• תפריט
Dun
האדר מובייל דן אנד ברדסטריט duns100

כיצד יצרה התרבות הארגונית של Fiverr חברה של מנכ"לים

בעולם ההייטק קיים המושג company north star שהוא בעצם מטרת-העל של החברה. על חברי הצוות להתמקד ולעבוד בשיתוף כדי להגיע אליה ובדרך זו להשפיע על המטרה ולא רק לבצע משימות

גלי ארנון 12:4925.10.18

מוגש מטעם DUN'S 100

 

חלק גדול מהצלחתה של חברה נובע מהתרבות הארגונית שלה. עובדים, שמרגישים שמקשיבים להם ושדעתם חשובה ישקיעו יותר ויהיו מחויבים יותר למטרות החברה. הדבר נכון הן לגבי סטארט-אפים צעירים והן לחברות ענק, על כן, אילו צעדים על הארגון לנקוט כדי לייצר תרבות מנצחת?

ברוב החברות, תוצג למנהל בעיה מסוימת. הוא ימצא לה פתרון וינחה את חברי הצוות כיצד לבצע אותו תוך שמירה על שליטה בנעשה. אך לגישה זו, הדוגלת בתהליכים מלמעלה למטה, יש חסרונות משמעותיים.

 

אם החברה גייסה את ההון האנושי המתאים ביותר עבורה, התרומה צריכה להגיע מכל חברי הצוות. מדוע שארגון יגביל את התרומה של מגוון המוחות,שעומד לרשותו, באמצעות משימות מוגדרות וברורות, במקום שעובדים ממגוון תחומים יחשבו על הבעיות שהעסק מתמודד עמן וכך יגיעו לפתרונות מגוונים ולא רק לפתרון אחד.

 

בעיה משמעותית נוספת במודל זה, היא היעדר יוזמה אישית ונטילת אחריות. חברי הצוות מוציאים לפועל את רעיונות המנהל הישיר שלהם, במקום לפתח רעיונות מקוריים משלהם. במקרה שהרעיון נכשל, האחריות נשארת בידי המנהל ואינה כוללת נטילת סיכון של אחרים. בארגונים הצומחים במהירות, תחושת בעלות ויוזמה אישית הן המפתח לתרבות הארגונית, בעוד שניהול מלמעלה למטה מפחית לעתים קרובות את היוזמה האישית, בין אם היא מצליחה או נכשלת. מודל הפוך, כזהשעובד מלמטה למעלה, מעצים את העובדים ומספק להם תחושה שהם שותפים בהצלחת החברה לא פחות מההנהלה.

 

בעולם ההייטק קיים המושג company north star שהוא בעצם מטרת-העל של החברה. על חברי הצוות להתמקד ולעבוד בשיתוף כדי להגיע אליה ובדרך זו להשפיע על המטרה ולא רק לבצע משימות.

 

גלי ארנון גלי ארנון

 

מאז הקמתה של Fiverr העקרונות שהנחו אותה היה להנגיש את החוויה של קניית שירותים דיגיטליים אונליין באותו אופן שבו אנשים רוכשים מוצרי e-commerce, להסיר מגבלות וחסמים מיותרים ובכך לאפשר ללקוחות לרכוש כל שירות דיגיטלי בלחיצת כפתור. בתחילת הדרך זיהינו בבירור מספר בעיות באופן שבו פרילנסרים מציעים את שירותיהם ובצורה שבה עסקים רוכשים את השירותים הללו. בנוסף, זיהינו הזדמנות ברורה במגמת הצמיחה המשמעותית של רכישת מוצרים און-ליין.עיקרון הפשטות הנו העיקרון הבסיסי שמלווה את החברה מאז ועד היום. כחברה המונעת על פי Data, חברי הצוות יודעים לזהות היכן יש חוסר יעילות. הם מציעים פתרונות אפשריים ואף יכולים לשער מה תהיה השפעתם, והם יודעים ליישם אותם ולחלץ את הנתונים הנכונים כדי להבין אם להמשיך בקו זה. הקו המנחה בעבודה הוא שהפשטות מובילה את דרך החשיבה - הצוות נתן את הפתרון וגיבה אותו בנתונים. עבודת המנהל במקרה זה היא להוות משאב מנחה, להבדיל ממנהל משימות.

