$
בארץ

BDI: כמחצית מהחברות התבקשו להגדיל את מספר ימי האשראי ללקוחות

לפי הנתונים, כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים; כ-41% מהחברות ביקשו מהבנקים להגדיל את מסגרת האשראי

כתב כלכליסט 11:1403.11.08

מתגבר מחנק האשראי במשק - כך עולה מבדיקה שערכה חברת ביזנס דאטה ישראל (BDI). כ-51% מהחברות דיווחו כי לקוחותיהן ביקשו להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם. הנתונים נוגעים לתקופה שמתחילת השנה ועד היום.

 

רוב החברות שנעתרו לפניית הלקוחות, כ-45%, הגדילו את ימי האשראי ב-16-30

ימים. כ-21% נוספות הסכימו להגדיל את ימי האשראי של לקוחותיהן ביותר מ-30 ימים. כ-6% מהן הגדילו את ימי האשראי ביותר מ-46 ימים.

 

עוד עולה מהבדיקה כי מתחילת השנה, כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים.

 

לפי BDI, חלה הרעה מסוימת במוסר התשלומים של לקוחותיהן של כ-42% מהחברות. הרעה זו התבטאה, בין היתר, בהיווצרות פיגורים שלא בהסכמה, בהחזרות צ'קים ובחובות פתוחים. כ-3% מהחברות הנסקרות ציינו כי ההרעה במוסר התשלומים היתה משמעותית.

 

נתון נוסף שמפרסמת BDI הוא כי כ-41% מהחברות פנו למערכת הבנקאות על מנת להגדיל את מסגרת האשראי. הגדלת מסגרת האשראי טרום המשבר, מעידה על רצונן של חברות להתכונן להרעה עתידית במוסר התשלומים של לקוחותיהן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x