$
דעות

ביום רביעי יוחלט: בכמה יתייקר ביטוח החובה

ועדת הכלכלה תביא לקריאה שניה ושלישית הצעה לתיקון פקודת ביטוח הרכב המנועי לפיה יועלה מרכיב ההעמסה ל-6% או ל-8%. המשמעות: שיעור הסבסוד עשוי להתייקר בעשרות שקלים

תומר הדר 14:0014.07.11

בכמה עומד להתייקר ביטוח החובה של נהגי ישראל? תשובה לשאלה זו תתקבל ביום רביעי הקרוב, כשתעלה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הכלכלה הצעה לתיקון פקודת ביטוח הרכב המנועי, שיזמה קבוצת חברי כנסת עליה נמנים כרמל שאמה הכהן ופאינה קירשנבאום. על פי הצעת התיקון, יועלה מרכיב ההעמסה (סכום

שמוטל על כל מבטח של רכב, שנועד "לסבסד" את ההשתתפות במסגרת הפול-מאגר הסיכונים של חברות הביטוח) אשר מוטל על נהגים - וזה בתורו יאפשר הוזלה של עלויות ביטוחי החובה לאופנועים וקטנועים.

 

על פי נוסח התיקון הראשון שהוגש בוועדת הכלכלה בשבוע שעבר מוצעים שני מסלולים - באחד מוטל מרכיב העמסה של 6% ובשני מוטל מרכיב העמסה של 8%. כיום עומד מרכיב ההעמסה על 4% אשר מתבטאים בסכום של כ-70 שקל בביטוח החובה. במידה ואכן יאושר ביום רביעי הקרוב מרכיב ההעמסה הגבוה, בסך של 8% יתייקר שיעור הסבסוד שמשלמים מחזיקי המכוניות בעשרות שקלים.

 

עם זאת, יש לציין שסבסוד של ביטוחי האופנועים יביא לרווחה לנהגים. הסיבה לכך היא שהוזלה של ביטוחי האופנועים תביא לעליה במספר בעלי המכוניות שיבחרו לעבור לשימוש ברכב דו גלגלי, מה שיביא לירידה בגודש התחבורתי.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x