סגור
שבוע החדשנות 2023- גיל פרי

שבוע החדשנות
“שיחה עם אווטאר תייעל שירות לקוחות"

כך הסביר גיל פרי מייסד–שותף ומנכ”ל D-ID כאשר הציג את הטכנולוגיה של החברה לייצור “בני אדם דיגיטליים”

"אחד השימושים של בינה מלאכותית בעתיד יהיה שיחה בזמן אמת עם אווטאר לצורך, למשל, שירות לקוחות בתאגידי ענק", כך אמר גיל פרי, מייסד־שותף ומנכ"ל D-ID, בשיחה והדגמה עם מאור סוויסה מ”כלכליסט” שנגעה לחידושים הנוכחיים והצפויים בתחום.
הבינה המלאכותית עברה מניתוח והסקת מסקנות לשלב היצירה, ונראה שאנחנו נמצאים בפתחה של מהפכה חדשה של שירותי בינה מלאכותית יצרני תוכן, החל מתמונות וטקסט ועד סרטונים ותוכנה. כבר היום ניתן להשתמש בבינה מלאכותית על מנת לייצר מאמרים, תמונות וקוד תוכנה. פרי הציג את הטכנולוגיה של D-ID, שמאפשרת לייצר מה שהוא מכנה “בני אדם דיגיטליים”. לדבריו, “האלגוריתם שלנו מקבל בתור אינפוט טקסט בכל שפה ותמונה של בן אדם אמיתי, של דמות מאוירת או דמות שסונתזה באמצעות AI, ואנחנו מוציאים בתור אאוטפוט וידיאו של הדמות מדברת את הטקסט". הטכנולוגיה של החברה נמכרת בעיקר למחלקות הדרכה, שיווק ותמיכה בחברות גדולות. “הערך הוא שאנחנו מייצרים תוכן הרבה יותר יעיל, יותר אינגייג'ינג למטרות הדרכה או מכירה".
פרי הראה סרטון שנוצר באמצעות הטכנולוגיה שבו רואים את השחקנית מרני וולף מקריאה טקסט שכלל לא הקריאה במציאות. הפקת הסרטון, הסביר, בוצעה ללא עלות של סטודיו או שחקנים, בהתבסס על תמונה של וולף וטקסט בלבד. הוא הראה גם כיצד אפשר להפיק דמות מתמונה שנוצרה בעזרת בינה מלאכותית, לייצר טקסט באמצעות GPT ולהנפיש את הדמות שתדבר את הטקסט. למעשה, למעט הפקודה הראשונה, הסרטון מופק ללא מגע יד אדם. הוא ציין שקיימת גם אפשרות לבחור כל שפה או מבטא שרוצים להקראת הטקסט.
"צריך להתרגל, זה העולם שלנו עכשיו”, סיכם פרי, אבל גם הדגיש שקיימת מודעות גבוהה לנושא האמון שנגזר מהטכנולוגיה: “אנחנו שמים הרבה פוקוס על יידוע הקהל שהסרטון נוצר באמצעות בינה מלאכותית”.
הטכנולוגיה של D-ID מוכרת בארץ בזכות שני קמפיינים: “Deep Nostalgia” של MyHeritage, ש”החזיר לחיים” דמויות של בני משפחה מתים, ו”הקשיבי בקולי” למניעת אלימות במשפחה, ש”החזיר לחיים” נשים שנרצחו על ידי בני הזוג שלהן.
לשאלה אם השימוש העיקרי בטכנולוגיה הזאת הוא הענקת חיי נצח לרובין רייט, למשל, כך שתמשיך להיות שחקנית גם לאחר שתלך לעולמה, השיב פרי כי "בעתיד הקרוב מאוד נוכל לשוחח עם האווטאר, לשאול שאלה ולקבל תשובה, ואנחנו מתכננים באמצעות זה לייעל מחלקות תמיכה בחברות ענק”.