$
מחפשי עבודה

"אם לא אקבל העלאה - אני מתפטר": המשפטים שאסור לומר לבוס

רוצים להתקדם? אלה הדברים שמנהלים ומומחי קריירה טוענים שאסור לכם לומר למנהלים שלכם

שירות כלכליסט 22:4203.04.17
אי אפשר להיזהר וללכת על ביצים כל הזמן כאשר נמצאים בסביבת הבוס. עם זאת, ישנם כמה נושאים שצריך להימנע מהם בכל מחיר, מכיוון שבכל זאת, במערכת היחסים המקצועית הזאת - הוא הבוס. אתם לא רוצים להרוס את כל השיחה ואת הקשר ביניכן רק בגלל בחירה במילים הלא נכונות.

באתר ביזנס אינסיידר התייעצו עם מנהלים ומומחי קריירה כדי למצוא מה הם המשפטים הבעייתיים שאסור לומר בפניו של המנהל שלכם:

 

1. זה לא ניתן לביצוע: המשפט שהכי מעצבן מנהלים. דן ולטרי, מייסד Weebly אתר ליצירת פלטפורמות, טוען שעדיף להציג לבוס "הלך רוח המכוון למציאת פתרון". לדבריו, כשחושבים שמשהו אפשרי "הפתרונות מתחילים להתבהר".

 

2. ככה אנחנו תמיד עושים את זה: ג'ים וויטהרסט, מנכ"ל חברת התוכנה רד האט, אומר כי הוא מעוניין לפתח דיאלוג חופשי עם העובדים שלו, ועדיין את המשפט הזה הוא לא אוהב לשמוע. "המשפט הזה נוגד את כל העקרונות שלנו בחברה של לקיחת אחריות, שקיפות וקהילתיות והתרבות הפתוחה שאנחנו מעודדים ברחבי החברה", הסביר.

 

3. אם אני לא מקבל העלאה, אני מתפטר: מומחית הקריירה ויקי סאלמי אומרת כי זה לא מקובל לאיים על הבוס, גם אם רוצים "להראות להם". האיום הזה כמובן יכול גם להשיג את התוצאה ההפוכה והבוס בעצמו יראה לכם את הדלת.

 

4. אני עובר עבודה, כי אני לא מרוצה פה: אתם מציבים את עצמכם במקום לא נוח כשאתם מודיעים לבוס שלא טוב לכם כשאתם כבר עם רגל אחת בחוץ, ולא מאפשרים לו לנסות לבוא לקראתכם. "לא לתת למנהל הזדמנות לתקן את הבעיה או לסייע לעובד על ידי מציאת תפקיד חדש בארגון, זה בעייתי במיוחד", אומרת ג'קלין ברסלין, אחראית משאבי אנוש בחברת TriNet. פול מקדונלד מחברת ההשמה רוברט האלף מסכים. "לעיתים קרובות, הפעם הראשונה שהמנהל מגלה שהעובד לא מרוצה היא בעת ההתפטרות שלו", הוא אומר. "בשלב הזה כבר מאוחר מדי לעשות משהו בנידון. במקרים הללו, מרבית המנהלים היו מעדיפים אם העובד היה ניגש אליהם קודם לכן".

 

"אם אני לא מקבל העלאה אני מתפטר", הבוס עשוי להראות לכם את הדלת "אם אני לא מקבל העלאה אני מתפטר", הבוס עשוי להראות לכם את הדלת צילום: שאטרסטוק

 

5. אני בהאנגאובר מטורף: "מקום העבודה שלכם הוא משרד ולא מועדון לילה", מדגישה סלאמי. "גם אם גררתם את עצמכם בכוח למשרד ביום ראשון בבוקר, וגם אם יש לכם מערכת יחסים קרובה עם הבוס, הם בכל זאת המנהלים שלכם ועליכם להתנהג בצורה מקצועית". אם אתם מרגישים איטיים מהרגיל וחשים צורך לתרץ את זה, תסתפקו רק בלומר שאתם עייפים או סובלים מכאב ראש בלי לפרט מעבר לכך.

