סגור

כנס יזמים ותעשיינים
מנכ"ל משרד הכלכלה: "נביא לגליל ייצור מתקדם"

כך אמר בכנס יזמים ותעשיינים ד"ר רון מלכא, בפאנל מגמות חדשות בפיתוח התעשייה בגליל. התעשיין הנרי צימרמן תיאר את הקושי הבירוקרטי

"אני מעסיק כ־850 עובדים בכרמיאל, כרגע בהרחבה של הפעילות שלנו בארץ וגם פותח במקביל מפעל באריזונה. שם, תהליך קבלת היתר הבנייה נמשך כחודש וחצי ואילו בישראל הוא נמשך בין שש לשבע שנים", סיפר אתמול בכנס התעשיין הנרי צימרמן, יו”ר ועדת החינוך והכשרה מקצועית בהתאחדות התעשיינים בדיון שעסק במגמות חדשות של פיתוח התעשייה בגליל, שאותו הנחה מגיש חדשות N12 דני קושמרו. "הרגולציה והבירוקרטיה בישראל הן טירוף”, הוסיף צימרמן. “ההליכים באריזונה כל כך קצרים, כי שם כל השירותים ליזם שמבקש להקים מפעל ניתנים מתחת לקורת גג אחת, ואילו בישראל כל מחלוקת מול אחת הרשויות יכולה להוביל לעיכובים של שנים".
מנכ"ל משרד הכלכלה ד"ר רון מלכא אמר כי משרדו נערך להקלת ההליכים להקמת מפעלים חדשים באופן שיעודד יזמים לבצע בישראל השקעות ולהתחרות עם מדינות אחרות בעולם. בהתייחס לטענות התעשיינים על אודות המחסור הקשה בידיים עובדות והיעדר מסגרות מספיקות להכשרת עובדים שיאיישו את רצפות הייצור, אמר מלכא כי "נביא לגליל את תחום הייצור המתקדם. אנחנו כבר מקיימים שיתופי פעולה בין התעשיות השונות לבין מוסדות אקדמיים, וביחד עם זרוע העבודה במשרד נפעל למיצוי הפוטנציאל האדיר שיש לנו כאן בגליל, באופן שנוכל להעלות את שיעור השתתפותם של תושבי הצפון בשוק העבודה. כרגע השיעור הזה נמוך".
1 צפייה בגלריה
מימין שלומי אטיאס ד”ר רון מלכא אילן שוחט יגאל כהן הנרי צימרמן כנס יזמים ותעשיינים של מעלות תרשיחא וכפר ורדים
מימין שלומי אטיאס ד”ר רון מלכא אילן שוחט יגאל כהן הנרי צימרמן כנס יזמים ותעשיינים של מעלות תרשיחא וכפר ורדים
מימין: מנכ”ל הרשות להשקעות לפיתוח התעשייה והכלכלה שלומי אטיאס, מנכ”ל משרד הכלכלה ד”ר רון מלכא, מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט, מנכ”ל אלקם מדיקל יגאל כהן ויו”ר ועדת החינוך והכשרה מקצועית בהתאחדות התעשיינים הנרי צימרמן
(צילום: אלעד גרשגורן)
גם מנכ”ל אלקם מדיקל יגאל כהן התייחס למצוקת כוח האדם. “בימים אלה ממש חסרים לי עשרות עובדים, בכל הרמות”, העיד. “הכיוון האסטרטגי של המדינה לתעשייה חכמה הוא כורח הנסיבות. אם כל הרשויות שמעורבות בדבר יירתמו לכך, זה יחולל בתעשייה שלנו מהפך”.
"אנחנו שמים בראש מעיינינו את העלאת הפריון בתעשייה ובמסחר וזאת באמצעות הגדלת ההון האנושי", אמר מנכ"ל הרשות להשקעות לפיתוח התעשייה והכלכלה, שלומי אטיאס. "אנחנו מעודדים כל העת תעשיינים לקלוט לשורותיהם עובדים איכותיים עם שכר גבוה, וזאת תוך שינוי התפיסה הישנה שהיתה לנו לפתיחת מקומות עבודה בלי קשר לרמות השכר בהם. ישראל היא מדינה יקרה, אנשים לא יכולים להרשות לעצמם להשתכר שכר נמוך, רבים מהם עובדים שעות ארוכות ושעות נוספות ועדיין לא גומרים את החודש".
מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט אמר כי פארק ההייטק והתעסוקה המשותף למעלות תרשיחא ולכפר ורדים הוא מיזם מחולל שינוי: "למיזמים כאלה המשרד שלנו שואף, עם תקציב משרדי גדול וחסר תקדים של כמעט מיליארד שקל. השר עודד פורר לא רוצה עוד גני משחקים או מימון של ארגזי מצרכים לנזקקים, אלא לשים את הכסף על מיזמים מחוללי שינוי, כאלה ששוברים חסמים ומובילים למטרות החשובות שאליהן אנחנו מכוונים. רק במהלכים כאלה ניתן לעשות שינוי עמוק ומהותי".