$
בארץ

יו"ר ועד עובדי הרכבת: "מנכ"ל הרכבת סובל משיגעון גדלות"

ועד עובדי רכבת ישראל מאיים בהשבתת הקווים, בשל מחלוקות מול ההנהלה במספר נושאים: העברת יחידות עובדים באופן כפוי מאזור הצפון לעיירת קראוונים במתחם בלוד, המרת עשרות תקנים לחוזים אישיים תחת מסווה של "חוזי פיתוח" ואי תשלום תוספות שכר

ליאור גוטמן 13:5620.09.10

משביתים את רכבת ישראל? אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות החדשה, פנה אמש (ב') למנכ"ל רכבת ישראל והתריע בפניו על הכרזת סכסוך עבודה ברכבת, מהלך שיוביל להשבתת הפעילות.

 

המכתב נשלח בעקבות פנייה של יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי לאדרי, שהלינה על מספר נושאים

שנמצאים במחלוקת בין הרכבת לוועד, לרבות העברת יחידות עובדים באופן כפוי מאזור הצפון לעיירת קראוונים המוקמת במתחם בלוד, המרת עשרות תקנים ברכבת ישראל לחוזים אישיים תחת מסווה של "חוזי פיתוח" ואי תשלום תוספות אשר החברה התחייבה לשלם.

 

"ההנהלה הנוכחית של רכבת ישראל מורכבת מאנשי צבא שהביאו איתם קודים של מחנאות, היררכיה וכוחניות. העובדים נחשבים אצלם מטרד ולא משאב", אומרת אדרעי, ומוסיפה שההנהלה אינה משתפת את העובדים ופועלת באופן חד צדדי. "עובדי הרכבת הם בני אדם למרות שלא היו כולם גנרלים או נבעטו מהצבא", אמרת אדרעי, ומרגיעה שהשביתה ברכבת, אם וכאשר תתרחש, לא תהיה פראית או פתאומית תוך התחשבות רבה ככל הניתן בציבור הנוסעים "שאינו צריך לסבול משיגעון הגדלות של המנכ"ל".

 

במכתב שנשלח לרכבת צוין שאם תוך 21 יום לא יטופלו טענות העובדים ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות המשפטיים, כדי לשמור על זכויות עובדי הרכבת מה שעלול להוביל להשבתת התנועה.

 

תגובת רכבת ישראל: "בנוגע להתייחסויות האישיות, אנו לא מגיבים בשל רמתן הנמוכה. לגופו של עניין, כחברה הנמצאת בצמיחה מתמדת, בוחנת רכבת ישראל כל העת, דרכים על מנת לשפר את שירותיה ולענות על הביקושים הגדלים, באופן הנכון ביותר לחברה ולציבור הנוסעים. כל החלטה הנוגעת לנושאים מהותיים ברכבת, מבוצעת לאחר בחינה יסודית ומעמיקה ובתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים ובהם משרדי האוצר והתחבורה".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x