שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מעסיקים

"צוות הטאלנטים שלי נוסד בזכות טיפ מסטיב ג'ובס"

מייסד ומנכ"ל חברת JotForm מספר מהם שלושת הקריטריונים לפיהם הוא מעסיק אנשים בחברה שלו, ואיך אמירתו של מייסד אפל עיצבה את תפיסתו לגבי גיוס עובדים

שירות כלכליסט 14:3228.09.16

מציאת צוות העובדים הנכון היא משימה מורכבת וקשה, אך כזו שמשתלם להשקיע בה את המאמצים. שכן, העסקת העובדים הלא נכונים עולה לחברה זמן וכסף. אייטקין טאנק, מייסד ומנכ"ל חברת JotForm המייצרת תוכנה ליצירת טפסים מקוונים, מספר כי הוא מקפיד להיות מעורב בכל שלבי הליכי גיוס העובדים בחברה שלו. "אני מציב עצמי במרכז ומקדימה ונמצא שם בתחילה, באמצע ובסיום תהליך מציאת המועמד", סיפר ל-CNBC.

 

לדבריו, הוא מתבסס על דברים שאמר סטיב ג'ובס, מייסד אפל המנוח. "זה לא הגיוני להעסיק אנשים חכמים ולומר להם מה לעשות, אנחנו מעסיקים אנשים חכמים כדי שהם יאמרו לנו מה לעשות". רבים מתייחסים לגיוס עובדים כמשימה אחת מיני רבות  שיש להשלים בשבוע נתון. אולם טאנק מדגיש כי זו תפיסה שגויה. "המטרה בגיוס עובדים היא למצוא את האדם הנכון שימלא את התפקיד הנכון. כשזה קורה קורות תוצאות נהדרות - הן לעובד והן לחברה".

טאנק שיתף מהם שלושת הקריטריונים לפיהם הוא מעסיק אנשים לחברה שלו:

 

1. התאמה לתרבות הארגונית

 

לאחר הצמצום הראשוני של המועמדים, נשארים לרוב עם אנשים בעלי כישורים זהים. מציאת מועמד עם הרקע והמיומנות הנכונים לבצע את העבודה היא חלק אחד בפאזל, אך טאנק אומר שהוא רוצה גם לוודא שאותו מועמד מבין ויוכל לשגשג בתרבות הארגונית של החברה. "לכל חברה יש את האישיות שלה", הוא מסביר. "אם ההתאמה בין העובד והחברה תהיה כמו שמן ומים, זה יהיה הרה אסון וייצור אווירה רעילה שעלולה לגרום לעובדים חשובים אחרים לעזוב". לפיכך, הוא מדגיש שהתאמה תרבותית חשובה בדיוק כמו ניסיון, מיומנות והשכלה.

 

סטיב ג'ובס. "מעסיקים אנשים חכמים כדי שהם יאמרו לנו מה לעשות" סטיב ג'ובס. "מעסיקים אנשים חכמים כדי שהם יאמרו לנו מה לעשות"

 

2. נכונות לקחת על עצמו כל משימה

 

כשחברה היא צעירה ובשלבי צמיחה אין לה את המשאבים העודפים שמאפיינים לרוב חברה מבוססת יותר. פירוש הדבר שהצוות צריך ללמוד לעשות יותר עם פחות, לקחת על עצמו יותר תפקידים ולהסכים לקבל כל מטלה נדרשת. דוגמה שבה משתמש טאנק היא של חבר שלו שהועסק כמנהל קשרי לקוחות בחברת סטארט – אפ. אולם מכיוון שידע גם לבנות דברים הוא היה אחראי על הרכבת השולחנות של העובדים החדשים. "זו הייתה הזדמנות טובה לבסס קשרים עם העובדים החדשים, שהרגישו בנוח כבר בהתחלה", אומר טאנק.

 

3. הפגנת תשוקה – לכל דבר

 

מיומנויות אפשר לרכוש, אך תשוקה אי אפשר ללמוד באוניברסיטה – או שיש או שאין. לא קל למצוא עובדים עם תשוקה. היא לא חייבת להיות מכוונת בהכרח לעבודה, אלא יכולה להתמקד בתחביבים מגולף ועד שירה במקהלה. לפי טאנק, לאנשים בעלי תשוקה לדברים שונים יש תכונות שמתרגמות היטב בעולם העסקים. לדוגמה, הם אינם מפחדים לתקוף אתגר מזווית אחרת, לנקוט בסיכונים והתמדה. טאנק טוען כי התפקיד שלו כמנהל הוא למצוא את הניצוץ הזה שמביא את התשוקה גם למשרד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x