סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטא
מטא (צילום: רויטרס)

משקיעים במטא לצוקרברג: פטר 20% מהעובדים, צמצם את ההשקעה במטאוורס

במכתב ששלח מנכ"ל חברת אלטימטר קפיטל, מהמשקיעות הוותיקות ביותר במטא, למנכ"ל החברה הוא טען בין השאר כי "מטא נסחפה לעולם היותר מדי" ו"יכולה להגיע לאותה הכנסה עם הרבה פחות אנשים". מחר תפרסם החברה את התוצאות הרבעוניות

בראד גרסטנר, מנכ"ל חברת אלטימטר קפיטל (Altimeter Capital), המשקיעה במטא, שלח מכתב למנכ"ל מארק צוקרברג ובו קרא לו לקצץ בעובדים ולצמצם את שאיפות המטאוורס, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". המכתב מצביע על התסכול הגובר בקרב בעלי המניות בחברה, שבבעלותה פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם. לדבריו של גרסטנר, צוקרברג חייב לנקוט צעדים דרסטיים כדי לבלום ירידה חדה במחיר המניה. "כמו חברות רבות אחרות בעולם של ריבית אפסית, מטא נסחפה לעולם היותר מדי – יותר מדי אנשים, יותר מדי רעיונות, פחות מדי דחיפות", כתב והוסיף: "מטא צריכה להחזיר לעצמה את המוג'ו".
מניית מטא ירדה ב-50% ב-18 החודשים האחרונים, ונמחקו יותר מ-600 מיליארד דולר משווי השוק של החברה. מחר בלילה עתידה החברה לפרסם את התוצאות הרבעוניות האחרונות.
ממטא לא התקבלה תגובה למכתב.
אלטימטר, המנהלת נכסים בשווי 18 מיליארד דולר, מחזיקה בסביבות 2.5 מיליון מניות של מטא, נכון לסוף הרבעון השני. שווי האחזקה נאמד ב-320 מיליון דולר, ואינו מדרג אותה בין 15 המשקיעים המוסדיים הגדולים ביותר של מטא. אולם גרסטנר אמר שהחברה, שפועלת מבוסטון אך מחזיקה משרדים גם במנלו פארק, קליפורניה, היא בעלת מניות ותיקה, וכעת הוא מאמין שהם זקוקים "להתחטב ולהתמקד".
להערכתו של גרסטנר, מטא צריכה לצמצם ב-20% את ההוצאות על עובדים. "זה סוד בכלל לא שמור בעמק הסיליקון שחברות - החל מגוגל ומטא ועד לטוויטר ואובר - יכולות להגיע לאותן רמות של הכנסה עם הרבה פחות אנשים", כתב. בסוף הרבעון השני דיווחה מטא על העסקת 83,553 עובדים, עלייה של 32% לעומת שנה קודם לכן.
בנוסף לדעתו על העובדים, גרסטנר הציע לצמצם את ההשקעות במטאוורס, אף שצוקרברג הגדיר זאת כעתיד החברה ואמר כי יידרשו השקעות של מעל 10 מיליארד דולר בשנה במיזם. גרסטנר, מצדו, חושב שאפשר להגביל את ההשקעות השנתיות ל-5 מיליארד דולר. הוא כינה את ההתחייבות של מטא למטאוורס "מוגזמת ומפחידה, אפילו במונחים של עמק הסיליקון".
עוד הוסיף כי אנשים לא יודעים אפילו מה המשמעות של מטאוורס. עם זאת, גרסטנר סיים את המכתב בהבעת אמון בעתיד של מטא.