$
אלכוהול

ארגז ההפתעות

יעל אבידור וגלי פייגין, שייבאו לישראל את קונספט מועדוני היין, מסבירות לכלכליסט על האתר devine.co.il שפתחו ואיך הן מרכיבות את תמהיל הבקבוקים שיגיע עם שליח לבתי המנויים בארגז פעם בחודשיים

גלי וולוצקי 09:3811.09.13
מועדוני יין (Wine Clubs) הם מוסד פופולרי מאוד בארצות הברית, ובאיחור של כ־20 שנה הוא מגיע לישראל. במסגרת מועדון היין המנוי משלם סכום חודשי קבוע, ובתמורה מקבל לביתו בפרקי זמן קבועים מראש ארגז יין שמגיע באמצעות שליח. את הבקבוקים בארגז בוחרת עבורו החברה המפעילה את המועדון, ולרוב מדובר במבחר יינות מיקבי בוטיק, ולאו דווקא מיקבים גדולים ובעלי שם. "הוול סטריט ג'ורנל", "הניו יורק טיימס" ו"זאגאט" הם רק דוגמאות לארגונים הרבים שמפעילים מועדוני יין משלהם.

 

קניינים ברחבי העולם

 

היזמיות שייבאו את הרעיון, יעל אבידור (42) וגלי פייגין (40), נתקלו בו לפני כעשור בזמן לימודיהן לתואר שני במינהל עסקים בבית הספר קלוג של אוניברסיטת נורת'ווסטרן. השתיים השתייכו למועדון היין של האוניברסיטה ושתו יין להנאתן במסגרתו. אחרי ששבו לישראל עסקו כל אחת בתחומה, פייגין בהייטק ואבידור במכשור רפואי, אך זיכרון מועדון היין לא הרפה, ולפני כשנתיים חידשו את הקשר ביניהן ויזמו את פתיחת האתר devine.co.il לפני כשלושה חודשים.

 

מימין גלי פייגין ויעל אבידור מימין גלי פייגין ויעל אבידור צילום: עמית שעל

 

בארצות הברית מפעילות את התחום שתי חברות המחזיקות קנייני יין ברחבי העולם, שכל אחד מהם מתמחה באזור משלו ואחראי לרכישת היינות של יקבים קטנים ועלומי שם. פייגין ואבידור בחרו לעבוד עם אחת החברות הגדולות בתחום, Direct Wines, חברה בריטית המחזיקה פורטפוליו של כ־2,000 יינות מ־27 מדינות, וגייסו כיועץ את איש היין הוותיק ג'סי בודק (בעבר סומלייה במסעדות קרן ורפאל), המסייע להן לבחור את היינות שייכנסו לארגזים.

 

“המטרה היא לחשוף את הלקוחות ליינות שכנראה לא היו נתקלים בהם אחרת. אלה לא יינות שמשווקים בסופרמרקטים או בחנויות היין. אנחנו מייבאים אותם באופן בלעדי ואפשר לרכוש אותם רק אצלנו", מסבירה אבידור. בגרסה הישראלית נוספו גם בקבוקים של יקבי בוטיק ישראליים. “בכל ארגז של שישה יינות יהיו ארבעה מחו"ל ושניים מישראל", מסבירה פייגין.

 

משלוחי פיילוט

 

מינוי שמחירו 174 שקל לחודש מזכה את הלקוח בארגז של שישה בקבוקים פעם בחודשיים, ואפשר לבחור בין ארגז שכולו יינות אדומים לבין ארגז מעורבב של אדומים ולבנים. מבחר היינות שונה בכל ארגז, ומי שהתאהב ביין מסוים ורוצה לקנות עוד ממנו יכול לרכוש אותו בחנות המקוונת.

 

מבחר היינות אכן מסקרן, וכלל למשל בארגז הראשון יינות כמו מרסאן 2011 של יקב פול מאס הצרפתי, יין רוזה של יקב סומק הישראלי, זינפנדל פיירברט קולקשן 2010 של יקב דה לוץ הקליפורני וקיאנטי 2011 מקולזיונה די פאולו באיטליה.

"מחיר המדף הממוצע של היינות בארגז הוא 70–100 שקל, בעוד שהמחיר הממוצע שלנו כחלק מהארגז הוא 58 שקל", מסבירה פייגין.

 

מי קהל היעד שלכן?

פייגין: "לא חובבי יין רציניים שאוהבים לבקר בעצמם ביקבים ולפטפט עם היינן, וגם לא צרכנים של בקבוק אחד בשנה במבצע בסופר. אלה אוהבי יין שחשוב להם להכיר יינות חדשים, אבל לא רוצים או לא יכולים לעסוק בזה יותר מדי ומעדיפים לקבל את היינות עד הבית".

 

יש בארץ קהל למיזם שלכן?

אבידור: "אני חושבת שכן, כי מספר היקבים הולך וגדל, ואנשים מחפשים יינות איכותיים יותר. יש יותר ברי יין ויותר התעניינות. הקהל הישראלי נפתח לעולם הזה".

 

עד עתה יצאו כבר שני ארגזי יין כמשלוחי פיילוט, בעיקר לחברים ומכרים. את השיווק, מספרת פייגין, הן מתכננות לעשות בעיקר דרך שיתופי פעולה עם מועדוני לקוחות של מוצרי פרימיום ואתרי אינטרנט בתחום הלייף סטייל, וכן בערבי טעימות. כרגע מוצע השירות ביישובים שבין נתניה ואשדוד, בירושלים ובמודיעין, ובשלב הבא יורחב השיווק לאזורים נוספים. "כרגע אנחנו מציעות יינות ברמת מחיר בינונית, אך חושבות להציע בהמשך גם ארגזים של יינות פרימיום למשל, או לפלח בצורה מדויקת יותר את ההעדפות של הלקוח לסגנון מסוים או לאזורי יין", אומרת אבידור.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x