$
בארץ

נמל חיפה יקל על יבואניות המלט להתחרות בנשר

ל"כלכליסט" נודע כי בנמל נפתח רציף לפריקת מלט. הנהלת הנמל במגעים עם לב ברון ויבואניות נוספות

ליאור גוטמן וטל ליטמן 08:0920.02.12

הנהלת נמל חיפה הגיעה בימים האחרונים לסיכום עם ועד העובדים, ולפיו תתאפשר פריקת מלט במתחמי הנמל - כך נודע ל"כלכליסט". פריקת המלט אמורה להתבצע דרך רציף קישון מזרח, שנמצא באזור שפך הקישון, והינו בעל פוטנציאל לפריקת כ־300 אלף טונה מלט בשנה. הנהלת הנמל כבר מנהלת מגעים לפריקת

מלט עם שחקנים נוספים בענף, ביניהם לב ברון, סטולרו ונור צמנט.

 

חברת נשר שבשליטת אי.די.בי מחזיקה בכ־85% משוק המלט בישראל ומאז סוף שנות ה־80 מוכרזת כמונופול. בימים האחרונים חתמה משפחת לבנת על הסכם מול בעל השליטה באי.די.בי נוחי דנקנר להעברת נשר לבעלותה.

 

חברת לב ברון מחזיקה בכ־12% מהשוק, אך לפי גורמים בענף, היכולת שלה להתחרות בנשר מוטלת בספק, כיוון שהיא מעבירה את המלט באמצעות חברת תעבורה, שאף היא מונופול מוכרז בבעלות חלקית של משפחת לבנת.

 

על פי הערכות בענף הספנות, פריקת המלט בנמל חיפה תוכל לתת מענה חלקי לבעיית פריקת המלט בנמל אשדוד. בנוסף, פתיחת הרציף הנוסף עשויה להגביר את יבוא המלט ובכך להקטין את הנתח של נשר בענף. בנמל חיפה סירבו להתייחס לידיעה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x