סגור
מינגלינג ועידת ישראל יפן 2023
(צילום: שמוליק דודפור)

ועידת טוקיו
מול הנוף האייקוני של צומת שיבויה: ועידת העסקים של ישראל-יפן בטוקיו

500 יזמים, בכירי הייטק, אנשי עסקים ומשקיעים נפגשו לערב מינגלינג, אוכל וסאקה בקוקטייל חגיגי שפתח את ועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו, שבמרכזה שלושה ימים של מפגשי חדשנות, נטוורקינג, הרצאות מרתקות והזדמנויות עסקיות. בין הנואמים היה שגריר ישראל ביפן: "שילוב עסקי בין ישראל ליפן יכול לעבוד, ויש הרבה מנועים שיחזקו את מערכת היחסים"

כשברקע הנוף האייקוני של צומת שיבויה, 500 בכירים ובכירות ישראלים ויפנים התכנסו לקוקטייל הפתיחה של ועידת העסקים ישראל-יפן בטוקיו של כלכליסט ובנק דיסקונט. האירוע פתח רשמית את ועידת ישראל-יפן הראשונה, שבמרכזה שלושה ימים של מפגשי חדשנות, נטוורקינג, הרצאות מרתקות והזדמנויות עסקיות עם כמה מהשחקנים הגדולים בכלכלה היפנית, בסקטור העסקי ובמערכת הפוליטית של יפן, כולל הזדמנויות לפגוש בכירים ומובילי חדשנות בחברות נבחרות מארץ השמש העולה ומאומת החדשנות העולה.
"השגנו כל כך הרבה דברים בקידום היחסים בין יפן לישראל, ובמובנים רבים אנחנו רק בתחילת הדרך", אמר שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן. "השוק היפני השקיע בעשור האחרון עשרות מיליארדי דולרים בישראל, ויפן היא שותפת המסחר מספר 1 של ישראל באסיה. יש הבדלים משמעותיים בין תושבי המדינות ישראלים מדברים יותר מדי לפנים, הם מאוד לא רשמיים, מקבלים החלטות וטועים. יפנים מקבלים החלטות בצורה מאוד מחושבת. השילוב הזה יכול לעבוד, ויש לנו הרבה מנועים שיכולים לחזק את מערכת היחסים. לפני כמה שבועות השקנו ויזת עבודה שתאפשר לצעירים ישראלים להגיע ליפן ולעבוד במדינה במשך שנה. מנוע חשוב נוסף זה הטיסות הישירות ליפן של אל על. טוקיו ותל אביב מעולם לא היו קרובות יותר".


"בישראל, חשבנו פעם שאנחנו יכולים להתחרות ביפן ולייתר מכוניות. עשינו את זה, יצרנו מכונית – הסוסיתא. זו הייתה מכנית גרועה. הבנו שאנחנו לא יכולים להתחרות ישירות עם יפן וצריכים להתמקד לא במכונית אלא במוח שלה, בטכנולוגיה. לכן יצרנו את ווייז ומובילאיי, דברים שיכולים להשתלב עם תעשיית המכוניות של יפן. יפן וישראל חולקות ערכים דומים: דמוקרטיה, אמונה בשלטון החוק ובחופש. יחד אנחנו יכולים לעבוד ולהשיג הרבה".
מנכ"לית כלכליסט, נועה תמיר, הגדירה את הוועידה מפגש של חדשנות ועסקים בין שתי אומות יוצאות דופן. "היום אנחנו יוצאים למסע שמאחד את הרוח היזמית של תל אביב ואת הקדמה הטכנולוגית של טוקיו, תוך מתן מחווה וחדשנות וקישוריות", היא אמרה. "אנחנו חוגגים חיבור של טכנולוגיות חדשות בין ישראל ליפן, את הכוח הטרנספורמטיבי של שיתוף פעולה שמתגלה כשיזמים, משקיעים ואנשי חזון נפגשים כדי לבנות ביחד עתיד משגשג. אנחנו משיקים כוסית לרוח המשותפת של חדשנות וידידות שמאחדת את שתי האומות שלנו".
אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט, מנותני החסות המרכזיים של הוועידה, הוסיף: "אני שמח לפתוח את הוועידה הזו של הקהילות העסקיות של ישראל ויפן. מקווה שזו תחילתה של מסורת של ועידה שנתית שבה אנשי עסקים ישראלים באים ליפן, ואולי גם של ביקורים תכופים יותר של אנשי עסקים יפנים בשיראל. אין לי ספק שיש הרבה מקום לשיתוף פעולה רחב בין המדינות. החדשנות הישראלית והחדשנות היפנית יכולות להשיג הרבה יחד, אבל כדי לעשות את זה אנחנו צריכים לעבוד על מערכת היחסים והבנת התרבות. אני מקווה שזו התחלה יפה של שותפות נהדרת בין שתי המדינות".