סגור

הדבר הגדול הבא
מהצלת דבורים ועד בטון ידידותי לסביבה: הסטארט־אפים הישראליים המבטיחים בתחום ה־ESG והאימפקט

כדי להחליט מהם הסטארט־אפים המבטיחים בתחום ה־ESG פנינו לשורת משקיעים בולטים בשוק הישראלי וביקשנו מהם לסמן את חמש החברות הצעירות והחדשניות ביותר, בעלות הפוטנציאל העסקי והעומק הניהולי הגדולים ביותר. לאחר שקלול הנתונים, ”כלכליסט“ גיבש את רשימת חמש החברות המבטיחות

Beehero

מייסדים: איתי כנות, מיכל רויזמן, עומר דוידי, יובל רגב
גייסו 24 מיליון דולר מ־18 משקיעים, כולל: Arison Group, Matias Ventures, Entrée Capital, FirstTime, UpWest, Cibus Fund, iAngels
Beehero פיתחה פלטפורמה המשלבת אלגוריתמיקה, Big Data, ורכיב IoT המאפשר איסוף נתונים מכוורות דבורים לצד מידע סביבתי. החברה מספקת אופטימיזציה לתהליך ההאבקה באמצעות זיהוי מושבות בסיכון והפחתת הבעיות בכוורת, דרך התערבות ממוקדת.
הנתונים ממערכות Beehero בכוורות נשמרים בענן, מנותחים בכלי למידת מכונה והמידע מועבר למגדלי דבורים בזמן אמת. נתונים אלו ביחד עם מדדים סביבתיים כגון סוג היבול, צפיפות ומיקום גיאוגרפי מאפשרים למדוד את ביצועי הכוורת. החקלאים והדבוראים משתמשים במידע הזה ומצליחים להפחית את שיעורי התמותה של דבורים והעלויות התפעוליות, ולשפר את תפוקת ההאבקה.

ECOncrete

מייסדים: ד"ר שמרית פרקול־פינקל ז"ל ועידו סלע
גייסו 14 מיליון דולר משישה משקיעים, כולל: Barclays, Bridges Israel, Goldacre
ECOncrete מתמקדת בשיקום חופי הים על ידי אספקת בטון ידידותי לסביבת בעלי חיים. הסטארטאפ פיתח בטון מיוחד לבנייה ימית, המכיל תערובת חומרים שמעודדים התיישבות בעלי חיים ימיים המסייעים בטיהור המים באזור ומעודדים השבה של הסביבה האקולוגית לאזורים בנויים שבהם אבדה.
ECOncrete מספקת גם יחידות בטון מוכנות שמחקות צורות סלע טבעיות כמו בריכות גאות ושפל. בנוסף, פיתחה החברה טכנולוגיות ליצירת אלמנטים מבטון לבנייה ביבשה המעודדים צמיחה של צמחייה מטפסת עליו.

Ecoplant

מייסדים: אבירן יעקב וירון הראל
גייסו כ־10 מיליון דולר מחמישה משקיעים, כולל: Ecolab, Techstars Ventures, Benhamou Global Ventures
Ecoplant נעזרת בטכנולוגית IoT לחיסכון באנרגיה ולאופטימיזציה באחזקת תשתיות במפעלי תעשייה. פתרון ה-SaaS בענן של הסטארט־אפ מנטר ושולט במדחסי אוויר במפעלים באמצעות חיבור וניטור מערך דחיסת אוויר. הפתרון מאפשר לנהל מדחסים בודדים או את המערכת כולה בתנאים משתנים, כמו שינויים בייצור וצריכת אוויר דחוס.
מערכת החיזוי מבוססת בינה מלאכותית של חברת Ecoplant, מייעלת את צריכת האנרגיה ומציעה חיסכון באנרגיה, וכתוצאה מכך צמצום זיהום האוויר והפחתת הפסקות ייצור בלתי מתוכננות.

Plantish

מייסדים: אופק רון, ד”ר הילה אלימלך, ד”ר רון סיקסיק וד"ר אריאל שקלאני
גייסו 14.5 מיליון דולר מ־14 משקיעים, כולל: State of Mind Ventures, TechAviv Founder Partners, FoodHack, Pitango Venture Capital, Alumni Ventures
Plantish מסייעת להפחתת עודף הדיג באוקיינוסים, באמצעות ייצור נתחי פילה דג שלמים על בסיס צמחי, כתחליף לבשר דגי ים למאכל. המוצר הראשון של החברה הוא דג סלמון מודפס עם ערכים תזונתיים הזהים למקור.
באמצעות צוות טכנולוגי בתחום המזון המעבדה של Plantish מייצרת חלבוני קטניות מובחרים, תמציות אצות ושמני אצות, כדי לייעל את חווית אכילת הדגים ואת הטעם. כמו כן, טכנולוגיית ההדפסה בתלת־ממד של החברה מאפשרת לה להשתמש בחומרים אלה לייצא בסופו של התהליך נתח פילה סלמון מבושל.

ESGgo

מייסדים: עידו גרין ואורלי גליק
גייסו 7 מיליון דולר מגלילות קפיטל
ESGgo מפתחת כלי ארגוני שמסייע לחברות להבין אילו נתוני ESG (סביבה, חברה וממשל) עליהן לאסוף, לארגן את הנתונים בצורת מדדים המאפשרים השוואה למה שקיים בתעשייה ובעננפים בהן החברות פועלות, ולבסוף, להפיק דוחות בהתאם לדרישה. המוצר בנוי כ"וואן סטופ שופ" לניטור הנתונים, ניתוח פערים ואופטימיזציה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית.

החברות שהשתתפו בדירוג
Bridges Israel
StageOne Ventures
Intel Ignite
Pitango
vertex ventures
grove Ventures
Esil
value2
Elron Ventures
OurCrowd
Good Company
UpWest
KPMG ישראל
State of Mind Ventures (SOMV)
כלכליסט
* ערוץ TRUST של כלכליסט בשיתוף שופרסל נולד מתוך רצון להוביל חברות לקחת אחריות בתחום האימפקט ולייצר שינוי דרך פרויקטים בעולמות ה-ESG.