$
רכב

שנה לקריסת בטר פלייס: רנו מודה כי "מכירות הרכב החשמלי חלשות"

לדברי בכיר בחברה, "אנשים עדיין לא הגיעו לנקודה שבה הם חשים כי הם זקוקים לרכב חשמלי לשימוש יומיומי מלא". בשנה שחלפה מסרה רנו 19,093 מכוניות חשמליות

תומר הדר 19:4425.05.14

השבוע, שנה בדיוק לאחר קריסתה המתוקשרת של חברת בטר פלייס מודים בכירי רנו כי תכניותיה של החברה לגבי הפצת רכב חשמלי היו ככל הנראה אופטימיות מדי. בראיון לרשת "בלומברג" ציין ז'רום סטול, בכיר ברנו העולמית כי "אנחנו לא נמצאים במצב בו השוק פעל כפי שחזינו".

על פי סטול, "אנשים עדיין לא הגיעו לנקודה בה הם חשים כי הם זקוקים לרכב חשמלי לשימוש יומיומי מלא. אנשים צריכים להרגיש רצון לעבור לרכב חשמלי". בסך הכול מסרה רנו בשנה שעברה רק 19,093 מכוניות חשמליות, זאת מתוך 2.6 מכוניות שמסרה בסך הכול ברחבי העולם.

 

רנו פלואנס בתחנת טעינה רנו פלואנס בתחנת טעינה צילום: בלומברג

 

כזכור, כבר בשלהי שנת 2012 החל תהליך גסיסתה הארוך של בטר פלייס, עם הדחתו של שי אגסי, שהוחלף בשורה של מנהלים, כולל משה קפלינסקי ואוון ת'ורנלי שפרשו במהרה מן החברה. במהלך התהליך חדלה רנו מלשווק את הפלואנס החשמלית באוסטרליה ואילו ב-26 למאי 2013 הגישה בטר פלייס בקשה לפירוק.

 

כיום נוסעות בכבישי ישראל כמה מאות מכוניות בטר פלייס שנמסרו ללקוחות החברה, העושים כיום בעיקר שימוש בעמדות טעינה של ג'ינרג'י. רכבים נוספים משמשים כרכבי תפעול במספר גופים כגון רשות שדות התעופה. בשונה מן המצב שהיה לפני כשנה וחצי, כיום תחנות החלפת הסוללה, המאפשרות לרכבים לנסוע לטווח ארוך, אינן פעילות ורובן עזובות ומיועדות להשכרה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x