BDI: כמחצית מהחברות התבקשו להגדיל את מספר ימי האשראי ללקוחות
לפי הנתונים, כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים; כ-41% מהחברות ביקשו מהבנקים להגדיל את מסגרת האשראי
מתגבר מחנק האשראי במשק - כך עולה מבדיקה שערכה חברת ביזנס דאטה ישראל (BDI). כ-51% מהחברות דיווחו כי לקוחותיהן ביקשו להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם. הנתונים נוגעים לתקופה שמתחילת השנה ועד היום.
רוב החברות שנעתרו לפניית הלקוחות, כ-45%, הגדילו את ימי האשראי ב-16-30
עוד עולה מהבדיקה כי מתחילת השנה, כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים.
לפי BDI, חלה הרעה מסוימת במוסר התשלומים של לקוחותיהן של כ-42% מהחברות. הרעה זו התבטאה, בין היתר, בהיווצרות פיגורים שלא בהסכמה, בהחזרות צ'קים ובחובות פתוחים. כ-3% מהחברות הנסקרות ציינו כי ההרעה במוסר התשלומים היתה משמעותית.
נתון נוסף שמפרסמת BDI הוא כי כ-41% מהחברות פנו למערכת הבנקאות על מנת להגדיל את מסגרת האשראי. הגדלת מסגרת האשראי טרום המשבר, מעידה על רצונן של חברות להתכונן להרעה עתידית במוסר התשלומים של לקוחותיהן.