 

6. אז מה לעשות בעניין? כשהבוס ניגש אליכם עם בעיה, עדיף לא להישמע כאילו אין לכם מושג מה אתם עושים. "אני מעדיף כשאנשים אומרים לי כיצד הם מנהלים או מתמודדים עם בעיות במקום שיבואו אליי לפתור אותן", אומר מקדונלד מחברת השמה. "גשו אליי ותציגו את הבעיה ביחד עם פתרון אחד או שניים אפשריים. תגידו לי על מה אתם ממליצים ושאלו אותי לדעתי". דוויד אולק, מנכ"ל פלטפורמת הפיתוח המקצועי Voray מסביר כי השאלה הזו מצביעה על חוסר החלטיות ואי קבלת אחריות. "תחליפו את השאלה במשפט: זה מה שאני חושב שאנחנו צריכים לעשות, מה דעתך?"

 

7. לא עמדנו ביעדים כי...: תירוצים לא יקדמו אתכם לשום מקום. המשפט הזה לרוב מלווה בשורה של תירוצים שמאשימים את כל שאר המחלקות והאנשים במשרד.

 

8. משעמם לי: מנהל עלול להקביל את השעמום לחוסר פרודקטיביות והיעדר השראה, ולחשוש שאתם פוגעים במוראל הקבוצתי. "אם אתם רוצים לקבל עוד משימות, אמרו זאת ככה, ושמרו על טונים חיוביים", אומר מקדונלד. "התנדבו לקחת על עצמכם פרויקט חדש או הציעו שיפורים שיגבירו את היעילות של העסק. לדוגמה, תוכלו להציע להכשיר את העובדים החדשים. אבל אם תצהירו שאתם משועממים תתפסו כלא מקצועיים ותציבו לבוס בעיה נוספת שעליו לטפל בה".

 

9. אני לא מוכן לעבוד איתו: בכל משרד יש מחלוקות ואנשים שלא מסתרים ביניהם, אך המומחים טוענים כי זה לא מקובל להצהיר בפני הבוס שאינכם מוכנים לעבוד עם מישהו, אם לא ניסיתם קודם בכל הכוח לפתור את הבעיות מולו. הבוס קרוב לוודאי מודע למתיחות בין שני העובדים, אך הוא מצפה שהם יתגברו עליה מבלי שהוא יצטרך לשמש כמגשר. "בוסים לא נלהבים לפתור בעיות אישיות בין העובדים שלהם", מדגישה היידי אבלי באתר הלימוד Skillsoft. אם אתם סובלים מהטרדות או בריונות בעבודה, תתלוננו במחלקת כוח אדם, אך מדובר רק בחוסר חיבה כלפי עובד אחר, אל תצפו מהבוס שישמש כשופט. יתרה מכך, אל תציבו אולטימאטום בסגנון "זה הוא או אני" שעלול להסתכם בעזיבה שלכם.

 

10. וואו זה ידרוש המון עבודה: אף אחד לא אוהב עובד שמתלונן כל היום. "הצהרות מהסוג הזה מרתיחות לי את הדם, מכיוון שזה אמנם ידרוש מאמץ, אבל זו העבודה שלכם ומשלמים לכם כדי לעשות אותה", אומרת אוברי קווין מחברת קלייד גרופ. "אני מצפה לראות ולשמוע גישות חיוביות מהצוות שלי, ולא תלונות לגבי מה שצריך לקרות כדי שהעבודה תתבצע. עדיף לשמור את הקיטורים לחברים לעבודה, ולחסוך אותם מהמנהל הישיר".

 

11. זה לא בהגדרות התפקיד שלי: אם אתם באמת רוצים להרוס לבוס שלכם את המצב רוח, כשהוא מבקש מכם לעשות משהו תטענו שזה לא במסגרת התפקיד שלכם. "גם אם זה לא כלול בהגדרות התפקיד שלכם, הבוסים לא רוצים לשמוע את זה בכזו ישירות", מציינת סלאמי. "אתם אולי עמוסים ומנסים להציב עובדות, אך מנקודת המבט של המנהל זה משפט שאינו מקובל. זה נשמע כאילו אתם מייללים, שאתם לא עובדים בצוות ולא גמישים, ובכלל שלא איכפת לכם לעשות עבודה טובה". אד מיצן מפינגרפיינט מרקטינג מסביר כי לבוסים לא איכפת אם משהו לא עומד בדיוק בהגדרות התפקיד. "אנחנו זקוקים לשחקנים קבוצתיים שיעשו את מה שנחוץ עבור הטובה הכללי של החברה". לדבריו, מנהלים טובים יהוו דוגמה ויעבירו חבילה בעת הצורך או אפילו יעזרו לסדר את חדר הישיבות. "תשאירו את האגו בדלת", הוא אומר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x