סגור
ועידת ישראל-יוון ניסן כספי - Israel-Greece Conference Nissan Caspi
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
"משק הנדל"ן אחראי ל-40% מפליטות פחמן דו-חמצני וגזי חממה"

את הדברים אמר ניסן כספי, מייסד ומנכ"ל Innovative Power, בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון. "בשנת 2030 שיעור החדירה של רכב חשמלי יהיה כ-55%, וצריכת החשמל של דאטה סנטרס עשויה להגיע לכ-21% מכלל צריכת החשמל", הוסיף

"משק הנדל"ן אחראי בממוצע ל-40% מפליטות פחמן דו חמצני וגזי חממה", כך פתח את דבריו ניסן כספי, מייסד ומנכ"ל Innovative Power, בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון.
"בהתאם לתחזיות שונות, בשנת 2030 שיעור החדירה של רכב חשמלי יהיה כ-55%", המשיך כספי. "יחד עם כניסת הרכב החשמלי, העלייה הדרמטית בתחום אחסון, ניהול מידע או מערכות חישוביות למידע יביאו לעלייה דרמטית בצריכת החשמל של דאטה סנטרס, והיא עשויה להגיע לכ-21% מכלל צריכת החשמל". החברה שבראשה הוא עומד מתמקדת ב"מתן פתרונות אנרגיה מבוססים אינטגרציה של טכנולוגיות שונות לצורך מתן פיתרון מקומי לנכס הבודד", כך לדבריו.
1 צפייה בגלריה
ועידת כלכליסט ביוון ניסן כספי מנכ"ל IP Innovative Power
ועידת כלכליסט ביוון ניסן כספי מנכ"ל IP Innovative Power
ניסן כספי, מנכ"ל Innovative Power
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדברי כספי, "שני שינויים אלו לבדם יביאו לעלייה דרמטית של צריכת החשמל בכלל ובתוך הערים בפרט, וטעינת רכב חשמלי במיוחד תטיל עומס מוגבר על רשת החשמל לצורך האספקה בתוך העיר ברמת המבנה בודד".
כספי הסביר כי בהתאם להחלטת ועידת גלזגו, בשנת 2050 מדינות מתבקשות להגיע לאפס פליטות פחמן דו-חמצני וגזי חממה. בהתאם לכך, הממשלות ביצעו שינוי רגולטורי עמוק תוך קביעת מדדים כמותיים ברורים. בנוסף, שוק ההון מחייב חברות נסחרות לדווח באופן מקיף על פליטות פד"ח וגזי חממה באמצעות דירוג ESG, שנועד לספק מידע על מדיניות החברה בתחום הסביבה, החברה וממשל תאגידי.
"לדירוג ESG השלכות משמעותיות על שווי הנכסים ועל יכולת הנכסים לייצר תזרים מזומנים", הסביר כספי. "כך למשל, חברות נסחרות או חברות מובילות ייאותו לשכור נכסים שדירוג ה- ESG שלהם גבוה מספיק על מנת שהנכס ייחשב לירוק ויעמוד בתנאי הדיווח. לדירוג גם השלכות משמעותיות על שווי הנכס - ככל שדירוג ה-ESG יהיה גבוה יותר כך שווי הנכס יהיה גבוה יותר. בנוסף, יכולת גיוס ההון או במיוחד החוב של חברות מושפעים ישירות מדירוג ESG".
לדברי כספי, החברה שבראשה הוא עומד מספקת שירותי אנרגיה לנכסי נדל"ן: "IP מתכננת מערכת אנרגיה מותאמת לפרופיל צריכת האנרגיה של הצרכן, המבנה, צריכת החשמל, החימום והקירור. בהתאם לכך, מערכת האנרגיה תכלול את האינטגרציה האופטימאלית של הרכיבים השונים כמו מיקרו טורבינות רוח, מערכות אגירה של חשמל והספק טרמי, עמדות טעינה לרכב חשמלי יחד עם מערכת AI מתאימה לניהול חכם של מערכת האנרגיה ועוד".
כספי סיפר כי IP מפעילה עשרות מערכות ומתקינה בימים אלו למעלה מ-100 מערכות נוספות בגרמניה ובהולנד. עוד הוא סיפר כי החברה תתחיל את ההתקנות הראשונות שלה במלונות בראון ביוון בחודשים הקרובים.