סגור
כנס meet & tech עידו סוסן
(טל אזולאי)

Meet&Tech
עידו סוסן, מייסד משותף ומנכ"ל Drivenets: “ב־2021 השוק לא היה הגיוני"

את הדברים אמר סוסן במפגש Meet&Tech של כלכליסט ו־UBS ישראל. “השוק בתיקון, אבל אני עדיין מאמין ביכולת שלנו לגייס כסף”, הוסיף

בגיל 26 עידו סוסן מכר את החברה שלו אינטוסל לסיסקו ב־475 מיליון דולר. הוא יכול היה לפרוש בגיל שבו אנשים מסיימים תואר ראשון.
באופן מפתיע הוא לא פרש והקים את דרייבנטס, שהיום שווה מיליארד דולר ומעסיקה 400 עובדים. בשיחה עם כתב "כלכליסט" סיפר סוסן כי הוא 20 שנה עם אשתו, יש לו 4 ילדים והוא בכלל רוצה להיות נגר.
דרייבנטס של סוסן בונה רשתות על פי מודל תשתיות הענן ומשנה את תעשיית הרשתות, כפי שהענן שינה את מודל מרכזי הנתונים. פתרון ה־Network Cloud של דרייבנטס כבר הוטמע באופן נרחב ברשת הליבה של AT&T, אחת מרשתות התקשורת הגדולות בעולם.
יש המון יזמים שיצאו לסיבוב שני ואתה יכולת להיות בגיל 26 בקאריביים. מה גרם לך לצאת לדרך כזאת קשוחה?
סוסן: "לצאת לפנסיה בגיל 26 זה לא רעיון כל כך טוב, במיוחד למישהו שמגיע מקיבוץ עם הדנ”א הקיבוצניקי. אנחנו תמיד מאותגרים והדרייב שלנו זה לשנות ולעשות, וזה מה שגורם לנו לצאת מהבית. אז החלטתי שאני מקים עוד חברה ומנסה מזלי עוד פעם ועובד עם אנשים שאני מאוד אוהב ומעריך".

1 צפייה בגלריה
עידו סוסן מייסד משותף ומנכ"ל Drivenets כנס meet_alttech
עידו סוסן מייסד משותף ומנכ"ל Drivenets כנס meet_alttech
עידו סוסן, מייסד משותף ומנכ"ל Drivenets, כנס meet&tech
(צילום: אוראל כהן)

בפעם השנייה שאתה מקים חברה, קצת מבושם מההצלחה?
"להיפך. אתה מנסה לבנות משהו יותר גדול. היו לנו כמה הצעות למכור את החברה והחלטנו לא לעשות את זה ולנסות את מזלנו. וזה מה שאנחנו עושים. אבל ברור שיש הרבה מה ללמוד — יש הרבה טעויות שאנחנו עושים ויש הרבה טעויות שאנחנו לא עושים כי למדנו מפעם קודמת".
2021 היתה שנת "הכל אפשר וכל אקדח יורה" וב־2022 קיבלנו ברקס לפנים. אתה מרגיש אווירה פחות מהנה?
"בהחלט. השוק יורד, כמעט אי אפשר לגייס כספים גדולים כמו בעבר, אבל זה לא משהו רע. השוק עושה תיקון. המכפילים שהיו ב־2021 היו לא הגיוניים בכל קנה מידה. גם אנחנו נהנינו מהמכפילים, אבל אני מאמין שנצליח לגייס עוד הרבה מאוד כסף גם במצב הנוכחי של השוק. כי חברה זה כמו מכולת: אתה צריך הכנסות, הוצאות וצריך להיות מאוזן”.
האמנת מההתחלה ברווחיות ואיזון או חשבת רק "צמיחה, צמיחה, צמיחה"?
"אני מאמין בדברים הפשוטים, מאמין שצריך צמיחה, אבל עסק צריך להיות רווחי. אם אתה רוצה לקחת את החברה להיות IPO, זה אחד הדברים שיסתכלו עליהם".
זה גרם לך לחשוב על לחכות עם תוכניות הנפקה או גיוסים?
"לא. אנחנו לא בשלב הזה. לשמחתנו, אנחנו בשלב שבו מצליחים לזכות בעוד ועוד לקוחות ומגיעים לעשרות מיליוני דולרים של הכנסות עם רווחיות יפה. בשבועיים הראשונים של תחילת 2022 היתה לנו הכנסה יותר מבכל 2021 ואנחנו מקפידים להמשיך להתפקס ולייצר ערך מוסף ללקוחות שלנו ולהגדיל הכנסות”.