פנאי

7 שיטות לרכוב עם ילדים

זה מצוין לסביבה, טוב לגוף ומגבש את המשפחה. כלכליסט עוזר לבחור בשיטת הדיווש המתאימה, וחושף לראשונה בארץ את MyZigo, שמתפרקים לאופניים ולעגלת ילדים

תמר וילרפורט 22:3708.09.09

האופניים נהפכו בשנים האחרונות לגרסה האקולוגית והנוחה של התניידות בערים, וגם לתחביב שממגנט יותר ויותר רוכבים. באופן טבעי מצטרפים לחוויה גם ילדים - בין אם האופניים הם אמצעי להסעתם לגן, או לטיול משפחתי בסוף השבוע. אבל לא לכל ילד יש היכולת לרכוב בעצמו, ולעתים תנאי השטח אינם מתאימים לרמתו. לנוחות הילדים, ההורים, הסבים והסבתות מפותחים כל הזמן רעיונות ועזרים חדשים, המאפשרים להרכיב את בני הדור הצעיר על אופני הבוגרים או באמצעותם. חלק מהרוכבים אפילו רואים בהרכבת הילד העצמת האימון, בשל המשקל הנוסף, ובעבור אחרים מדובר בחוויה של נופים משתנים ואפשרות לנהל שיחה.

 

בישראל אין תקינה באשר להרכבת ילדים על אופני המבוגרים, ועל פי הנחיות ארגון בטרם, על הילד להיות בן יותר משנה, עם אחיזת ראש טובה, לפני שאפשר להרכיב אותו במושב המיועד לכך, כשהוא חגור וחובש קסדה. מותר להרכיב ילד עד גיל 8, כשהרוכב בן 14 ומעלה. מומלץ להרכיב את אביזרי ההרכבה בחנות האופניים לפחות בפעם הראשונה, ולקבל ייעוץ מלא לגבי גיל הילד, סוג האופניים ולחץ האוויר בגלגלים, ולא לבחור רק על פי האופנה האחרונה.

 

MyZigo

MyZigo. מחיר: 7700 שקל MyZigo. מחיר: 7700 שקל

 

המשלוח הראשון של Myzigo הגיע השבוע, ומדובר בשילוב בין אופני עיר לעגלת ילדים. את העגלה מחברים לכידון בשני ברגים - פעולה קצרצרה, אחרי שמתאמנים. לעגלה שני גלגלים אחוריים גדולים ושניים קטנים.

 

כאשר רוכבים במצב שבו העגלה מחוברת, הגלגלים הקדמיים מקופלים. כאשר מנתקים את האופניים ומשתמשים רק בעגלה, נעזרים בארבעת גלגליה. את הגלגל הקדמי של האופניים אפשר לחבר בקלות רבה לקדמת העגלה, וכך להפוך אותה לעגלה ספורטיבית בעלת שלושה גלגלים גדולים, בעוד שהשניים הקטנים מקופלים כלפי מעלה. העגלה יכולה לשאת משקל כולל של כ־36 ק"ג, ומצוידת ברתמות בטיחות לילד אחד בלבד, אך אפשר לחבר חגורות בטיחות לילד נוסף. האופניים והעגלה מתקפלים, ואפשר להכניס אותם לתא מטען בינוני. להשיג בירוק או בכתום. היתרון: האופניים אינם מאבדים מהיכולות שלהם. בדגם המשווק כרגע יש שלושה הילוכים, ובקרוב יגיע דגם עם שבעה הילוכים. החיסרון: משקל העגלה עצמה גבוה ממשקל עגלת ילדים סטנדרטית, כמעט 19 ק"ג. פרטים: מ־7,700 שקל (בהתאם לתנודות המט"ח. מדובר ביבוא אישי, והמחיר אינו כולל תוספות כמו רשת קדמית, חגורת בטיחות נוספת וחיבור לג'וגינג),

ב־www.ofna-im.co.il.

 

Taga

 

הקיץ הוצפו תיבות הדואר האלקטרוני בסרטון של חברת טאגה, שמנהלים אותה הולנדים וישראלים. במותג הזה אפשר להשתמש כאופניים עם עגלה, או לקפל אותם לעגלה בלבד, שלה שלושה גלגלים גדולים, אך בניגוד ל־MyZigo אין אפשרות לנצל אותם כאופניים בלבד. המעבר מאופניים לעגלה ולהפך נמשך לא יותר מדקה וחצי, לאחר שלומדים את הדרך לקפל את שלדת האופניים אל מתחת לעגלה וליצור גלגל קדמי באמצעות הגלגל האחורי של האופניים. המושב לילד הוא מעין סלקל גדול המצויד ברתמות בטיחות, ולדגם אפשר לרכוש שלל גאדג'טים: מתקן לשני ילדים שיושבים זה מול זה, עגלת קניות המתחברת במקום עגלת הילדים ועוד. להשיג באדום, ירוק, כתום, כחול ועוד. היתרון: העיצוב, והאפשרות לשלב באופניים עגלות מסוגים שונים. החיסרון: משקל העגלה עם האופניים כ־24 ק"ג, ואי אפשר להפריד ביניהם. פרטים: כ־8,000 שקל ביבוא אישי, לא כולל תוספות. טל' 6241578-03, www.taga.nl.

