$
רכב

הכסף מתגלגל: מינהל הרכב הממשלתי רכש מכוניות ב-350 מיליון שקל

מדובר בשני מכרזים שתוצאותיהם התפרסמו היום: האחד למכוניות שרד צמודות לבעלי תפקידים במשרדי הממשלה, והשני לרכבי עבודה - טנדרים ומכוניות כביש-שטח

ליאור גוטמן 13:0301.02.12
מינהל הרכב הממשלתי ירכוש מכוניות בסכום כולל של 350 מיליון שקל. כך עולה מתוצאות שני המכרזים לרכישת מכוניות שערך לאחרונה המינהל בשוק המקומי.

 

המכרז הראשון היה עבור מכוניות שרד צמודות לבעלי תפקידים במשרדי הממשלה השונים והיקפו נאמד ב-150 מיליון שקל. מנתוני האוצר
עולה שהחברות שזכו בו הן יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה; UMI, יבואנית שברולט, איסוזו וקאדילאק; דלק מוטורס, יבואנית פורד ומאזדה; דוד לובינסקי, יבואני פיז'ו וסיטרואן וכלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס. במשרד האוצר מתגאים שהליך ההתמחרות מול יבואני הרכב השיג עבורם הנחה של 15%, שמיתרגמת לסכום של 25 מיליון שקל שנחסכו מכספי הקופה הציבורית. סך עלות המכרז נאמד ב-150 מיליון שקל, כאשר תקופת המכרז היא שנתיים עם אפשרות להכפלת התקופה.

 

המכרז למכוניות נוסעים צמודות חולק לכמה קטגוריות. לדוגמה, מנכ"לי משרדי ממשלה יוכלו לבחור בין שברולט מאליבו לפיז'ו 508, ואילו המשנים למנכ"לי המשרדים זכו באפשרות לנוע ברחבי ישראל באמצעות טויוטה אוונסיס. בעלי תפקידים במגזר הביטחוני יוכלו להמיר את הטויוטה בפורד פוקוס בנפח 2.0 ליטר.

 

בנוסף, סמנכ"לי משרדי ממשלה קיבלו תפריט דומה לזה שמקובל בשדרת חברות הליסינג, והם יוכלו לבחור בין יונדאי I35; יונדאי I30; שברולט קרוז או טויוטה קורולה. אלו שיבחרו במכונית בעל מרכב סטיישן יוכלו לנהוג ביונדאי I30CW.

 

במכרז מקביל עבור רכבי עבודה, שהיקפו כ200 מיליון שקל, רכשה המדינה טנדרונים, טנדרים ורכבי כביש שטח. הזוכות במרכז זה הם חברת דוד לובינסקי שתפסק למדינה טנדרונים מדגמי פג'ו פרטנר וסיטרואן ברלינגו מולטיספייס; יוניון מוטורס שתספק טנדרים מדגם טויוטה היילקס וחברת UMI, שתספק טנדר מדגם איסיזו D MAX. ההנחה שמינהל הרכב הממשלתי קיבל עבור רכבי העבודה קטנה יותר והסתכמה ב10%.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x