סגור

ועידת טוקיו
הבכירים היפנים והכוכבים הישראלים בוועידת כלכליסט הראשונה בטוקיו

הוועידה בשיתוף בנק דיסקונט, נפתחת היום (שני) ותכלול שלושה ימים של מפגשי חדשנות, נטוורקינג, הרצאות והזדמנויות עסקיות עם כמה מהשחקנים הגדולים בכלכלה היפנית ובסקטור העסקי. ראש ממשלת יפן יפתח אותה בנאום חגיגי

אחרי ניו יורק, לונדון, עמק הסיליקון, ברלין, פריז, יוון ואיחוד האמירויות, "כלכליסט" מביא את המיטב של ההייטק הישראלי לטוקיו עם ועידת ישראל־יפן הראשונה, שתרכז את השחקנים החדשניים ופורצי הדרך מארץ השמש העולה ומאומת החדשנות העולה.
הוועידה, בשיתוף בנק דיסקונט שתיפתח היום (שני), תימשך 3 ימים ותכלול מפגשי חדשנות, נטוורקינג, הרצאות מרתקות והזדמנויות עסקיות עם כמה מהשחקנים הגדולים בכלכלה היפנית, בסקטור העסקי ובמערכת הפוליטית, כולל הזדמנויות לפגוש בכירים בחברות מובילות כמו Toshiba, NTT, Dentsu, Fujitsu, Hitachi, בורסת טוקיו, Nikkei Asia, Mpower Partners, Omron Ventures ,Aeon Suntory, ו־Mizuho Bank.
מו״ל כלכליסט יואל אסתרון אמר לקראת הוועידה: ״כלכליסט ממשיך לקדם את ההייטק הישראלי בכל הפלטפורמות של העיתון ובכנסי טכנולוגיה וחדשנות בארץ וברחבי העולם. שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ויפניות יכולים דווקא בעת הזו להיות אטרקטיביים לשני הצדדים״.
הוועידה תיפתח בנאום חגיגי בווידיאו של ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה. ראש הממשלה ה־100 של יפן, קישידה, מונה לתפקיד ב־2021 מטעם המפלגה הליברלית־דמוקרטית. במרכז פעילותו עומדים מאמצים להזניק את כלכלת יפן לצמרת העולמית ולהפוך אותה לשחקנית מובילה בהתמודדות עם משבר האקלים. באפריל השנה הוא נבחר לאחד מ־100 האנשים המשפיעים בעולם של מגזין "טיים". בין הבכירים היפנים שיהיו על הבמה המרכזית:
הירומי יאמאג'י, מנכ"ל בורסת טוקיו, אחת מחמש הבורסות הגדולות בעולם עם שווי שוק של 5.65 טריליון דולר. בבורסה רשומות קרוב ל־2,300 חברות, ובהן ענקיות גלובליות כמו סוני, הונדה, מאזדה, מיצובישי, טויוטה וסופטבנק. שיגסאבורו אוקומורה הוא העורך הראשי היוצא של ניקיי אסיה ומנהל החדשות הבינלאומיות של "ניקיי", מגזין שבועי באנגלית שמוביל את הסיקור העולמי של המתרחש באסיה והעיתון האח של "פייננשל טיימס". הוא חלק מקבוצת ניקיי, מקבוצות התקשורת הגדולות בעולם שמעסיקה 1,500 עיתונאים ב־37 מדינות.
6 צפייה בגלריה
מימין פומיו קישידה אורי לוין הירומי יאמאג'י נדב ארגמן ועידת טוקיו
מימין פומיו קישידה אורי לוין הירומי יאמאג'י נדב ארגמן ועידת טוקיו
מימין: פומיו קישידה, אורי לוין הירומי יאמאג'י ונדב ארגמן
ויווק מאהאג'ן הוא סגן נשיא וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פוג'יטסו. ענקית הטכנולוגיה, שנוסדה ב־1935, היא אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם בתחום שירותי ה־IT והגדולה ביותר ביפן בתחום זה. בנוסף מייצרת החברה מחשבים אישיים ושרתים, יש לה פעילות משמעותית בתחומים כמו התקני אחסון, טלקום, מיקרואלקטרוניקה ומזגנים. במסגרת תפקידו מוביל מאהאג'ן את פעילות הענן, הרשתות, התמיכה והייעוץ של פוג'יטסו ואחראי על קידום והוצאה לפועל של שיתופי פעולה ועסקאות בתחומים אלו.
