$
תיירות

ראיון "כלכליסט" - המנהל המסחרי של איזי ג'ט: "מחכים להסכם פתיחת השמיים כדי להוסיף טיסות לישראל"

יו אטקין, המנהל המסחרי של חברת הלואו-קוסט הבריטית בביקור בישראל: "השלב הבא אמור להיות 10-12 תדירויות שבועיות ללונדון, אבל אנחנו מוגבלים בגלל ההסכמים הבילטרליים בין המדינות. רואים עתיד בשוק הישראלי"

יסמין גיל 19:4412.07.11

"אנו מחכים להסכם פתיחת השמיים עם האיחוד האירופי כדי לבחון הוספת יעדים ותדירויות מאירופה לישראל", כך אמר היום (ג') ל"כלכליסט" המנהל המסחרי של חברת התעופה איזי ג'ט, יו אטקין, שנמצא בביקור בישראל. חברת הטיסות המוזלות הבריטית נכנסה לפעילות בישראל בסוף 2009 עם קו מנמל התעופה לוטון שליד לונדון לנתב"ג, ומפעילה שבע טיסות שבועיות בקו זה - אחת בכל יום. לפני כשנה השיקה ארבע טיסות שבועיות מז'נבה לארץ, ובדצמבר 2010 הוסיפה קו מבאזל עם שלוש טיסות שבועיות שיגדלו לארבע בדצמבר הבא.

 

"אנו בהחלט מרוצים משלושת הקווים שלנו לישראל", אמר אטקין, "ובוחנים תמיד הוספת תדירויות. למשל בכל הקשור ללונדון, השלב הבא אמור להיות 10-12 תדירויות שבועיות, אבל אנו מוגבלים בגלל ההסכמים הבילטרליים בין המדינות (הסכמי תעופה שמגבילים את כמות הטיסות שניתן להפעיל בין המדינות - י"ג). בנוסף, הטיסה בין לונדון לתל אביב היא בין הארוכות בנתיבים שלנו. הטיסה הארוכה ביותר שלנו היא ממנצ'סטר לשארם א-שייח', אז אנחנו צריכים לבחון את הנושא מבחינת משך השהייה של המטוס ושל הצוות על הקרקע. כרגע אין לנו תוכניות לשינוי התדירויות, אבל נבחן זאת ככל שההסכמים הבילטרליים יאפשרו לנו זאת".

 

לדברי אטקין, אם וכאשר ייחתם הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי,שיאפשר טיסות ללא מגבלות של תדירויות בין המדינות, החברה תבחן הוספת טיסות לישראל מיעדים נוספים באירופה וכן הוספת תדירויות ביעדים הקיימים: "יש לנו 19 נמלי בסיס באירופה וכולם יעדים מבוקשים, אז בהחלט יש פוטנציאל. אחד הדברים שאנו עושים טוב זה לחשוף יעדים בפני קהלים חדשים. ישראל, אגב, היא יעד טוב עבורנו לאורך כל השנה, בעיקר בחורף, בגלל מזג האוויר".

 

אטקין הגיע לארץ לביקור קצר כדי לציין חצי שנה להשקת הקו מבאזל: "הקו הולך נהדר, אז אנו חוגגים את זה. בנוסף, חשוב לנו להגיע לכאן פעם-פעמיים בשנה, כדי לבנות את היחסים עם השוק המקומי".

 

איזי ג'ט איזי ג'ט

 

בדרך כלל שנתיים של פעילות - במקרה שלכם בקו מלונדון - הן זמן טוב לבדוק האם הקו הצליח

"אצלנו זה מעט שונה, אנו מעריכים הצלחה של קו לאחר כשלוש שנים. יחד עם זאת, אם הקו לא עומד בציפיות בחצי השנה הראשונה אנו חייבים לקבל החלטה, בייחוד עם מחירי הדלק הנוכחיים. אנחנו לא יכולים לצבור הפסדים גדולים וסיכונים, כך שאם הקווים לישראל לא היו עובדים טוב היינו כבר מקבלים החלטה".

 

איזי ג'ט חשפה את הקהל הישראלי למודל ה"לואו קוסט". הקהל המקומי התרגל למודל הזה?

"עשינו הרבה כדי להסביר מיהי איזי ג'ט ושהחוויה אצלנו היא חדשה. בהתחלה בהחלט היו סיפורים בתקשורת על אי הבנות לגבי איזי ג'ט ועבדנו קשה כדי להבטיח שהרושם האמיתי על החברה יחשף בפני הציבור. אנחנו חברה שפועלת כ-15 שנה, יש לנו כ-200 מטוסים, אנחנו גדולים יותר מבריטיש איירווייס, וירג'ן אטלנטיק ו-bmi יחד. איזי ג'ט הוא מותג גדול מאוד באירופה. אנחנו מאמינים שמה שמטיילים רוצים זה מחירים נמוכים וגמישות, ואת זה מאפשרת תוכנית חדשה שהשקנו לאחרונה לשינוי מועדי טיסות".

 

יו אטקין יו אטקין

אירופאים רגילים למודל ה"לואו קוסט", הטיסות קצרות וזולות. בישראל זה אחרת, לא?

"כל שוק הוא שונה, ישראל לא ייחודית במובן הזה. הפרופיל של הנוסעים שלנו באיטליה שונה מבריטניה או מגרמניה, כך שאנחנו רגילים למודלים שונים ומתאימים עצמנו לכל קהל. אני חושב שעשינו עבודה טובה בישראל ונמשיך לעשות זאת. אנחנו פה שנתיים ונפתח אופציות גם בעתיד. אנשים רואים שאנו מחויבים לישראל. לא נכנסו כדי לעזוב מחר - אנחנו רואים עתיד בשוק הישראלי".

 

המכירות שלכם מתבצעות דרך אתר אינטרנט. יש תוכניות לעברת אותו?

"אם נגדל פה יותר, נבחן זאת בעתיד. אנו עושים זאת בשווקים אחרים".

 

החברה טסה ליעדים שונים במצרים, בהם שארם א-שייח' ולוקסור. האם חלה ירידה בתנועה לשם בעקבות המהומות בתחילת השנה?

"בזמן שזה קרה היו אנשים שביקשו לשנות מועדי טיסות, אבל חלה התאוששות מהירה וכעת המצב חזר לקדמותו. הרבה חברות תעופה מיהרו להפסיק לטוס למצרים בזמן האירועים, אנחנו לא. זה מאוד חשוב לנו להישאר בשוק כשאנחנו מחויבים לו".

 

חברת תעופה ישראלית, ארקיע, מנסה את מודל ה"לואו קוסט" באופן חלקי. מנגד, אתם השקתם תוכנית שמאפשרת שינוי הזמנה , בדומה לחברות הסדירות. מה לדעתך הכיוון העתידי של חברות התעופה: מודל ה"לואו קוסט" או מודל הסדיר?

"גם אל על ניסתה לפני כמה שנים את מודל ה'לואו קוסט', לא? הספקטרום רחב, מצד אחד יש חברות כמו בריטיש איירווייס ולופטהנזה, שהן מסורתיות יותר, ומצד שני חברות לואו קוסט כמו איזי ג'ט או ריינאייר. אנו נעים בין לבין. אנחנו לא רואים את עצמנו כמו ריינאייר, אבל גם לא כמו לופטהנזה".

 

אבל אתם יותר קרובים לריינאייר?

"בדי.אן.איי. אנו חברת 'לואו קוסט' והמשימה שלנו היא לספק מחירים נמוכים, לצד נוחות ופנייה גם לקהל העסקי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x