$

30 דקות או פחות

הסטארט-אפ הישראלי שידאג לכם לכרטיסי נסיעה לאטרקציות תיירותיות

נועם טויסטר הופתע לגלות שלאתרי תיירות מבוקשים אפשר לקנות כרטיסים פיזיים בלבד, והקים את בוקאווי, שמאפשרת לתיירים להזמין מראש נסיעות. כשהקורונה עצרה את התיירות הוא ניצל את ההזדמנות כדי לגדול ולהתחזק

שירות כלכליסט 11:5330.05.22

נועם טויסטר עבד כשכיר רק פעם אחת בחיים שלו - בחנות "למטייל" בבאר שבע, תוך כדי לימודי התואר הראשון שלו באוניברסיטת בן גוריון. אחרי התואר הוא ניסה להקים כמה סטארט-אפים, אבל להצלחה האמיתית שלו הוא הגיע כשיצא לטיול ירח דבש, עם תיק גדול על הגב.

 

 

 

 

זה קרה בפיליפינים, לפני שש שנים, כשהוא הבין שכדי לקנות כרטיס אוטובוס ליעד תיירותי פופולרי הוא צריך לנסוע שעתיים לתחנה בה אפשר לרכוש כרטיס מנייר, ואז גילה שאין כבר כרטיסים לאותו יום. טויסטר הבין שזה לא הגיוני והקים את בוקאוויי - פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת להזמין נסיעות ביבשה ובים. בתחילת הדרך, הוא מספר, הוא פשוט יצר קשר עם סוכן מקומי שרכש את כרטיסי הנייר עבור החברה והעביר באימייל צילום שלהם. בהמשך חלק משירותי הנסיעות התחברו למערכת ועברו לכרטיסים דיגיטליים, אבל יש מקומות בהם החברה עדיין מחזיקה עובד מקומי שירכוש כרטיס פיזי.

 

נועם טויסטר נועם טויסטר קרדיט עירד נצר

 

 

החברה הצליחה לגייס 6 מיליון דולר מאנג'לים וקרן מפורסמת, אבל אז הכתה הקורונה והתיירות נעצרה. אחרי שהמכירות צנחו ב-98% והוא נאלץ לפטר ולצמצם, נועם החליט שזה הזמן לצמוח כדי לצאת מהקורונה חזקים יותר. הוא פנה למשקיעים שלו, גייס 35 מיליון דולר, רקם תוכנית שאפתנית לקנות את המתחרים הישירים שלו, שגם הם היו בצרות, כדי להפוך לבוקינג.קום של עולם התחבורה היבשתית. אחרי סדרת רכישות וחזרה הדרגתית לפעילות, כיום החברה שהקים פועלת ב-110 מדינות.

 

בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מספר שכדי להגיע לרוב המקומות הכי מדהימים בעולם אפשר לרכוש כרטיס דרך רק החברה שלו, ולא דרך אתרים כמו kayak למשל, מעדכן על מצב התיירות והתוכניות להמשך הדרך.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

מראיין: אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

 

 

x