הירו מורי, מנהל מרכז הפיתוח של טושיבה בישראל. כנציג הבכיר המקומי של יצרנית המחשבים האישיים, מוצרי האלקרוניקה, מוצרים לבנים, ציוד רפואי, מעבדים, התקני אחסון ועוד קשת של מוצרים, מורי אחראי לאתר את השחקניות החדשניות ביותר בשוק הישראלי ולחבר אותן לצרכים הרבים והמתפתחים של טושיבה.
קייגו אאוגי עומד בראש יוזמת החדשנות של Dentsu, חברת הפרסום ויחסי הציבור הגדולה ביפן והחמישית בגודלה בעולם. החברה עובדת עם כמעט כל ארגון משמעותי ביפן ומרכזת 28% מתקציבי הפרסום במדינה. בתפקידו הנוכחי אחראי אאוגי על פיתוח שווקים דיגיטליים חדשים ופתרונות עסקיים עבור חברות מבטיחות מחוץ ליפן.
6 צפייה בגלריה
מימין אוקה אטסוקו עמיקם נורקין קאתי מאטסואי ד"ר איתן וירטהיים ועידת טוקיו
מימין אוקה אטסוקו עמיקם נורקין קאתי מאטסואי ד"ר איתן וירטהיים ועידת טוקיו
מימין: אוקה אטסוקו, עמיקם נורקין, קאתי מאטסואי וד"ר איתן וירטהיים
מ־Aeon, הקמעונאית הגדולה באסיה שמפעילה רשת ענק של קניונים, סופרים, חנויות נוחות וחנויות מתמחות, יגיע לוועידה המנהל הבכיר לפיתוח עסקי ושיווק, טסוקאסה אוג'ימה.
אוקה אטסוקו היא סגנית נשיא בכירה וראשת תחום תכנון מו"פ ב־NTT, חברת הטלקום החמישית בגודלה בעולם מבחינת הכנסות והחברה השלישית בגודלה ביפן אחרי טויוטה וסוני. בין השאר, החברה שולטת במפעילת הסלולר הגדולה ביפן, שלה 83 מיליון מנויים, ויש לה פעילות בקרוב ל־200 מדינות בתחומים כמו סלולר, תקשורת קווית, רשתת תקשורת, מערכות מידע והגנת סייבר.
גו סוגיהרה הוא מנכ"ל חברת השיווק בדיגיטל Atara. החברה מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות ומערכות שיווק דיגיטלי מתקדמות. הפלטפורמה של החברה מאפשרת למפרסמים וסוכנויות פרסום לייצר אוטומטית דו"חות שמרכזים את כל דאטה המדיה שלהם. נוריוקי אנדו הוא נשיא ומנכ"ל Suntory Global Innovation Center, זרוע החדשנות של יצרנית המשקאות האלכוהוליים והקלים Suntory. הזרוע הוקמה ב־2012 כדי לבצע מחקרים בטכנולוגיות ליבה שרלבנטיות לחברה, ומנהלת מחקרים בתחומים כמו חקר צמחים והשפעת משקאות על הגוף האנושי.
6 צפייה בגלריה
מימין שיגסאבורו אוקומורה נטע קלמנסון דב מורן יומיקו מוראקמי ועידת טוקיו
מימין שיגסאבורו אוקומורה נטע קלמנסון דב מורן יומיקו מוראקמי ועידת טוקיו
מימין: שיגסאבורו אוקומורה, נטע קלמנסון, דב מורן ויומיקו מוראקמי
בראש אוניברסיטת שיזנקאן, מוסד חדש ללימודים מתקדמים במינהל עסקים שפתח את שעריו ב־2018, עומד יו"ר המוסד, הנשיא והמייסד, ד"ר טומויושי נודה. הוא הקים את שיזנקאן במטרה לשנות את החשיבה המקובעת שמאפיינת את לימודי מינהל העסקים.
