סגור
ועידת ניו יורק רנדי צוקרברג, גיא פרנקלין
(צילום: אלעד גרשגורן, תומריקו)

Mind the Tech NY
רנדי צוקרברג: "ליזמים הישראלים יש נחישות ועצבי ברזל"

צוקרברג, יזמית ואחותו של מייסד מטא, אמרה את הדברים בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי. לדבריה, היא "מעודדת אנשים להשקיע בשלבים מוקדמים בסטארט-אפים הישראלים, את האופי הזה של לא לוותר ולא להתייאש יש ליזמים מישראל"

"כשחושבים על מידע ומדיה צריך לדבר על כמה רמות". כך אמרה רנדי צוקרברג, יזמית, בכירה לשעבר במטא ואחותו של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ״ל מטא, בוועידת ניו יורק 2024 של כלכליסט ובנק לאומי.
צוקרברג שוחחה בוועידה עם גיא פרנקלין, מייסד ושותף כללי ב-"Israel mapped in NY". השיחה נגעה הן לנושאים כגון דיסאינפורמציה באינטרנט והן לריצות אולטרה מרתון שהפכו באחרונה לתחביב שלה.
רנדי צוקרברג, לפני חודשיים השתתפת באירוע עם ילדי משפחות החטופים הישראלים, את רואה את דעת הקהל העולמית . אירוע כזה מוביל ללא מעט מחשבות על דרכי ההתמודדות עם דיסאינפורמציה שרק מתגברת בעקבות שימוש בכלי AI מסוימים שיכולים לעוות את המציאות.
"ברמת המאקרו אפשר לחשוב על כמה מהר המידע עובר. בהתחלה, בימיה הראשונים של מטא, חשבתי על המדיה החברתית ׳איזה יופי אנחנו נותנים קול לכולם' ועכשיו אני חושבת - 'אנחנו נותנים קול לכולם וזה חומר למחשבה׳. אבל היום אני חושבת גם ברמה יותר אסטרטגית. כך למשל, בבחירות לא מתמקדים באנשים שכבר החליטו אלא במי שמתנדנד. הייתי רוצה שנהיה יותר אסטרטגיים ולא ניצור תיבות תהודה.
ברמה השנייה, זו של המיקרו, כל אחד שיש לו קול או פלטפורמה צריך לחשוב איך מעצבים ואיך קובעים את הקול הזה כיום״.

1 צפייה בגלריה
ועידת ניו יורק - רנדי צוקרברג מנכ"לית Hug ו צוקרברג מדיה ו גיא פרנקלין מייסד ושותף כללי בIsraeli Mapped in NY Ventures
ועידת ניו יורק - רנדי צוקרברג מנכ"לית Hug ו צוקרברג מדיה ו גיא פרנקלין מייסד ושותף כללי בIsraeli Mapped in NY Ventures
רנדי צוקרברג עם גיא פרנקלין
(צילום: אלעד גרשגורן)

כיצד משמרים אובייקטיביות בדיווח על עובדות ?
״אנחנו צריכים לוודא שלאנשים עם טכנולוגיה יש גישה למידע הכי נכון והכי מדויק. אם זה נוצר על ידי בינה מלאכותית צריך לבחון כמה אוטנטי בסיס המידע.״
״בואי נדבר על סטארטאפ אפים ישראלים״, הציע פרנקלין וצוקרברג מיד הגיבה שמדובר באחד הנושאים הקרובים לליבה . השניים עברו לדון באתגרים ההזדמנויות אחרי השביעי באוקטובר.
״אני מאוד גאה להיות שותפה בקרן ההון סיכון Surround Ventures שמשקיעה בסטארט אפים ישראלים. אני גם מעודדת אנשים להיות משקיעים בשלבים מוקדמים, בסבבי סיד הראשונים שלהם בסטארט אפים הישראלים. לפני 15 שנה הובלתי סיור של אנשי השקעות מסיליקון וואלי, לא יהודים, כיסינו את ההוצאות שלהם והם היו צריכים להשקיע בחברה כלשהי. ראינו שמערכות היחסים האלה נמשכו הרבה מאוד שנים. ברגע שאתה משקיע בסטארט אפ אתה נשאר מחובר לקהילה ולא רק לחברה שבה השקעת. מכיון שכך חשוב לי לראות עוד ועוד התפתחויות והשקעות מהסוג הזה״.
״איך סטארט אפים חושבים עכשיו מחדש על השווקים של הפעילות - איפה התחומים הנוחים והמבטיחים יותר?״
״השוק באופן כללי לא הכי טוב עכשיו, אבל ישראל ממשיכה להצטיין בתחום הסייבר וזו הזדמנות נהדרת להשקעה. תחומים נוספים וחזקים הם כמובן הבינה המלאכותית וכן טכנולוגיות בתחום הרפואי, פתרונות להארכת חיים הלת׳ טק״.
בהמשך לדיון בטכנולוגיות מבטיחות וסטארט אפים. פנה פרנקלין לשוחח עם צוקרברג על הסטארט אפ שהקימה בשם HUG, אשר מהווה מרקטפלייס, מקום למפגש של קונים ומוכרים, של אומנים. האומנים, בהם גם ישראלים, מציגים את התוצרים שלהם באתר של צוקרברג שמאתר עבורם קונים.
"תמיד הייתה לי רגל בטק ואחת באומנות,״ אמרה צוקרברג בהתייחסה לנושא וגילתה למשתתפי הוועידה : ״הייתה תקופה שהופעתי בברודווי כאן בניו יורק, אבל אחד הדברים שמשכו אותי תמיד לאומנות הוא שאפשר להביא להופעה על במה אחת אנשים עם השקפות מאוד שונות״ ,הסבירה. "אני אשמח לראות יותר סיפורים חיובים על ישראל.ע כשיו יש בברודווי ארבע הצגות על השואה ומדובר בסיפורים מאוד יפים . זו עוד הזדמנות נהדרת להציג את ישראל״, ציינה צוקרברג .
״יש לי גם פלטפורמת מרקטפלייס של אומנות ויש שם הרבה מאוד אומנים ישראלים, מתוך 20 אלף רשומים שם. זה נהדר שאנשים יכולים להרוויח כסף מעשייה שהם אוהבים״.
את השאלה האחרונה ייחד פרנקלין לתחביבה של צוקרברג והוא ריצות אולטרה מרתון, כלומר ריצות של יותר מ40 קילומטר ומעלה - ושאל לדעתה בדבר ההשפעה של הספורט הזה על המנהיגות.
״אולטרה מרתון היא כל ריצה של יותר מ 42 ק״מ, את האולטרה מרתון הראשון רצתי מיד אחרי 7 באוקטובר, זה היה עם דגל ישראל ורצנו גם מסביב לבניין האו״ם. מי שרץ למרחקים כאלה צריך להיות עם נחישות ועצבי ברזל. את האופי הזה של לא לוותר ולא להתייאש יש לרצים וליזמים הישראלים", סיכמה צוקרברג.