סגור
אירוע טק עצמאות - גל בר דעה
(צילום: קובי קואנקס, סיני דוד)

טק עצמאות
גל בר דעה: "ליזמים יש יכולת מיוחדת לשמור על אופטימיות, עליהם לשקף זאת לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO דיבר באירוע טק עצמאות של כלכליסט. לדבריו, "כשנוסעים ברכב עם אורות נמוכים יש מלא בורות בכביש, אבל אם עולים לאורות גבוהים יש הרבה תקווה"

"ליזמים יש יכולת מיוחדת לשמור על אופטימיות ולראות את התמונה הגדולה, והם צריכים עתה לשקף את האופטימיות הזו לכל מי שסביבם" – כך אמר גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO, בפתח אירוע טק עצמאות שנערך הערב (ד') לרגל השקת מוסף 50 הסטארט-אפים המבטיחים של "כלכליסט".
"יש לי ילדים בני 10 ו-6 וביום העצמאות הם לקחו אותי לכיכר", הוסיף בר דעה. "ניסיתי להסביר לבן שלי את הרעיון של כלכלת חימושים, את הטרמינולוגיה של מלחמה. ישבנו שם כמה חברים והתחלנו לדבר. אלו מלח הארץ, אנשים שעושים דברים מדהימים, וכולם בדיכאון מוחלט. הכל גרוע - ההסברה, הכלכלה, האנטישמיות, החרדים. הסברתי להם שכשנוסעים ברכב עם אורות נמוכים יש מלא בורות בכביש, אבל אם עולים לאורות גבוהים יש הרבה תקווה.
"יש סיפור על שני אנשי שיווק של נייק שנסעו לאפריקה לבדוק האם יש שם שוק. אחד חזר, ובמצגת שלו סיפר שיש מיליארד אנשים בלי נעליים ולכן אי אפשר להשיק שם כלום. השני אמר שיש מיליארד אנשים בלי נעליים לכן יש הזדמנות מדהימה. זו מהות האופטימיות של יזמים. במשך 5 שנים מספרים לנו שאי אפשר לבנות בנק חדש בישראל, שזה לא יעבוד. לא נביא לקוחות, לא נביא משקיעים. נשארנו אופטימיים, ובסוף באנו לאנשים כדי להגיד 'אמרנו לכם'.
"יש בישראל אנשים אופטימים נגד ככל הסיכויים, עם חלום לשנות את התעשייה ולהשיק קטגוריה. ליזמים האופטימים יש תפקיד אחד בחיים: אנחנו צריכים להיות אופטימים לעובדים שלנו, למשקיעים, לשותפים, וגם לכל מי שסביבנו. רוב האנשים לא יודעים לעלות מאורות נמוכים לגבוהים, הם נשארים רק עם הבורות בכביש. אבל ליזם יש יכולות להיות אופטימי ולעלות לאורות גבוהים, לראות את התמונה הגדולה".