$
רכב

פרסום ראשון: יפנאוטו ביטלה התוכנית לשיווק דגמי דיזל של סובארו בישראל - עד להודעה חדשה

בעקבות שערי החליפין של השקל מול היין היפני, וכן בגלל תוכנית המיסוי הירוק ש"מפלה לרעה", לדברי יפנאוטו, את רכבי הדיזל בישראל, החדרת הרכבים לשוק הישראלי מוקפאת

תומר הדר 16:1704.02.09

שערי היין המשתוללים ותוכנית המיסוי הירוק, שעומדת להיכנס לתוקפה השנה, גורמים ליבואני הרכב להקפיא תוכניות. ל"כלכליסט" נודע, שיפנאוטו, יבואנית סובארו, החליטה לבטל את שיווקם של דגמי הדיזל של סובארו בישראל, עד להודעה חדשה.

 

למרות שחברת סובארו העולמית קיימת משנות

החמישים של המאה הקודמת, מנוע הדיזל הראשון של החברה הוצג רק בשנה שעברה. היבואנית יפנאוטו, שמבססת חלק ניכר ממכירותיה על שוק המוניות, תיכננה החדרה אגרסיבית של גרסאות הדיזל החדשות, בעיקר לשוק זה.

 

על-פי הצהרות שמסר בשנה שעברה המנכ"ל, אלי דוד, גרסת הדיזל של ה-B4 היתה אמורה להגיע לישראל בסוף השנה שעברה, כמו גם גרסאות דיזל של B3 המשפחתית, שהיו מיועדות לשיווק, גם הן, בעיקר לנהגי מוניות.

 

"בנינו הרבה על שיווק גרסאות הדיזל בארץ, אבל שערי המטבע לא יאפשרו לנו להביא אותן", מסר ל"כלכליסט" בכיר בחברה. "בנוסף, המיסוי הירוק מפלה רכבי דיזל לרעה, בגלל פליטת חלקיקי זיהום, ומכונית כזו תהיה יקרה מדי לשיווק בישראל".

 

על פי דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב לחודש ינואר, מדורגת יפנאוטו במקום ה-12 מבין היבואנים, עם 334 מסירות של רכבי סובארו חדשים. בינואר אשתקד נמסרו 621 מכוניות סובארו, כלומר שהשנה חלה ירידה של 46% במספר המסירות.

 

מיפנאוטו נמסר: שיווק דגמי הדיזל של סובארו בישראל נדחה, עקב ביקוש לדגמי הדיזל באירופה. הדגמים ישווקו בישראל בעתיד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x