סגור
כנס meet & tech מאי פיאמנטה
(טל אזולאי)

Meet&Tech
מאי פיאמנטה, מייסדת Vee: “לדור שלי לא אכפת מכסף"

את הדברים אמרה פיאמנטה במפגש Meet&Tech של כלכליסט ו־UBS ישראל. על Vee, המיזם שהקימה לניהול התנדבות, אמרה: "יש לנו יותר מ־100 אלף תומכים ברשתות החברתיות בכל העולם. הילדים של כל אחד ואחת מכם מחפשים משמעות"

"אני מאי, אני בת 22 עוד שבוע, ואני היום המנכ"לית והמייסדת־שותפה של חברת Vee. גייסנו עד עכשיו 12 מיליון דולר. אנחנו מעסיקים 60 עובדים, ואנחנו ליטרלי מצילים את העולם", כך פתחה את הרצאתה מאי פיאמנטה, שהקימה את Vee, סטראט־אפ לניהול התנדבות".


הפלטפורמה של Vee מחברת בין חברות וצוותים שרוצים לתרום לקהילה לבין עמותות הזקוקות לסיוע ברחבי העולם. הפלטפורמה מציעה מרקטפלייס רחב של הזדמנויות התנדבות, כמו חלוקת מזון, חונכות לנוער, יוזמות סביבתיות, רווחת בעלי חיים ועוד. בנוסף, המערכת מאפשרת לבצע ניהול חכם ואינטראקטיבי של תהליך ההתנדבות בארגון.
איך הגעת להקים חברה בגיל 22?
"כשהייתי בת 8, היתה לי חברה בשם אפרת שחלתה בסרטן, והיא היתה הכל בשבילי בעולם. אחרי שהיא נפטרה הרגשתי שאני חייבת לה ואני חייבת להחזיר לה על כל מה שהיא היתה בשבילי, אז בתחילת כיתה ז' הורדתי את כל השיער שלי ותרמתי את השורשים שלי למחקר על נשירת שיער בכימותרפיה אצל חולי סרטן".
"יום אחד אנחנו כבר לא נהיה כאן, ונשאל את עצמנו מה עשינו כאן ואיך הגבנו לכל מה שקורה סביבנו. אני לקחתי איתי את השאלה הזו שנה אחרי שנה, מכיתה ח’ ועד כיתה י”ב, אז מכרתי את העסק הראשון שלי וזכיתי במקום שני בתחרות רובוטיקה עולמית. לאחר מכן התגייסתי לשירות צבאי, ויום לפני השחרור גייסתי את המיליון דולר הראשון שלי".
בפברואר השלימה Vee גיוס סיד של 12 מיליון דולר. סך הכל גייסה החברה 13.5 מיליון דולר מהקמתה, כולל השקעת הפרי־סיד.

1 צפייה בגלריה
כנס meet&tech מאי פיאמנטה וידאו
כנס meet&tech מאי פיאמנטה וידאו
מאי פיאמנטה, מייסדת Vee: “לדור שלי לא אכפת מכסף"
(צילום: טל אזולאי)

איך האירוע הזה השפיע על החברה שבחרת להקים?
"אני לקחתי איתי את השאלה שלי איך אני יכולה להשאיר משהו מאחוריי בעולם, והמטרה שלי, המטרה שלנו, היא להפוך את Vee לתשובה של כולנו, ושל כל אחד בחדר שלנו לשאלה איך אני רוצה להחזיר לעולם, בין שאני עמותה, בין שחברה ובין שעירייה. אני חושבת שדווקא בזמן הקורונה למדנו שאנחנו לא שווים שום דבר אם אנחנו לא מחזירים".
לדברי פיאמנטה, "ל־Vee יש יותר מ־100 אלף תומכים ברשתות החברתיות בכל העולם. אנשים שמביאים טראפיק ולקוחות ל־Vee שאולי לא עובדים אצלי, אבל הם מביאים לי לקוחות ותומכים בעסק שלי מכל רחבי העולם. זה לימד אותי שלאנשים בעולם, במיוחד לדור שלי, לא אכפת יותר מכסף. הילדים של כל אחד ואחת מכם מחפשים משמעות. “הם מחפשים להיות חלק ממשהו הרבה יותר גדול. הם רוצים שאתם כמעסיקים וקולגות תיתנו להם לנצל את הזמן שלהם על דברים משמעותיים לעולם. בסוף, הכל אפשר להחזיר. הדבר היחיד שאי אפשר להחזיר זה הזמן. אז בואו נשתמש בו בדרך הכי טובה".