$
רכב

המציאות של שוק המשומשות

דגמי רכב שלא נהנו מפופולריות רבה בשנה הראשונה לחייהם יעשו בקרוב את דרכם למגרשי המכוניות המשומשות במחירים אטרקטיביים

תומר הדר 08:1504.04.16

שוק המשומשות בישראל נחשב לשמרני. תוצאות מערכי המכירות של יבואני הרכב בדרך כלל ידועות מראש: דגמים משפחתיים שמגיעים בהמוניהם לציי הרכב; דגמי סופר־מיני נמכרים לציבור בהנחות; ובנוסף זן שונה מעט של מכוניות, כאלה שהן לעתים יותר מדי מיוחדות לציבור בישראל. יבואני הרכב עושים כמיטב יכולתם כדי לנסות ולהתמודד עם היצורים שקיבלו - מכוניות ללא תיבת הילוכים אוטומטית; מכוניות קטנות מדי או בלתי נאות; וכאלה שאינן נמכרות בהנחות גדולות.

 

המכוניות הללו, שלא נהנות מפופולריות בשוק החדשות, הופכות בשוק המשומשות למציאות אטרקטיביות במיוחד. במהלך השנה האחרונה הגיעו לישראל לא מעט מכוניות כאלה, וכעת הן עושות את דרכן אל שוק המשומשות. מדובר במכוניות שאולי היו מעט חריגות עבור הצרכן הישראלי, אך מהוות כיום קנייה מצוינת בשוק המשומשות (כל המחירים למשומשות הם למכוניות בנות שנה).

 

דאצ'יה דאסטר

רכב שטח אמיתי במחיר מגוחך

 

משומש: 101 אלף שקל

חדש: 130 אלף שקל

 

רכב שטח רומני בעל מנוע צרפתי ותיבת הילוכים ידנית שמיועד לנסיעה בשלג. לאוזניים ישראליות דאסטר בהחלט עלול להישמע כמו בדיחה, ועם זאת, כשדאצ'יה הגיעה ארצה בשנה שעברה ורשמה מכירות מצוינות, מעטים צחקו. דאסטר אינו הרכב החדיש ביותר שיש. הוא גם לא הרכב המהיר ביותר או השקט ביותר. עם זאת, מדובר באחד הרכבים הטובים ביותר שדאצ'יה מציעה ללקוחותיה. בגרסאות הראשונות שהגיעו לישראל הותקן מנוע טורבו דיזל מצוין בנפח 1.5 ליטרים שמפיק 105 כוחות סוס. המנוע אינו שקט במיוחד, וגם ההפעלה של תיבת ההילוכים הידנית אינה הקלה במיוחד, אבל - כשהדאסטר הרומני מריח את המדבר הישראלי, הוא לא נסוג. להפך. לרכב יכולות שטח בלתי מבוטלות - ובמחיר נמוך מאוד. ולא רק זה: דאסטר הוא רכב מרווח מאוד, הרבה יותר מג'יפונים רבים אחרים שעולים פחות ממנו. את המכלולים המכניים שלו מוסכי רנו מכירים היטב, הודות לשימוש נרחב בדגמים כגון הקליאו והפלואנס. בכל מקרה, לאחר שנה של שימוש בכבישי ישראל התקשינו למצוא לקוחות שמחזיקים בדאסטר וחוו תקלות מכניות מהותיות.

 

סיטרואן קקטוס  

רכב כביש־שטח בהשראת המיתולוגית סיטרואן דה שבו

 

משומש: 67 אלף שקל

חדש: 92.9 אלף שקל

 

 

סיטרואן קקטוס הוא פחות או יותר הנוסחה המושלמת לכישלון בשוק הרכב הישראלי. ראשית, נפח המנוע זעום, 1.2 ליטרים בלבד. שנית, תיבת ההילוכים ידנית. וזהו. אין אפשרות אוטומטית. שלישית, קקטוס היא מכונית מוזרה למראה. תא הנוסעים שלה מעוצב באופן שעלול בהחלט להטריף את הישראלי הממוצע שמחפש כמה שיותר חלונות חשמל - לקקטוס אין בכלל חלונות חשמליים מאחור. למעשה אין לה בכלל חלונות שנפתחים מאחור. וגם אין לה ארבעה פתחי מזגן או שפע של מתגים וכפתורים. אך ברגע שמבינים את הנוסחה, קקטוס היא מכונית מקסימה: המנוע הצנוע מביא את הקקטוס בקלות למהירויות גבוהות, תיבת ההילוכים מצוינת והמרווח הפנימי מפתיע מאוד. אבל הגאוניות האמיתית של קקטוס טמונה בחומרים ובהרכבה: תא הנוסעים של קקטוס נועד לחקות את זה של סיטרואן דה שבו, כלומר הוא מינימליסטי, אך עם זאת גדוש באבזור סטנדרטי - החל במערכת מולטימדיה מקורית וכלה בשפע פתרונות אחסון. בפועל קקטוס יותר מרווחת מרוב המכוניות המשפחתיות, אך היא נראית כמו רכב כביש־שטח, ועוד כזה שמרווח במיוחד.

