשכנע לקוחות 'עקשניים' או למשל לעזור לעובד זוטר מכם להצליח במשימה קשה.

 

ציינו את הדברים שבאמת גורמים לכם להתרגש, הדברים שכשאתם חושבים עליהם ממלאים אתכם בתחושות חיוביות ורצון לפעול ולהצליח. עם זאת, זכרו שאחת המטרות של השאלה היא לבדוק אם התשוקות שלכם תואמות למטרות הארגון שאליו אתם רוצים להצטרף. לכן, אם יש משהו שאתם מאוד אוהבים לעשות ואתם טובים בו אבל גם מתיישר עם מטרות החברה - זו תהיה התשובה האופטימלית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x