סגור
כנס דור המשקיעים - אביעד רוזנבוים
(צילום: עוז מועלם, צילום וידאו: גו לייב שידורים)
דור המשקיעים

"בטיקטוק מתעצבת מחדש הדרך לדבר על כלכלה ופיננסים"

כך אמר אביעד רוזנבוים, מוביל פעילות התוכן והמשתמשים של טיקטוק בישראל, באירוע "דור המשקיעים" של כלכליסט בשיתוף הפועלים והפניקס. יערה אוחיון, מנהלת קהילת היוצרים של טיקטוק:  "ככל שתשקיעו בתוכן שלכם - הסיכוי שלכם להרוויח ממנו הולך וגדל"

"בטיקטוק מתעצבת מחדש הדרך לדבר על כלכלה ופיננסים. הפלטפורמה נותנת כלים להגיע ליעדים הפיננסיים שלכם, ללמוד, ובצורה הרבה יותר פשוטה" - כך אמר אביעד רוזנבוים, מוביל פעילות התוכן והמשתמשים של טיקטוק בישראל, באירוע "דור המשקיעים" של כלכליסט בשיתוף הפועלים והפניקס.
רוזנבוים הציג את ממדי הפעילות: "להאשטאג הישראלי 'לומדים עם טיק טוק' יש 1.8 מיליארד צפיות, ההאשטאג הגלובלי 'Learn on TikTok' כבר עם 860 מיליארד צפיות".
לדבריו, "כל מה שקשור ללמידה אצלנו, העשרה וחינוך, הוא מאוד מגוון. זה יכול לנוע בין מדע, מתמטיקה וטכנולוגיה, אבל גם למקומות קצת יותר משונים. יש קהילה שלמה של אנשים שאוהבים לבנות אוהלים בשלג. זה מאוד מוזר, אבל זה דבר שנהיה גדול בטיקטוק, ואנשים לומדים את הדבר הזה ומלמדים אחד את השני. חינוך פיננסי לא פחות מורכב מלהקים אוהל בשלג, וזה נהיה תחום צומח מאוד אצלנו בטיקטוק".
בכנס הוצג לראשונה מחקר של טיקטוק אירופה על חינוך פיננסי, ממנו עולה כי 62% מהמשתמשים בטיקטוק אמרו שיש להם ידע על כלכלה ופיננסים מתוך הפלטפורמה.
לדברי רוזנבוים, המפתח לכך הוא הנגשה: "זה מידע נגיש, מידע שמוסבר לכם בצורה הכי טובה, שתבינו כמו שצריך. אנחנו עושים את זה בשילוב של שני דברים - גם בידור וגם חינוך - וככה נוצר תוכן שהוא הרבה יותר נגיש מאשר מושגים כלכליים שאולי מפחידים או נשמעים מורכבים מדי".
לדבריו, הנתונים תומכים בגישה הזו: "74% מהמשתמשים שלנו מחפשים תוכן פשוט ונגיש שיעזור להסביר להם את הדברים הסבוכים האלה. 57% מחפשים תוכן על כלכלה כדי להבין איך הדברים עובדים".
הוא התייחס גם לשינוי הבין־דורי: "לדור ה-Z כבר אין טאבו לגבי כסף. הוא מדבר על כסף, משתף מהחוויות שלו. זה גם דור דומיננטי מאוד בטיקטוק". לדבריו, הפערים ברורים: "לפי המחקר, בדור ה-X רק 29% רצו לדבר על כסף עם קולגות או חברים. בקרב בני דור ה-Z זה כבר 44%. הם הרבה יותר משתפים וחושפים את החוויות שלהם".
בהמשך חיבר רוזנבוים בין החינוך הפיננסי לכלכלת היוצרים: "אחד התוצרים המעניינים של טיקטוק ושל הדיון על כסף זה כלכלת היוצרים - יוצרים שמצליחים לעשות כסף מהפלטפורמה ועם הכסף הזה לתכנן את העתיד שלהם או להשקיע בו".
גם יערה אוחיון, מנהלת קהילת היוצרים של טיקטוק, הדגישה את אותו חיבור: "בזמן שכולם פה מדברים איתכם על מה תעשו עם הכסף שיהיה לכם ואיפה תשקיעו אותו, אני רוצה לקחת צעד אחורה ולדבר איתכם על איך תרוויחו אותו", הוסיפה.
אוחיון פתחה בתיאור מודל תגמול שמבוסס על איכות ולא על כמות: "יש תוכניות מוניטיזציה שהתחילו בשווקים גדולים מאיתנו, דוברי שפות נפוצות מעברית, שבהם אנחנו מתגמלים לא לפי צפיות אלא לפי איכות התוכן".
לדבריה, הדגש הוא על סטנדרטים מקצועיים: "אנחנו משלמים כסף עבור תכנים שעומדים בסטנדרטים מסוימים של תאורה, של צילום, של עריכה. ככל שתמשיכו להשקיע בתוכן שלכם ויהיה לכם תוכן יותר טוב, יותר איכותי - הסיכוי שלכם להרוויח הולך וגדל". לדבריה, תוכנית התגמול הזאת עדיין לא פעילה בישראל, "אבל אני מאוד מקווה להיות כאן בכנס הבא ולספר לכם על התוכנית הזאת".
בהמשך פירטה על מודל המנויים: "האפשרות השנייה למוניטיזציה היא באמצעות סאבסקריפשן. זו אפשרות לשים תכנים מאחורי חומת תשלום, וזה מתאים בעיקר למי שעוסק באקספליינרים, ב-How to, למי שיש לו מדריך דיגיטלי או נכס של ידע שהוא רוצה למסור החוצה".
אוחיון הזכירה גם מודלים נפוצים יותר בישראל: "אפשרות שלישית היא לייב גיפטינג. זו אפשרות מאוד נפוצה בארץ. זו האפשרות לקבל מתנות מאנשים שצופים בלייבים שלכם תוך כדי השידור, והמתנות האלה מתורגמות אחר כך לכסף".
בהמשך התייחסה לשיתופי פעולה מסחריים, תשלום עבור השתתפות בפעילות של מותגים וגם עבודה מאחורי הקלעים עם מותגים, כיוצרי תוכן שמנהלים אסטרטגית את הפעילות עבור חברות מסחריות. "האפשרויות שלכם לעשות כסף בפלטפורמה הן בלתי נגמרות", סיכמה אוחיון. "ואחרי שתעשו אותו - תלמדו איך להשקיע".