 

כיסא קדמי. מחיר: 450-350 שקל כיסא קדמי. מחיר: 450-350 שקל
כיסא קדמי

 

הכיסא מדגם קנגורו מתחבר באמצעות מוט לגוף האופניים, ולא לכידון. אפשר לחבר אותו לכל סוגי האופניים בתוך שניות, וגם לשלוף בקלות. הוא מיועד לילדים בני שנה עד 4, ומאפשר להם להניח את הראש ולנמנם בזמן הרכיבה. הילד נרתם ברצועות הבטיחות, ויש אפשרות לבחור ריפוד סטנדרטי או מפואר. מתאים לאופני עיר ושטח בעלי שיכוך קדמי או מלא, שכן הוא נתמך בשלדה עצמה. היתרון: משקל הילד והכיסא אינם משפיעים על ההיגוי. החיסרון: מיועד לילדים קטנים בלבד. פרטים: 350–450 שקל ב־www.ofna-im.co.il. כיסא קדמי המתחבר לכידון של חברת Poly Sport עולה 160 שקל ברשת מצמן את מרוץ, www.matzman-merutz.co.il.

 

כיסא אחורי

 

יש שני סוגי כיסאות אחוריים שמתאימים להרכבת ילד - כיסא המתחבר לשלדת האופניים באמצעות תושבת, שאפשר לשלוף אותו כאשר אינו בשימוש כדי להפחית משקל עודף או למנוע את גניבתו, וכיסא קבוע המחובר לסבל האופניים. כיסא אחורי יכול לשאת ילד שמשקלו עד כ־26 ק"ג, בהתאם להוראות היצרן, וזה משקלו הממוצע של ילד כבן 6–7. הילד נרתם באמצעות חגורת בטיחות קבועה, ובחלק מהדגמים קיימים סוגרים נוספים לכפות הרגליים. היתרון: זול. החיסרון: אין קשר עין עם הילד, ותנועה פתאומית שלו עלולה להפריע לדיווש. פרטים: 300–165 שקל לכיסא קבוע של חברת Poly Sport; מחירו של סבל 120–50 שקל. 195 שקל לכיסא נשלף במצמן את מרוץ, www.matzman-merutz.co.il.

 

כיסא אחורי. מחיר: 300-165 שקל כיסא אחורי. מחיר: 300-165 שקל

 

נגרר עם גלגל אחד

 

אביזר המיועד להורים המעוניינים שילדיהם יתחילו לרכוב. אופניים נגררים מתאימים לבני 5–8 וכוללים גלגל אחד, המחובר לזרוע שמתחברת לשלדת אופני המבוגר. ההבדל בין הדגמים ובין המחירים נעוץ במספר ההילוכים, אחד או שישה. היתרון: הילד צובר ביטחון לקראת רכיבה עצמאית. החיסרון: אין קשר עין עם הילד. פרטים: 830 שקל לדגם Trek 201 ו־950 שקל לדגם 206 Trek, בסניפי Trek, www.ctc.co.il.

 

נגרר עם גלגל. מחיר: 950-830 שקל נגרר עם גלגל. מחיר: 950-830 שקל

 

ריקשה נגררת

 

אפשר להושיב בה שני ילדים במשקל כולל של עד 45 ק"ג (בממוצע עד גיל 4), והיא מצוידת בשתי חגורות בטיחות. השלדה עשויה אלומיניום ומתחברת לציר הגלגל האחורי של אופני המבוגר. רוחב העגלה כרוחב הכידון, ולכן קל לתמרן איתה, ועם זאת יש לתרגל את ההתנהלות עם תוספת האורך מאחור. הריקשה מתאימה לרכיבה בפארקים ובשבילים סלולים בלבד, ואינה מתאימה לשבילי עפר, שכן אינה מצוידת בבולמי זעזועים כלשהם. אפשר להוסיף אביזרים כמו מגן גשם וגלגל שלישי לשימוש כעגלה עצמאית. היתרון: מיועדת לשני ילדים, סגורה מכל הכיוונים. החיסרון: המחיר, שאינו זול. פרטים: 2,500 שקל לדגם Trek GoBug, בסניפי Trek, www.ctc.co.il.

 

ריקשה נגררת. מחיר: 2500 שקל ריקשה נגררת. מחיר: 2500 שקל

 

מוט גרירה

 

המוט של חברת Trail Gator מתחבר לשלדת האופניים של המבוגר ולאופניים של הילד, במצב שבו הגלגל הקדמי שלהם מורם. לאחר שהילד יורד מן האופניים אפשר לקפל את הזרוע ולהמשיך בדיווש כרגיל. מוט הגרירה מיועד לילד שכבר יש לו אופניים — גם עם גלגלי עזר — ועדיין מתקשה במרחקים גדולים יותר. היתרון: חיסכון בהוצאות, כי רוכשים רק מוט. החיסרון: זווית הישיבה של הילד שונה מזו שהוא רגיל לה כשהוא רוכב בעצמו. פרטים: 495 שקל במצמן את מרוץ, www.matzman-merutz.co.il.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x