סגור
כנס כלכלה ירוקה ג'ק (טאטו) ביג'יו
(סיני דוד)

כנס כלכלה ירוקה
"אנחנו הופכים את האשפה הביתית לתחליף פלסטיק ידידותי לסביבה"

לדברי ג'ק (טאטו) ביג'יו, מייסד ומנכ"ל, UBQ Materials בכנס כלכלה ירוקה של כלכליסט, "החומר התרמו-פלסטי נמכר לתעשיית הפלסטיק שעושה בו שימוש במקום בפלסטיק שעשוי מנפט. כל מוצר שעשוי UBQ מונע מהאשפה הזו לפלוט גז רעיל ועושה משהו מועיל לסביבה"

"כולנו מודעים לבעיות של שינוי האקלים ואם לא נמציא טכנולוגיות מהפכניות לא נוכל לגשר על הפערים שיוצרים השינויים". כך אמר ג'ק (טאטו) ביג'יו, מייסד ומנכ"ל, UBQ Materials בכנס כלכלה ירוקה של כלכליסט. UBQ מקיבוץ צאלים מפתחת טכנולוגיה שהופכת פסולת ביתית לתחליף פלסטיק. בדצמבר האחרון השלימה החברה גיוס של 170 מיליון דולר שאמורים לשמש אותה להקמת מפעלים בעולם.

1 צפייה בגלריה
כנס כלכלה ירוקה 2022 ג'ק (טאטו) ביג'יו  מייסד ומנכ"ל UBQ Materials
כנס כלכלה ירוקה 2022 ג'ק (טאטו) ביג'יו  מייסד ומנכ"ל UBQ Materials
ג'ק (טאטו) ביג'יו מייסד ומנכ"ל UBQ Materials
(צילום: אוראל כהן)

"בחברה שלנו פיתחנו טכנולוגיה שמאפשרת לנו לבנות חומר חדש שלא היה קיים עד היום בתעשיית הפלסטיק בעולם, שכולו עשוי מאשפה ביתית מעורבת", אמר ביג'יו. "החומר הממוחזר לא עשוי רק מהפלסטיק של האשפה אלא מכל האשפה הביתית. וזה השינוי לעומת פלסטיקים אחרים בעולם. המטרה של UBQ היא להוריד את כמות פליטות המתאן מאשפה ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר השיטה שלנו. המטמנות שוטפות את העולם באשפה ומייצרות המון גז רעיל. כשמדברים על אשפה כולנו חושבים על פלסטיק אבל הפלסטיק הוא רק 15% ו-85% זו אשפה אורגנית, קרטונים, נייר, חיתולים חד פעמיים ועוד. כשמדברים על מיחזור, תמיד תשאר כמות גדולה שלא תמוחזר כי אין טכנולוגיה מתאימה".
לדברי ביג'יו, "אנחנו ב-UBQ לוקחים את כל האשפה, כולל השקית שעוטפת את האשפה וכל מה שבפנים, והופכים את הכל לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה. החומר התרמו-פלטסי הזה עשוי מאשפה ולא מנפט, ואנחנו מוכרים אותו לתעשיית הפלסטיק שתעשה בו שימוש במקום בפלסטיק שעשוי מנפט. אנחנו תורמים לכלכלה מעגלית. אתם לא צריכים לעשות כלום חוץ מלקנות מוצר שעשוי UBQ וכבר תתרמו לסביבה".
"כל 1.3 טון של אשפה ביתית מעורבת מקבילה ל-950 עצים בשנה. כל מוצר שעשוי UBQ מונע מהאשפה הזו לפלוט גז רעיל ועושה משהו מועיל לסביבה", הוסיף ביג'יו.
החברות שעובדות עם UBQ הן מהגדולות בעולם: מרצדס, מקדונלד'ס שעושה מגשים לאוכל, חברת פפסיקו שעושה משטחי הובלה מ-UBQ, חברת בזן, פולירם ואחרות.