$
מבחני רכב

מבחן רכב: קפיצה אטית קדימה

בקיה ריו החדשה חל שיפור גדול במראה ובאיכות הגימור, אך התנהגות הכביש שלה קצת מאכזבת: הבורות בדרך מורגשים והמנוע מעט חלש

תומר הדר 08:5223.01.12

קיה היא אחד מסיפורי הסינדרלה הבולטים של ענף הרכב בשנים האחרונות, בזכות וגם קצת בחסד. בזכות, כי קיה מחזיקה נכון לשלהי שנת 2011 ב־6.9% מהיקף שוק הרכב הישראלי, לעומת 0.9% ב־2006. מדובר בזינוק שנובע ממאמציהם של אנשי שיווק ומכירות, קצת בחסד מכיוון שדגמי קיה ששווקו בישראל עד לפני כשנה לא ניצבו בחוד החנית של עולם הרכב - לא מבחינת עיצוב, לא מבחינת ביצועים וכשחושבים על זה, אז גם לא מבחינת נוחות. אך למרות זאת, הם עדיין נמכרו.

 

דוגמה טובה ניתן למצוא בקיה ריו, מכונית שמעולם לא הצטיינה בשום תחום ספציפי. היא היתה נוחה ברמה סבירה, מאובזרת ברמה סבירה, נסעה סביר והיתה זולה. אך התקופה ההיא הסתיימה. כעת דגמי קיה החדשים מעוצבים על ידי פטר שרייר, מעצב אאודי לשעבר, והכיוון החדש הרבה יותר הרפתקני. קשה להאמין, אך קיה ריו החדשה היא מכונית נאה. גם מבפנים ניכר שקיה ריו החדשה עברה שינוי מקיף: תא הנוסעים החדש נוח, מאובזר ומרווח. חדי עין יבחינו גם בגימיקים מעניינים כמו עיצוב דמוי פסנתר לכפתורי בקרת האקלים. עם זאת, בקיה עדיין לא נפטרו מכמה סממנים של הדגמים הקודמים - איכות הפלסטיקה עדיין לא מיישרת קו עם ההיצע האירופי, תא המטען של רכב המבחן בגרסת ההאצ'בק קטן והמושבים אמנם טובים משמעותית מאלה שמותקנים בקיה ריו היוצאת, אך עדיין נעדרים תמיכה נאותה לצדי הגב. בנוסף, הריו החדשה מאפשרת חדירה של לא מעט רעשי כביש לתא הנוסעים.

 

קיה ריו האוטומטית. הידנית מהירה יותר בזינוק קיה ריו האוטומטית. הידנית מהירה יותר בזינוק

 

לאור השיפור האדיר שחל במראה הריו ובאיכות הגימור, ניתן לצפות לשיפור גם בהתנהגות ובביצועים. השיפור אכן קיים, אך מדובר בשיפור חלקי: ראשית, ההתנהגות. ניכר שריו החדשה נועדה לקלוע גם לטעמם של נהגים אירופיים. איכות השיכוך עלתה, אך בנסיעה מהירה, בורות ושיבושים מצליחים להוציא את הריו משיווי משקל בקלות. עם זאת, באופן כללי מדובר במכונית שניחנה בהתנהגות כביש ניטרלית.

 

נותר רק המנוע, וכאן מצויה הבעיה העיקרית של הריו: מנועה מפיק 109 כוחות סוס, הספק סביר בהחלט למכונית במשקל כזה, אך המנוע משודך לתיבת הילוכים בעלת ארבעה יחסי העברה ארוכים. זה טוב לחיסכון בדלק, זה רע מאוד לביצועים. לא מדובר כאן רק בליקוי אשר יורגש רק על ידי נהגים מהירים, אלא כזה שיפריע גם למחזיקי ליסינג שיתנהלו הלוך ושוב בין קריות ההייטק לבין הבית במודיעין, במיוחד בעלייה.

 

מדובר בקפיצה גדולה מאוד קדימה לקיה מבחינת עיצוב, נוחות ואיכות גימור. עם זאת, על הצלחתה של קיה ריו כמכונית מעיבה אטיותה של הגרסה האוטומטית. הפתרון במקרה כזה אמנם מעט בלתי צפוי, אך כדאי במיוחד מבחינה כלכלית - קיה ריו משווקת גם בגרסה ידנית בעלת מנוע בנפח 1.25 ליטרים. גרסה זו מהירה יותר בזינוק, חסכונית יותר וגם עולה 18 אלף שקל פחות.

 

קיה ריו 1.4 האצ'בק

מנוע: בנזין, נפח 1,396 סמ"ק, הספק מרבי 109 כ"ס, מומנט מרבי 14 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 170 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 13.2 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 15.8 ק"מ לליטר, נתוני מבחן 9.1 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 4

מחיר: 102 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x