סגור
בנק ישראל ירושלים
בנק ישראל ירושלים (צילום: רויטרס)

עיצומים על הבנקים: לא דיווחו להוצאה לפועל על תקבולים וישלמו 2.75 מיליון שקל

בנק ישראל הטיל את העיצומים על דיסקונט, פועלים ומזרחי טפחות בעקבות התנהלות לא תקינה בתחום גביית חובות מלקוחות. הבנקים לא דיווחו להוצאה לפועל על תקבולים שהגיעו מהחייבים בזמן סביר. בנוסף, על דיסקונט הוטל עיצום נוסף בגין אי דיווח להוצאה לפועל על הסדרים עם החייבים בזמן סביר

בנק ישראל הטיל עיצומים על דיסקונט, פועלים ומזרחי טפחות בהיקף מצטבר של 2.75 מיליון שקל. זאת בעקבות התנהלות לא תקינה בתחום גביית חובות מלקוחות. על פי פרסום הפיקוח על הבנקים דיסקונט פועלים ומזרחי טפחות לא דיווחו להוצאה לפועל על תקבולים שהגיעו מהחייבים בזמן סביר.
מעבר לכך, על בנק דיסקונט הוטל עיצום כספי נוסף בגין אי דיווח להוצאה לפועל על הסדרים אליהם הגיע עם החייבים בזמן סביר.
תיקי הוצאה לפועל נפתחים לחייבים לבנקים שאינם עומדים בתשלומים. עם פתיחת תיק בהוצאה לפועל, לרוב, מזורז הליך התשלום והחייבים שבים לשלם. כל תקבול ששילם הלקוח לבנק או לבאי כוח הבנק מקטין את החוב בספרי הבנק, כאשר הבנק נדרש במקביל לדווח להוצאה לפועל על קבלת התשלום, לשם הקטנת יתרת החוב גם בתיק ההוצאה לפועל.
לאורך השנים זכה הליך השימוש בהוצאה לפועל על ידי הבנקים לביקורת, בעיקר של גופים אזרחיים שטענו שההליך אגרסיבי מדי. הבנקים מצידם טוענים לאורך השנים כי כגוף עסקי הם חייבים לנקוט במלוא העוצמה על מנת לדאוג שחייבים אכן יעמדו בתשלומים שלהם. בהתאם, לעיתים סחבת בתשלומים משתלמת. אשתקד, לדוגמה, יצאה רשות האכיפה והגבייה במבצע מזורז לחיסול של עשרות אלפי חייבים בהוצאה לפועל תוך מתן הנחה של 40% על החוב.