מאסאטו קאנדה הוא ראש מחלקת תיאום חדשנות הסטארט־אפים בבנק מיזוהו, אחד משלושת ה"מגה־בנקים" של יפן. בעל ניסיון של יותר מ־25 שנה בבנקאות השקעות ובנקאות קמעונאית, ותואר במינהל עסקים מ־MIT, קאנדה אמון על איתור חברות שמפתחות טכנולוגיה בעלת חשיבות לעתיד הבנק, וקידומה באמצעות השקעות או שילובה במערכות הבנק ושירותיו.
עוד ישתתפו בוועידה שותפים בכירים בכמה מקרנות ההון סיכון המשפיעות ביפן, ובהם קאתי מאטסואי ויומיקו מוראקמי, שותפות כלליות ב־MPower Partners, קרן ההון סיכון בהשקעה אחראית (ESG VC fund) הראשונה מסוגה ביפן, שהשקיעה בין השאר ב־Unifa, Jupiter Intelligence ו־ClipLine. מאטסואי, לשעבר סגנית יו"ר גולדמן זאקס יפן ובעלת תואר ראשון ושני מהרווארד, נחשבת לפורצת דרך בהסרת מחסומים שמוצבים בפני נשים בכניסה להייטק ובקידום גיוון מגדרי. מוראקמי, בעלת תארים מסטנפורד ומהרווארד, עמדה בעבר בראש משרד טוקיו של ה־OECD ומכהנת במקביל בתפקידים כמו חברת הוועדה המייעצת של בית הספר למינהל עסקים של הרווארד, וחברת הוועדה המייעצת של בוש, ואיל אגמוני, שמנהל מטוקיו את קרן ההשקעות האסייתית Chartered. אגמוני זיהה לפני כשבע שנים את הצורך של חברות יפניות גדולות להיות חשופות לדיפ-טק והתחיל להשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות. יחד עם אוניברסיטת תל אביב הקימו את TAU Ventures שם הם המשקיע העיקרי ועד היום השקיעו 350 מיליון דולר בלמעלה מ-50 חברות הייטק ישראליות.
6 צפייה בגלריה
איל איצקוביץ' ויווק מאהאג'ן הילה חימי אלפרט קייגו אאוגי ועידת טוקיו
איל איצקוביץ' ויווק מאהאג'ן הילה חימי אלפרט קייגו אאוגי ועידת טוקיו
מימין: איל איצקוביץ', ויווק מאהאג'ן, הילה חימי וקייגו אאוגי
ד"ר טומוקו אינואו היא מנכ"לית קרן ההון סיכון Omron Ventures, שהשקיעה בחברות כמו D–ID הישראלית. לאינואו ניסיון נרחב כמשקיעה בתחום הבריאות, וטרם הצטרפותה לאומרון הקימה קרן הון סיכון ייחודית שהשקיעה במפתחות מכשירים רפואיים בעמק הסיליקון וביפן.
נובויוקי אקימוטו הוא מייסד ומנהל AT PARTNERS, קרן שמתמחה בהשקעה בקרנות הון סיכון. עד עתה השקיעה הקרן 250 מיליון דולר ב־17 קרנות הון סיכון שהוזרמו ל־2,600 סטארט־אפים, בעיקר בארה"ב, האיחוד האירופי וישראל. בין השאר השקיעה הקרן בקרנות הישראליות Vertex Ventures, OurCrowd ,Vintage, פיטנגו ו־Team8. עוד ישתתף סמנכ"ל הטכנולוגיות של GMO Payment Gateway, טאקאשי מיטאני. GMO Payment Gateway היא אחת החברות המובילות בתעשיית התשלומים המשיקה ללא הרף את מערכות התשלומים מהדור הבא.
ריוסוקה אושידה הוא סמנכ"ל הפינטק של רגולטור הבנקים ושוק ההון של יפן, FSA. אושידה אחראי בין השאר לקידום פיתוח אסטרטגי ושילוב אחראי של טכנולוגיות ושירותים חדשים בגופים הפיננסיים השונים ביפן. פרופ' הייזו טאקנאקה הוא אחד הכלכלנים החשובים ביפן. טאקנאקה, דירקטור בפורום הכלכלי העולמי, כיהן בעבר כשר הפנים והתקשורת של יפן, וכיום הוא מרצה וחוקר באוניברסיטת קיו ויו"ר תאגיד כוח האדם פאסונה.
