סגור
ועידת ניו יורק - דינה פסקא רז
(תומריקו)

ועידת ניו יורק
"האיום האקולוגי הוא הזדמנות לחברות למצוא טכנולוגיה שתשנה את העולם"

כך לדברי דינה פסקא רז, שותפה וראש מערך טכנולוגיה ב-KPMG ישראל בוועידת כלכליסט. "לתעשיית הטק יש חשיבות להיות מובילת דעה בתחום האקלים ולהראות מחוייבות לעמידה ביעדים", הוסיפה

"אנחנו נעסוק בתזוזות הטקטוניות מעל האדמה. לאחרונה, אחרי הרבה חודשים של עבודה על הנפקות וגיוסי הון, מצאתי זמן ונסעתי עם בתי בת ה-15 לאיטליה. מצאתי את עצמי משוטטת בחנויות וינטאג' והחלפת מוצרים ולא רוכשת מחנויות חדשות ומותגי על ומבינה שהדור החדש הוא שונה", כך פתחה את דבריה דינה פסקא רז, שותפה וראש מערך טכנולוגיה ב-KPMG ישראל בוועידת Mind The Tech NY 2021 של כלכליסט ובנק לאומי.
"חשבתי על התקופה הנוכחית של תעשיית ההייטק שעוברת פריחה בלתי נתפסת. רוב הממשלות הגיבו למגיפת הקורונה בתוכנית של הזרמת מזומנים לשווקים. בתחילת הקורונה היה חשש עצום אבל מהר מאוד הבינו שההייטק טס והציל אותנו מהתמוטטות כלכלית. אבל אחד הלקחים הקשים שהפקנו שלכל דבר יש תופעות לוואי ואם הצד המנצח לא היה נדיב כלפי מי שלא נהנה מהשגשוג, נראה הרבה שחקנים שלא יאהבו את התקופה".
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק 2021 דינה פסקא רז שותפה וראש מערך טכנולוגיה KPMG ,ישראל
 ועידת ניו יורק 2021 דינה פסקא רז שותפה וראש מערך טכנולוגיה KPMG ,ישראל
דינה פסקא רז שותפה וראש מערך טכנולוגיה KPMG ,ישראל
(צילום: אוראל כהן)
פסקא רז המשיכה ואמרה, "יש הרבה תחומים שהופכים להיות בעייתים מאוד ובעיקר תחומים גיאופוליטיים. כך לדוגמא משקיע סיני מפריע למשקיע אמריקאי ואחרים".
תחום האקלים הפך במיוחד בשנה האחרונה בעיניי פסקא רז לא רק לבעיה קשה אלא גם להזדמנות בעולם הטכנולוגי, "הקורונה שמה לנו מבט מרכזי מאוד גם על משבר האקלים. חיינו בגן עדן של שוטים אבל כל התפרצויות מזג האוויר גרמו לנו להבין שאנחנו בליבו של משבר עצום.
"לתעשיית הטק יש חשיבות למצוא פתרונות טכנולוגיים למצב וחשיבות להיות מובילת דעה בתחום האקלים ולהראות מחוייבות לעמידה ביעדים. האיום האקולוגי הוא הזדמנות של חברות צעירות שרוצות לשנות את העולם למצוא טכנולוגיה שתשנה את העולם. נגיף הקורונה הפך את העשירים לעשירים יותר ואת העניים ליותר עניים וזה לא רק כח רכישה אלא גם עניין של החיים עצמם. יש הרבה שהיו חייבים ללכת לעבודה באופן פיזי ולכן נדבקו יותר ומתו יותר. תעשיית הטכנולוגיה חייבת להיות מאוד מכלילה ומגוונת. רשתות חברתיות יהיו מחוייבות לכללי רגולציה וחוק מס החברות הגלובליות שיהיה בקרוב יגיע גם לחברות הענק דוגמת אמזון וגוגל".
בנושא שוק התעסוקה הגלובלי אמרה פסקא רז שאנחנו בתחילתו של שינוי משמעותי, "אם אתם חושבים שקשה לכם לגייס עובדים תחכו לראות מה קורה בעולם התעסוקה בקרוב. העולם הישן של תחום התעסוקה מת. היה מחסור בעובדים ועכשיו הרבה יותר קשה ועובדים רוצים דרך חדשה של עבודה. חדשנות משנה עולם ישן ובונה עליו עולם חדש וגם החברות החדשניות ביותר"