סגור
כנס שבוע AI - נגה שחר שליאר
(צילום: אולפני Ynet)
AI Week

"עוד 5 שנים יהיה פער שאי אפשר לסגור"

במסגרת שבוע ה-AI של כלכליסט ו-Commit נגה שחר שליאr מ-CyberArk ונגה מילוסלבסקי הנדלר מ-Commit חושפות את המתכון להצלחה: איך מתחילים, איפה רואים ROI ולמה ההנהלה צריכה להוביל את המהפכה 

במסגרת שבוע שידורים מיוחד של כלכליסט ו-Commit על הטמעת טכנולוגיות בינה מלאכותית בארגונים, שוחחה נגה מילוסלבסקי הנדלר, סמנ"כל מוצר ו-AI ב-Commit עם נגה שחר שליאר Director of AI Strategy and Acceleration ב-CyberArk.
"כשמסתכלים על אסטרטגיית הטמעה ומדידה של AI זה קודם כל מתחיל מאנשים", אמרה שחר שליאר. "איך הם חושבים ומתנהגים בעולם של AI. אחר כך זה התהליך - איך אנחנו יכולים לקחת תהליכים ישנים ולהטמיע בהם AI בצורה חכמה, ובסוף טכנולוגיה - איך אנחנו מטמיעים טכנולוגיה במוצרים שלנו, שזה משהו שסייברארק מובילה בו. אם AI לא בסדר העדיפויות של ההנהלה הרבה תהליכים יהיו הרבה יותר קשים. לקחנו את ההנהלה לסדנה בניו יורק שבה הם עשו level setting לאן העולם הולך, איפה נמצאים הטרנדים, איפה נמצאות הסכנות, להיות כמה שיותר על הדבר כי ככה לומדים הכי טוב.
"יש גם צורך גדול אצל העובדים ללמוד AI. עשינו שילוב בין אסטרטגיה שמגיעה מהמנהלים לבין עובדים שרוצים לפעול וללמוד בעולם ה-AI. זיהינו את תרחישי השימוש (use case) הראשונים שלנו ומדדנו איפה נמצאת המוכנות של העובדים להתחיל ולהתנסות עם AI, באילו תהליכים יש טכנולוגיה מוכנה ברמת הבשלות שלה להיות מוטמעת בארגון ובסוף ניגשנו לפיילוט ומשם הכל היסטוריה".
איך בחרתם איפה להתחיל?
"לפי שלושת הפרמטרים. מדדנו איפה אנשים נמצאים ברמת המוכנות וזיהינו את המקומות שבהם הטכנולוגיה פוגשת את המוכנות. הפוקוס שלי היה על המנוע העסקי שמניע את סייברארק קדימה - איפה יכולים להיות רווחיים יותר, להתייעל בצורה רלבנטית לעולם ה-AI. מצאנו שלושה תרחישי שימוש ראשוניים בעולם הטרנספורמציה הפנימית: 1. בעולם שירות הלקוחות והשירותים שם יש צ'אט בוטים ואייג'נטים מאוד מתקדמים. 2. בעולמות יצירת התוכן והשיווק 3. עולמות המכירה. מצאנו שאנשי מכירות שלנו מבזבזים זמן יקר על התכוננות לפגישות עם לקוחות, איסוף מידע, ניתוח של מה היה בשיחה, וגם לשם צעדנו במלוא המרץ למצוא את הג'נרטיב AI הנכון".
"יש גם הרבה אי ודאות שמגיעה עם הדבר", אמרה מילוסלבסקי הנדלר. "אחת הדרכים להתמודד היא להצמיד מספרים מדידים לכל תרחיש שימוש שאנחנו מזהים בארגון. ראשון, כמה יעלה להטמיע את הפיצ'ר הזה והשני זה כמה אנחנו חושבים שהוא יחסוך. ומניסיון שלנו הדבר הזה הוריד ברמה דרסטית גם את העובדים החוששים".
"מעניין אותי איך פגשתם את העובד בקצה. התמודדתם עם ספקות והתנגדויות?" שאלה שחר שליאר. "מילוסלובסקי הנדלר השיבה, "ברגע שהעובדים מבינים שמכירים אותם, מבינים איך הם עובדים ובאמת באים לעזור להם, אז רמת אי הוודאות יורדת והם משתפים פעולה כי הם מבינים שזה לטובתם ושהתהליכים באים לייעל להם את העבודה".
"אצלנו ראיתי גם את המנעד הזה בין חשש להבנה שאני צריך את זה", אמרה שחר שליאר, "אנשים חוששים שאולי זה יחליף אותם, מצד שני יודעים שאם אתה לא מאמץ AI היום אתה לא רלבנטי ויוצא מהמרוץ. היום זה כבר לא אני מתנגד או לא ל-AI ,אלא כמה אתה עמוק ומוביל בתוך התהליך וכמה הצלחת לראות תוצאות".
מבחינת מוצר יש אזורים שאת גאה בהם היום יותר מאחרים? ראיתם תוצאות משנות מציאות כלפי הלקוחות שלכם? שאלה שחר שליאר
"בתחום הייעול של עולמות התמיכה והמענים אנחנו רואים צמיחה גדולה ו-ROI גדול, כי שם גם נמצא כוח האדם המרכזי שיכול להתייעל ולכן הרבה מהעבודה שלנו מתמקדת שם. אבל אנחנו רואים את זה בכל התחומים - בעולמות של גבייה, כספים, בריאות ואפילו חשבות שכר בכל הארגונים".
חמש שנים קדימה מה יבדיל בין מי שיתקדם למי שנשאר מאחור?
שחר שליאר: "עוד 5 שנים נראה בבהירות מי פתח פער שאי אפשר לסגור. קצב השינוי ב-AI הוא משהו שלא ראינו בהיסטוריה של האנושות ואין ספק שמי שרוצה להיות רלבנטי ברמה העסקית והלאומית לחייב ללמד את עצמו ללמוד AI ולהסתגל לקצב השינויים. האומץ להשתנות".
מילוסלבסקי הנדלר מסכימה והוסיפה, "מנהלים ברמת C ומעלה צריכים לא לפחד להבין שצמיחה היא לא רק בכוח אדם אלא גם בהתייעלות. שם הדברים נמדדים וזו התחתונה של כולנו בכל ארגון שאנחנו עובדים".