6 צפייה בגלריה
אייל אגמוני ד"ר טומוקו אינואו פרופ' חוסאם חאיק דינה בן טל גננסיה ועידת טוקיו
אייל אגמוני ד"ר טומוקו אינואו פרופ' חוסאם חאיק דינה בן טל גננסיה ועידת טוקיו
מימין: איל אגמוני, ד"ר טומוקו אינואו, פרופ' חוסאם חאיק ודינה בן טל גננסיה
עוד ישתתפו בוועידה נציגים מענקית הביטוח Tokio Marine Holdings שפעילה ב־38 מדינות, הירו מורי, דירקטור וסגן נשיא בכיר בחברת ניהול הנדל"ן Mori Building, שמפעילה 107 בנייני משרדים ביפן ובסין בשטח כולל של 1.16 מיליון מ"ר, יוטה איגוצ'י ויואב רמות, מייסדים של Million Steps שמלווה חברות יפניות לכניסה לשוק הישראלי.
6 צפייה בגלריה
גלעד כהן שגריר ישראל ביפן
גלעד כהן שגריר ישראל ביפן
גלעד כהן שגריר ישראל ביפן

שורת אירועי צד לקהילת הטק הישראלית

בוועידה יתרחשו כמה אירועי צד לקהילת הטק הישראלית:
The Road to Japan: Marketing and Advertising in the Japanese Market
דנטסו, חברת המדיה הגדולה ביפן, עורכת מפגש אקסקלוסיבי בטוקיו המתמקד בדרך של חברות ישראליות לחדור ולנצח בשוק היפני.
Connecting Japan & Israel’s Innovation Ecosystem
JIIP - Japan Israel Innvation Platform , הוא שיתוף פעולה בין מרכז פרס לחדשנות לאונ' שזינקאן בטוקיו, במטרה לייצר קשרים עסקיים בין חברות מובילות ויזמים בין שתי המדינות. במסגרת האירוע, אוניברסיטת Shizenkan תארח סטארט־אפים נבחרים לפגישות עסקיות עם חברות יפניות מובילות.
Your Gateway to Western Japan
NTT Innovation Laboratory Israel והנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה ביפן מזמינות חברות ישראליות בעלות נוכחות ביפן להשתתף ביום החדשנות הישראלי. לחברות הנבחרות תהיה הזדמנות להציע ולהיפגש עם הנציגים והשותפים של NTT West.
הישראלים בוועידה
אורי לוין מנכ"ל בנק דיסקונט; גלעד כהן, שגריר ישראל ביפן; האלוף במיל׳ עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר לשעבר; נדב ארגמן, ראש השב"כ לשעבר; ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי בילינסון; דב מורן, שותף־מנהל Grove Ventures; נטע קלמנסון, מנהלת השוק היפני, Nayax; פרופ' חוסאם חאיק, דקאן לימודי הסמכה וראש קבוצת LNBD, טכניון; איל איצקוביץ, שותף־מנהל, פיטנגו; דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על; ענת תילא צ'רני, שותפה־מנהלת, אריסטגורה; גיא נבון, מנכ"ל דיסקונטק; אלחנן הראל, נשיא ומייסד, הראל־הרץ בית השקעות; דוד הלר, שותף, קרן ורטקס; דניאל קולבר, הציר הכלכלי של ישראל ביפן; יונתן גלזר, שותף, פיטנגו; אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף, Hailo; נועה אשר, מנכ"לית מעבדת החדשנות NTT ישראל; שני פדרמן טרם, מנהלת פיתוח עסקי וחדשנות, בנק דיסקונט; משה צרפתי, שותף מנהל, אריסטגורה; לוי הלוי, מנכ"ל כאל כרטיסי אשראי, מטיקטוק יגיעו מעין קוטלר, ראש תחום APAC Gaming, פתרונות עסקיים גלובליים ונועם זדה, סמנכ״לית שיווק גיימינג, איזור אירופה, מזרח תיכון ואפריקה וטל רקאנטי, שותף מנהל מקרן יוניוטק.