סגור
נטלי זיו ודקל ורד-כץ
(צילום: Stream)
מנהיגות הדור הבא

"תוכן איכותי מניע את אלגוריתם קידום הסרטונים של טיקטוק"

נטלי זיו - ראש מערך תקשורת בטיקטוק, ודקל ורד כץ - בעלת קהילת הטיפוח הגדולה בישראלהרשתות העניקו הצצה לאחורי הקלעים של הקהילות וכיצד הן מג'נגלות את חייהן האישיים  

בפאנל שנערך בכנס מנהיגות הדור הבא של כלכליסט ולאומי ואשר עסק בפלטפורמה של טיקטוק ובשגשוג של יוצרות נשים בתוכה, תחת הכותרת "לא רק ריקודים: זירת הסושיאל מתפתחת, מצרכנות נבונה ועד חשיבה ביקורתית", ראיינה נועה תמיר, מנכ"לית כלכליסט, את דקל ורד כץ, מהנדסת ביו־רפואית וחוקרת בעלת קהילת הטיפוח הגדולה בישראל, ואת נטלי זיו, ראש מערך תקשורת המדינות הצומחות באירופה בטיקטוק.
נטלי זיו אמרה כי תוכן איכותי שמעורר עניין בקהילה - הוא שמניע את אלגוריתם קידום הסרטונים על ידי טיקטוק, ולא רמת הפופולריות של מי שמעלה אותו. דקל ורד כץ, יוצרת קהילת צרכניות קוסמטיקה ביקורתית שגיבשה סביבה קהילה של כחצי מליון נשים אמרה: "כל אחת צריכה להבין מה הכשרון שלה - ואז לקחת את זה הכי רחוק שאפשר".
נטלי, את עומדת בתפקיד מרכזי בטיקטוק. איך הגעת לשם?
"בתפקידי הקודם הייתי מנהלת קשרי ממשל של איביי ופייפל. כשאיביי פיצלה את החברות נשארתי באיביי, הפכתי ראש מערכת התקשורת של המדינות הצומחות בעולם. לפני 4 שנים טיקטוק פנו אליי וביקשו שאקים את מערך המדינות הצומחות באירופה. לאחרונה בתחילת המלחמה קיבלתי גם את אוקראינה, וישראל כמובן. יש לי הבת שלי (22) והבן שלי (18), הם קבוצת המיקוד שלי".
זיו הוסיפה כי "זאת פלטפורמת תוכן, אנחנו לא מגדירים את עצמנו כרשת חברתית. במרחב בין אינסטגרם לנטפליקס אנחנו יותר קרובים לנטפליקס. האלגוריתם שלנו מקדם תוכן לפי העניין בתוכן ולא לפי כמות העוקבים ומי עוקב אחריך".
דקל, את מהנדסת ביו רפואית וחוקרת, יש לך את קהילת הטיפוח הגדולה בישראל. מה הוביל למקום הזה?
"הכל התחיל מסיפור אישי, כשהייתי בת 15 חוויתי צרות עם העור שלי, חיפשתי מה יכול לעזור לאקנה שלי. התחלתי לחקור ולחפש, כל מה שעמד לרשותי היה סרטי יוטיוב של ביוטי וטיפוח. בקורונה הייתי בתואר שני להנדסה ביו־רפואית, אבל מכיוון שלא יכולתי להכנס בשערי האוניברסיטה פתחתי טיקטוק, חולקת את הידע שאספתי על רכיבים קוסמטיים ואיך הם יכולים לעזור לי עם האקנה שלי, לאט לאט התחילה להיווצר סביב השאלות והסרטונים שהעליתי קהילה, והיום אני מנהלת קהילה של כחצי מליון נשים שמתעניינות בקוסמטיקה, של צרכניות ביקורתיות של טיפוח. יש לי סטרט־אפ שקשור לזה ואני מקוה לשנות את העולם בכל מה שקשור לקוסמטיקה".
נטלי את גם קונדיטורית. איך עובד האתגר של לג'נגל בין הכל?
"כשהתחלתי את הקריירה שלי החלטתי שהילדים יגדלו לצד הקריירה. אני מאפסנת את רגשות האשם בהחלטה מודעת. בימי הולדת בגן הייתי הראשונה להביא את העוגה הכי מושקעת, פשוט כי ידעתי לתכנן כל דבר. הילדים תמיד ידעו שאני עסוקה אבל גם שאהיה בכל המקומות והרגעים החשובים להם. אני קמה ב־3 או ב־5 לפנות בוקר כדי להגיש עוגות שמרים טריות. זה עניין של בחירות, אני בוחרת פחות לצפות בטלוויזיה ונמצאת בדברים שיותר מעניינים אותי. אני מתאמנת, עושה יוגה, מוצאת זמן לשבת בבר עם הבן זוג שלי. יש זמן להכל כשיודעים להחליט על סדר עדיפויות ולנהל את הזמן".
דקל ורד כץ: "ניהול זמן זה דבר שאני עושה. שנית זה להתחתן טוב, והפרטנר שלי הוא הכי תומך. והדבר השלישי הוא להיות בחמלה כלפי עצמך. כאמא את יכולה לתכנן לו"ז וכאמא של ילדה בת שנתיים דברים לא צפוים קורים והכל יכול להתבטל, לכן זה דורש חמלה כלפי עצמך".