 

קאדילק ATS

לקאדילק הזאת יש שרירים

 

משומש: 189 אלף שקל

חדש: 259.9 אלף שקל

 

UMI, יבואנית קאדילק, היא מומחית למכוניות מנהלים גדולות, כגון קאדילק CTS. גם חטיבת רכבי הכביש־שטח של קאדילק זוכה באולמות התצוגה של קאדילק בישראל למעמד של כבוד. אך הרחק מחופי ישראל אנשי קאדילק עמלים על פתרונות שונים לחלוטין ללוחמה ביריבים מגרמניה, כמו מכונית מנהלים קטנה שמיועדת להילחם ראש בראש מול ב.מ.וו סדרה 3. התוצאה היא קאדילק ATS.

 

והיתרון הוא שאנשי קאדילק אוהבים לעשות עם המכוניות שלהם את מה שהגרמנים מתביישים לעשות: ראשית, הם מעצבים את המכוניות שלהם באופן קיצוני על גבול הלא פוליטיקלי קורקט. בגלל זה קאדילק ATS היא מכונית שרירית להפליא בעיצובה. שנית, התנהגות הכביש תואמת במדויק את המראה החיצוני: ATS היא מכונית פרועה ולעתים נטולת פשרות. יש לה מנוע טורבו שמפיק 270 כוחות סוס, תיבה אוטומטית והנעה אחורית. התנהגות הכביש של ATS רחוקה מאוד מלהיות מעודנת. ATS מרגישה טוב בשני מצבים: נסיעה מהירה ונסיעה מהירה מאוד. במצבים אחרים היא פחות מצטיינת. כשנוסעים לאט ניתן להבין שתא הנוסעים שלה מעט מיושן, והמעצבים שמו דגש מוגזם על גאדג'טים ואלקטרוניקה. אבל מדובר בחלק בלתי נפרד מהאישיות של ATS, ולכן ניתן בקלות לסלוח לה על הליקויים - אם מבינים שמדובר במכונית שלא עושה הנחות למי שלא אוהב לנהוג.

 

 

אופל אדם רוקס

רכב עירוני שעושה רושם של רכב שטח

 

משומש: 94 אלף שקל

חדש: 118.99 אלף שקל

 

 

ליבואני הרכב בישראל יש נוסחה מאוד פשוטה בכל הנוגע למכוניות סופר־מיני: המחיר צריך להיות נמוך. כל המלל השיווקי הנוסף מדבר ללקוחות באירופה, אך אינו רלבנטי ללקוח בישראל. מכיוון שכך, מכוניות כמו פיאט 500 או מיני מוצלחות ככל שיהיו זכו להצלחה בראש ובראשונה לאחר שיבואניותיהן הורידו את מחירן. גם אופל רצתה להצטרף לחגיגה הנוסטלגית של פיאט ושל מיני, אך בעוד פיאט ומיני יכלו להעלות באוב שמות של מכוניות שייצרו בעבר, לאופל פשוט לא היה דגם עבר מיתולוגי. אנשי אופל, שהבינו שאין טעם לחיות את העבר כשאין עבר להתרפק עליו, הציגו את אדם - מכונית עירונית עם טונה של אופי, שיועדה להתחרות בפיאט 500. הגרסה המעניינת ביותר של אדם היא אדם רוקס: דווקא מכיוון שלאופל אין היסטוריה להתרפק עליה, החליטו אנשי אופל שהם יכולים להשתעשע - ולייצר גרסת כאילו־שטח של אופל אדם. התוצאה היא אדם רוקס, מכונית עירונית בעלת מראה לא שגרתי, שנראית כאילו היא מסוגלת לנסוע בחולות וסלעים. חסרונה העיקרי הוא מחסור מסוים במרווח פנימי. גם המנועים אינם החדישים ביותר. עם זאת, אופל אדם רוקס היא אחת ממכוניות המיני היותר מיוחדות שנמכרות בארץ.

 

הונדה אקורד הייבריד

רכב הייבריד בסטנדרט אמריקאי

 

משומש: 157 אלף שקל

חדש: לא משווק בישראל זה כמה חודשים

 צילום: Ronen Topelberg

 

חברת הליסינג וההשכרה אלבר היתה הגוף הגדול הראשון שנכנס לעסקי היבוא המקביל. בתפריט היו מכוניות הונדה ומכוניות טויוטה. כיום אלבר אינה עוסקת ביבוא מקביל אך הותירה אחריה אלפי מכוניות יבוא מקביל בכבישי ישראל, שהמיוחדת בהן היא הונדה אקורד הייבריד. בשונה ממכוניות היברידיות רגילות, שמנוען החשמלי מסייע למנוע הבנזין שלהן, באקורד מנוע הבנזין משמש כתחנת כוח שמייצרת חשמל עבור המנוע החשמלי. המשמעות היא שהאקורד הייבריד היא מכונית חסכונית להפליא. אך זה לא הייחוד היחיד: הונדה אקורד הייבריד היא מכונית שמיוצרת עבור צרכנים אמריקאים, כלומר היא מאובזרת מאוד, במיוחד בהתחשב בסטנדרט האבזור שאליו הורגלו הישראלים במכוניות מנהלים. החיסרון העיקרי הוא התנהגות הכביש: רכה, מנותקת. אלא שעבור רוב הרוכשים כלל לא מדובר בחיסרון, אלא ביתרון מבורך.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x