$
חדשות טכנולוגיה

רדיו משודרג: פנדורה תשיק שירות סטרימינג לפי דרישה

שירות הסטרימינג שפועל כעת במתכונת של רדיו אינטרנטי עומד לפני סיכום עם חברות התקליטים הגדולות שיאפשר לו לעבור למתכונת דומה לזו של ספוטיפיי ואפל מיוזיק ולפעול בשווקים נוספים

נמרוד צוק 16:5921.08.16
כמעט שנה אחרי שרכשה את שירות הסטרימינג rdio, עומדת פנדורה להשיק בחודש הבא את הגרסה המורחבת לה ציפו משתמשיה, שתכלול גם שירות סטרימינג לפי דרישה בנוסח ספוטיפיי ואפל מיוזיק לצד גרסה משודרגת של שירות הרדיו האינטרנטי הנוכחי. המהלך יכלול גם התרחבות לשווקים בינלאומיים נוספים, שזהותם עדיין לוטה בערפל.

 

כיום פועלת פנדורה במודל שונה משל שירותי הסטרימינג האחרים, כאשר היא לא מאפשרת האזנה לשירים לפי דרישה אלא רק לתחנות רדיו אוטומטיות המתאימות את עצמן לטעם המשתמש ומשמיעות שירים אקראיים מתוך קטלוג מצומצם יחסית של 2 מיליון שירים. בנוסף היא פועלת בשלושה שווקים בלבד, ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד, בהם חוקי זכויות היוצרים על מוזיקה מקלים יחסית ומאפשרים לה לפעול ללא צורך בקבלת אישור מחברות התקליטים או בחתימת חוזה איתן, תוך תשלום תמלוגים קטנים יחסית לבעלי הזכויות.

 

פנדורה. השירות המשודרג יכלול 3 מסלולים שונים פנדורה. השירות המשודרג יכלול 3 מסלולים שונים

 

המהלך הנוכחי מותנה בחתימת חוזים עם שלוש חברות התקליטים הגדולות, יוניברסל, וורנר וסוני, מאחר והסכמתן נדרשת כדי לספק למשתמשים שירים לפי דרישה וכדי להתרחב לשווקים נוספים, כאשר לטענת "הוול סטריט ג'ורנל" היא קרובה להשלמת החתימה עם שלושתן. חלק ממקבלי ההחלטות בחברות החזיקו בעבר בגישה עוינת כלפי פנדורה, על פי הג'ורנל, בשל התמלוגים הנמוכים שהחברה שילמה להן.

 

הגרסה העתידית של פנדורה צפויה לכלול שלוש רמות תמחור: גרסה חינמית שתציע שירות דומה לנוכחי, כפי הנראה עם מגוון שירים גדול יותר, שירות דומה לזה שמציעים שירותי הסטרימינג האחרים שיציע האזנה לשירים ואלבומים לפי דרישה מתוך קטלוג של עשרות מיליוני שירים במחיר שינוע סביב 10 דולר לחודש, ומנוי שלישי שיעלה 5 דולר ויספק למאזינים רדיו אינטרנטי משודרג, עם אפשרויות כגון דילוג על שירים ללא הגבלה והאזנה אופליין. בשעה שלפנדורה צפוי מאבק קשה כדי להעביר מאזינים לגרסה היקרה יותר, בתעשיית המוזיקה מקווים כי היא תצליח למשוך לקוחות חדשים שמעוניינים בעסקה זולה יותר ואינם זקוקים לגישה לפי דרישה לכל הקטלוג.

 

לפנדורה יש כיום 80 מיליון משתמשים פעילים בחודש (לעומת 100 מיליון אצל ספוטיפיי) שרובם מאזינים לשירות בחינם עם פרסומות, ו-4 מיליון מתוכם משלמים מנוי חודשי של 5 דולר לגרסה נטולת פרסומות שלו. בשנה האחרונה הסתכמו הכנסותיה ב-1.2 מיליארד דולר והשורה התחתונה בהפסד של 170 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x