סגור
ועידת ניו יורק פאנל איירה רובינס, קסנדרה סאייר
(צילום: אלעד גרשגורן, תומריקו)

Mind the Tech NY
"חברות חייבות להגיע מוכנות להנפקה"

איירה רובינס, מנכ"ל וואלי בנק וקסנדרה סאייר ראשת השווקים הבינלאומיים של בורסת ניו יורק דיברו בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי. "לוקח 18 חודשים להנפיק מהרגע שחברה בוחרת לצאת להנפקה. אם יוצאים מוקדם מדי יחושו את זה על מחיר המניה וההענות לה", הם אומרים

ארצות הברית היא הבחירה הנכונה עבור חברות ישראליות. כך מאמינים איירה רובינס, מנכ"ל וואלי בנק וקסנדרה סאייר ראשת השווקים הבינלאומיים של בורסת ניו יורק. השניים דיברו עם ירדן רוז'נסקי במסגרת ועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי. סייר הזהירה כי "לוקח 18 חודשים להנפיק מהרגע שחברה בוחרת לצאת להנפקה".
איירה רובינס, האם תוכל לשתף אותנו בדעותיך לגבי התנודתיות בשווקים הפיננסיים וההשפעה של קריסת SVB וחתימה על השוק? מה ההשפעה של השינויים הללו על היחסים של חברות טכנולוגיה עם בנקים?
"חברות באות לכאן כחלק ממערכת יחסים ורצון לשיתוף פעולה. מאז מרץ האחרון היה קשה מאוד לגייס ובנק שלם התמוטט. אנחנו בנק אמריקאי שבנוי על יחסים ויחסים קרובים עם בנק לאומי. אנחנו מעורבים הרבה שנים בתעשיית הטק ויש לנו הרבה לקוחות בעמק ובעלי יכולות לחבר חברות, הרבה מעבר למימון".
איך מערכת יחסים עם בנק יכולה לעזור להתמודד עם האתגרים הנוכחיים של הטכנולוגיה הישראלית?
"יש לנו גמישות רבה שאנחנו יכולים לתת. לכל חברת הייטק יש מקום בפעילות שלנו והחיבורים שלנו הרבה יותר חשובים מהמימון שאנחנו מציעים באמצעות שיתוף הפעולה שלנו עם לאומיטק".
בהסתכלות על שנת 2024, רובינס מה התחזית שלך לכלכלה שלנו, וקסנדרה, האם אנחנו הולכים לקראת שנה פורחת של הנפקות?
"יש כאן כלכלה שחוזרת לצמוח בחלק מארצות הברית. אני מאוד אופטימי לגבי המספרים"
לדברי קסנדרה סאייר, "2024 היא התחלה טוב בשוק ההנפקות. היו כבר הנפקות במיליארדי דולרים הרבה יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. ארצות הברית שונה מאוד מהשווקים בעולם ומובילה אותם. אנחנו לוקחים חברות בינלאומיות להירשם למסחר בארצות הברית וזה בעיקר בגלל מה שהשוק שלנו מציע. לא רק חברת פרטיות, אלא גם חברות שנסחרות במקומות אחרים ורוצים להיסחר כאן. ראינו בשנה שעברה חברות שנסחרו באירופה ופנו אלינו להרחיב את הנוכחות שלהם. אנחנו מדברים לחברות ישראליות בכל שלב של חייהן ובונים איתן מערכת יחסים. אנחנו מאמינים בחיבור אלינו בשלב מוקדם. אנחנו גם עוזרים לחברות טכנולוגיה לפרסם את עצמן בכל שלב של חייהן גם אם הן עדיין לא נסחרות".
קסנדרה, איך היית מתארת את ציפיות השוק הנוכחיות מחברה שרוצה לצאת להנפקה? מה השתנה מאז 2021?
"אני מצפה שהשוק הכלכלי ישתנה לטובה בשנה הקרובה. משקיעים מחפשים לדעת מה ההצעה הכי טובה ואיך התחזית נראית לשנה הקרובה, מחפשים רווחיות, הנהלה טובה וחזקה עם ניסיון בשוק המקומי. יכולת להראות מודל עסקי שמבדל אותך מחברות אחרות. משקיעים רוצים לראות האם הם מצדיקים חיבור לפורטפוליו".
האם השוק הציבורי בארה"ב מוכן לרישום חדש על ידי חברות ישראליות?
איירה: "אנחנו מאמינים שהשוק מוכן לחברות הישראליות אין שום שוק שמתאים יותר לחברות האלו".
קסנדרה: "ב-2023 היה שוק שקשה להנפיק וחברות שלא היו מוכנות נכנסו ולא עשו טוב. כיום חשוב שחברות יהיו מוכנות לשוק וזה לוקח זמן להיות מוכן להנפקה. כשיש לך את כל המספרים אתה צריך כ-18 חודשים לצאת. צריך לבנות מערכות יחסים ואם תצא מוקדם מדי תחוש את זה על מחיר המניה וההענות לה".