כנס חיפה
מייסד אייר חיפה: "200 מטר, זה המרחק שמפריד בין חיפה למרכז ומערב אירופה"
מיקי שטרסבורגר הסביר כי הארכת מסלול ההמראה והנחיתה תאפשר את הארכת קווי התעופה, שבינתיים מגיעים ליעדים קרובים כמו יוון וקפריסין (כי מטוס גדול, כבד ומהיר יותר דורש מסלול ארוך יותר); את הדברים אמר בפאנל בכנס חיפה; עוד השתתפו בפאנל התיירות בכנס: אייל אמזלג מייסד ומנכ"ל NUVEAUX ואסטרטג נדל"ן ומלונאות בינלאומי, דוד בארי יזם ומלונאי חיפאי, ושירי ויצנר בלוגרית חיפאית
מיקי שטרסבורגר מייסד משותף של אייר חיפה, חברת התעופה שפועלת מתוך נמל חיפה אמר היום כי "200 מטר בלבד, זה המרחק שמפריד בין חיפה למרכז ומערב אירופה". דבריו של שטרסבורגר נאמרו בכנס חיפה שעסק בעתיד הכלכלי של העיר חיפה בכלל ועתיד התיירות בפרט.
שטרסבורגר הסביר כי הארכת מסלול הנחיתה והתעופה של נמל התעופה ב-200 מטר תאפשר את הארכת קווי התעופה מחיפה למרכז אירופה. בעוד היום היא מוגבלת למדינות אגן הים התיכון בלבד כמו יוון וקפריסין.
לדבריו, "אירוע התעופה בחיפה הוא מורכב. אם המצב לא היה כך, היה נמל תעופה מתפקד בצפון מאז ומעולם. אייר חיפה טסה כשמונה חודשים מאז פתיחת המרחב האווירי, ומתרחבת בהתאם לקהל המקומי. הבעיה שהיום מסלול הנחיתה וההמראה קצר מדי (1,300 מטר), כדי להאריך את הטיסות לכדי מרכז אירופה".
עוד אמר כי "כיזם ואיש תעופה אתה לא יכול להיכנס לתחום מבלי להבין את התנודתיות של הביקושים, כאשר גם מלחמות משבשות את הביקוש. הבאנו ארצה במלחמה אלפי אנשי סגל של בתי החולים בישראל. אנשי תעשיות ביטחוניות, אלפי מקרים הומניים. במהלך התקופה הרלוונטית הפעלנו 100 טיסות חילוץ, 7,000 איש".
אייל אמזלג מייסד ומנכ"ל NUVEAUX, אסטרטג נדל"ן ומלונאות בינלאומי, הסביר כי "צריך לבנות מותג ייחודי לעיר חיפה. ישנה אהבה לחיפה על ידי המקומיים, אולם זה מותג שאין לו נרטיב ואינו מורכב. כדי לפתח מותג, מתחילים עם התשתיות הקיימות, החוף, הר הכרמל ולמנף אותם. יש לבנות תוכנית של שש שנים שתחבר בין התעשייה, לתיירות".
דוד בארי יזם ומלונאי חיפאי, טען כי "חשוב לדבר על חיפה בשיח לאומי. במשך שנים התייחסו לחיפה כפרובינציה מעבר להרי החושך. אבל, עיר עם כבוד עצמי צריכה להילחם להיות בפרונט וללכת עם הטובים ביותר. כשהקמתי בתי מלון בעיר, הסתכלו עלי כמישהו שהחליק על בננה. במובן מסוים המבקרים צדקו, כי מה הטעם להקים מלונות ללא תיירות? חיפה ממלאת 3% בלבד מהתיירות הישראלית.
"למרות המספרים הללו, אני מרגיש אופטימיות זהירה, בעקבות הבחירה המחודשת של יונה יהב והחברה הכלכלית. החליטו לשים את הנושא התיירותי על השולחן. ללא תוכנית ישימה של מימון עם שלושה שלבים להפיכת חיפה לאייקון תיירותי, לא יקרה שום דבר. כדי שיהיה מפץ, צריך לחשוב קדימה. בחיפה זה קל כי יש עם מה לעבוד. אני כל היום במלונות, זו הפריבילגיה שלי כיזם, אני מדבר עם אורחים. אין אחד שלא נפעם ממה שקורה בעיר. 'חיפה לא צפויה, אומרים לי'. כלומר ההבדל בין מה שחושבים על העיר לבין מה שהיא באמת, לא יאמן. על כן צריך לשנות את החשיבה על העיר".
שירי ויצנר, בלוגרית חיפאית: "הבלוג שלי התפתח עם הסצינה הקולינרית בעיר. למדתי הרבה דברים על העיר, אבל בחיפה אפשר להתאהב רק דרך הרגליים. לכן בחרתי להקטין את עקומת הלמידה עבור אחרים. רציתי לעזור לחיפה לספר את הסיפור של עצמה. חיפה לא יודעת לספר את הסיפור שלה. היא לא מבינה את עצמה. זה מביא אותנו לקולינריה. חיפה היא עיר חוף ש-80% מהחופים שלה סגורים עבור הציבור הרחב, אבל היא יכולה להציע משהו אחר. היא מתחילה לצמוח מלמטה עם רב תרבותיות ואומנות. מרגישים את זה באומנות ובקולינריה".
























