שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
כושר

אימון מתקדם: חותרים למטרה

היכולת להיות שחיינים טובים יותר טמונה בשיפור הסגנון והטכניקה, ולא בעצימות, במרחק ובכושר הגופני

ארי תדהר 07:5302.07.19

עונת הקיץ היא תקופה מצוינת להשתפר בשחייה. החום הקופח והלחות מגבילים את יכולתנו להוציא מעצמנו את המיטב באימונים כמו ריצה או רכיבה, והבריכה היא מפלט נהדר.

 

ואולם, ספורטאים רבים משקיעים את זמנם בשחייה רצופה וקלה או באימוני הפוגות קשים, בעוד הדרך הנכונה להשתפר היא בעבודה על הסגנון. אם נשקיע בטכניקה לפני שנעלה את עצימות השחייה או את המרחק, נמנע טעויות שיתקבעו בהמשך הדרך וקשה יהיה לתקן.

 

עבודה על סגנון. משפרת את הסיבולת, שמשפיעה יותר מכל על קצב השחייה עבודה על סגנון. משפרת את הסיבולת, שמשפיעה יותר מכל על קצב השחייה צילום: MICROGEN IMAGES/SCIENCE PHOTO LI
 

ישנם אינספור תרגילי טכניקה, שיעזרו לנו לשפר את סגנון השחייה. להלן כמה מהבסיסיים שבהם: ניתן לשחות עם יד אחת בלבד כשהיד השנייה מושטת קדימה ללא תנועה; שריטת מים - החזרת היד בזמן החתירה כשקצות האצבעות נוגעות קלות בקו המים; שחיית כלב - חתירה כשהידיים נעות כל הזמן בתוך המים; יד רודפת יד - חתירה שבה רק כשהיד השוחה מסיימת את התנועה היד השנייה מתחילה.

 

תחושה של חוסר חמצן בעת השחייה גם היא מצריכה אימון. היא לרוב נובעת מעצירת הנשימה כשהראש בתוך המים, אך ניתן לעבוד עליה לא במסגרת פעולת השחייה, אלא כשידינו אוחזות בקיר: ניקח אוויר מחוץ למים, וכשנכניס את הראש נוציא אותו. אף פעם לא נפסיק לנשום.

 

עבודת טכניקה תשפר את הסיבולת ואת הסגנון, שההשפעה שלו על קצב השחייה גדולה יותר מאשר הכושר הגופני שלנו.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x