שירות המוזיקה של ג'יי זי הפסיד 28 מיליון דולר ב-2015
חברת טיידל שנמצאת בבעלות הראפר מתקשה לשלם את חשבונותיה, וחובותיה לספקים עומדים כעת על כ-18.5 מיליון דולר. בשירות מנסים למשוך משתמשים חדשים על ידי סגירת הסכמי בלעדיות עם אמנים
13:3614.09.16
האם שירות הסטרימינג טיידל של ג'יי-זי בצרות פיננסיות? על פי תצהיר שחברת אספירו AB השבדית המפעילה את השירות הגישה לרשם החברות השבדי, היא סיימה את שנת 2015 בהפסד של 28 מיליון דולר, לאחר שרשמה הכנסות של 47 מיליון דולר בלבד.
הכנסות החברה צמחו אמנם ב-30% לעומת 2014, אבל ההפסד גדל כמעט פי שלושה, מ-10.4 מיליון דולר באותה שנה. על פי פרשנות "הוול סטריט ג'ורנל", החברה מתקשה לשלם את חשבונותיה המיידים, וחובותיה לספקים מסתכמים כעת ב-18.5 מיליון דולר, כמעט פי חמישה ממצבה בסוף 2014. על פי התצהיר אין כרגע בקופת המזומנים של החברה מימון גדול מספיק כדי להמשיך לפעול עד סוף השנה, אבל בדירקטוריון מאמינים כי יצליחו להשיג השקעות נוספות בזמן הקרוב.
מובילת השוק ספוטיפיי סיימה את 2015 עם הכנסות של 2.2 מיליארד דולר, כפול מהיקף הכנסותיה בשנה שלפני לכן. לספוטיפיי יש כרגע כ-100 מיליון משתמשים, 30 מיליון מתוכם מנויים בתשלום, ולאפל מיוזיק כ-17 מיליון, בשעה שטיידל עדיין משתרכת מאחור עם 4.2 מיליון מנויים (בניגוד לספוטיפיי אין לה אופציית האזנה חינמית).
קראו עוד בכלכליסט:
- ספוטיפיי מעלה הילוך כנגד אפל מיוזיק: מענישה אמנים שהולכים עם המתחרה
- הנטפליקס של צפון קוריאה: צפיית בינג' בתוכניות על קים ג'ונג און
- רדיו משודרג: פנדורה תשיק שירות סטרימינג לפי דרישה
לשם השוואה,
צילום: Google Play
בחודשים האחרונים מנסה טיידל להגדיל במהירות את מספר המנויים שלה באמצעות סגירת חוזי בלעדיות עם אמנים כמו ביונסה, קניה ווסט, ג'ק ווייט ופרינס המנוח, שנעים מחומרי בונוס כמו קטעי וידיאו מתוך הופעות ועד לדיסקוגרפיה הרשמית כולה, במקרה של פרינס. בטווח הקצר המהלכים הללו (שעוררו זעם רב בהנהלת ספוטיפיי) אמנם הביאו לה מספר משמעותי של משתמשים חדשים, אבל לא ברור כמה מהם נשארים כמנויים משלמים לאחר סיום תקופת ההתנסות החינמית.
התצהיר שהגישה אספירו, מבהירים ב"וול סטריט ג'ורנל", לא מצייר את התמונה השלמה מאחר והוא לא כולל את כלל ההכנסות של החברה בשוק האמריקאי, אבל אם אסטרטגיית החומרים הבלעדיים לא תוכיח את עצמה, טיידל עלולה למצוא את עצמה במצב דומה לזה של חברות סטרימינג כמו rdio או מוג שנאלצו להסגר לאחר שלא הצליחו להשיג מספיק משתמשים משלמים, במיוחד לאור התעצמות התחרות בענף עם מתחרות חדשות כמו פנדורה וסאונדקלאוד והתמלוגים הגבוהים שחברות הפועלות בתחום נדרשות לשלם לחברות התקליטים.