 

דוגמה טובה לחשיבה המחויבת לעיקרון פשטות באה לידי ביטוי בזירת המסחר האלקטרונית שלנו לשירותים דיגיטליים וקריאטיביים - ובמיוחד בחבילות ה Gigs שלנו. ככל שגדלנו, זיהינו שחברות ובעלי עסקים מחפשות לרכוש שירותים מורכבים ומקצועיים יותר, הדורשים פרילנסריםמקצועיים ובעלי ניסיון רב יותר. במקביל, הפרילנסרים רצו להגדיל את מנעד השירותים שהם מציעים ולהגדיל את קהל הלקוחות שלהם.

 

מבנה השירותים הבסיסיים שהוצעו, לא אפשר את מרחב התמרון הזה, השירותים הוגדרו באופן צר מדי כדי לשמור על פשטות. כאשר זיהינו את הבעיה המהותית הזו, הצוות שלנו מצא פתרון, ששימר את ההתחייבות למתן שירותי בסיס ובמקביל - הרחיב את היצע השירותים הדיגיטליים המוצעים בפלטפורמה על ידי אפשרות לשדרוג השירות על ידי בחירה באחת משלוש חבילות:". שירות אחד בשלוש דרגות מחיר שונות. פתרון שהפך להצלחה מוצרית ועסקית. זיהוי ההזדמנות ועבודה עם המצפןהנכון והdataה מדויק, סייעו לצוותים שלנו לפתח פתרונות אסטרטגיים מתאימים.

כך יצרנו חברה של מנכ"לים. חברה הכוללת צוות שלוקח אחריות ומגדיל ראש. הצוות מזהה את הבעיות, מציע ומפתח פתרונות ואף יכול להניח מה תהיה התוצאה הסופית. הוא עושה ניסיונות ומטמיע אותם. המנהלים ממלאים תפקיד של יושבי ראש, המספקים משאבים להטמעה ויישום ומנתחים את התוצאות כדי לחדד ולדחוף את הצוות למימוש מטרות גדולות יותר.

 

FIVERR FIVERR

 

השפעתה של גישה זו על התרבות הארגונית שלנו אדירה! בשיטה זו, תחושת הבעלות והיוזמה האישית של עובדי החברה מובילה להישגים משמעותיים.. לעיתים נראה כאילו, הידיים לא רק עובדות בשיתוף פעולה יחד, הן כולן מושכות באותו חבל כדי להגיע לתוצאות מצוינות ומשמעותיות יותר. בין אם זה בנושאים של פיתוח טכנולוגי או תהליכים ארגוניים אחרים , התרבות של אסטרטגיית פתרון בעיות בארגון שמעצים את עובדיו פשוט עובדת.

 

Fiverr® היא זירת המסחר האלקטרונית הגדולה בעולם לשירותים דיגיטליים וקריאטיביים, בהם עיצוב גרפי, קופירייטינג, הקלטות קוליות, מוזיקה, עריכת סרטים ועוד. Fiverr מספקת ליזמים ולפרילנסרים פלטפורמה לביצוע משימות במהירות, גמישות ויעילות. החברה, שנוסדה בשנת 2010, מתפרסת על פני משרדים ברחבי העולם: בניו-יורק, מיאמי, סן-פרנסיסקו ותל-אביב. קהילת הפרילנסרים הגלובלית ב-Fiverr כבר ייצרה מיליוני Gigs® (שירותים) איכותיים במגוון תחומים ב-190 מדינות בעולם.

 

 

 

הכותבת היא סמנכ"לית שיווק Fiverr

בטל שלח
    לכל התגובות